VANILLA CHOCOLATE COOKIES

Hei skjønninger.
Riktig god formiddag.
Det er torsdag og helgen nærmer seg.
Perfekt anledning til å bake!
Jeg har laget deilige vaniljeproteinkeks med sjokoladebiter.
Proteinrike, sukkerfrie og veldig gode.

VANILLA CHOCOLATE CHIP COOKIES

10 g vita hjertegod lett smør
30 g sukrinmelis
1 ts splenda
1 egghvitte 
6 dråper stevia vanilje
20 g kokosmel
20 g vaniljeprotein

50 g mager kesam
1 ts vaniljepulver
20 g hakket sukkerfri sjokolade

Bland margarin, sukrin og splenda hvitt.
Tilsett stevia og eggehvite.

Bland sammen proteinpulver, kokosmel, stevia og vaniljepulver og tilsett dette i margarinblandingen.
Bland så inn grovhakket sjokolade.
Jeg brukte de hjemmelagde sukkerfrie chocholate chipsene, oppskriften finner du her, men kakaonibs eller hakket sjokolade fungerer like fint.

Lag tolv topper på en bakepapirkledd stekeplate og stek på 175 grader i ca 10 minutter.
Avkjøl cookiesene på en rist.
Nyt herligheten.

Vita hjertegod lett smør kan byttes ut med annen smørtype eller kokosolje.
Stevia kan byttes ut til fordel med vaniljeesens.
Kokosmel kan byttes ut med mandelmel, speltmel eller annen tørrvare. Det samme kan vaniljeprotein.
Bytter du ut vaniljeprotein med sjokoladeproteinpulver og tilsetter litt kakao får du deilige sjokoladekjeks.
Håper det smaker.

Ha en super dag :grin:
Kristine

43 kommentarer
    1. Mariell:
      Så herlig å høre Marielle 🙂
      Utrolig koselig at du tok deg tid til å legge igjen noen ord. Det setter jeg pris på 🙂

    2. AM:
      Å, det var et godt tips. Det skal jeg prøve 🙂
      Det er mulig at ovnen min er litt varmere enn din, slik at når jeg steker de blir de sprøere.

    3. stine:
      Jeg har brukt en del produkter med tagatose. Sjokoladepålegget, syltetøy og flere av sjokoladene. Jeg er ikke ekspert på dette, men jeg tror du kan bruke det med god samvittighet 🙂 Du kan jo lese mer her.

    4. wrotek1:
      Jeg glemte å skrive opp kesamen. Uten væske vil nok deigen bli noe tørr.
      Beklager det. Bedre lykke neste gang 😉

    5. Rebecca:
      Jeg glemte å skrive opp kesamen i oppskriften. Da ble de nok litt tørre.
      Uff, håper du fikk spist kjeksene likevel og at smaken i hvert fall var god 🙂

    6. Emilie:
      Jeg har ikke regnet nøyaktig på disse, men et kjapt overslag gir rundt 35 kcal per stykk hvor av mesteparten er proteiner, noe karbohydrater og lite fett.
      Sukkerfri sjokolade får du kjøpt både i helsekosten og i dagligvarebutikken.
      Håper det smaker 🙂

    7. Tusen takk for oppskrift. Brukte sjokoladeprotein og sammalt spelt mel.
      Manglet kesamen, men cookies ble det, og de ble kjempegode:)
      Veldig gla for å ha funnet bloggen din. Blitt fast leser. Du har jo så fantastisk
      mange gode oppskrifter og tips:) Flink er du! Med treningen og:) Må ha en
      super helg søte deg:)

    8. jeg tror du har glemt å skrive at du tilsatte væske. jeg lagde den nå og deigen ble veldig tørr. men med 0,5 dl melk ble det veldig bra. kjempe gode. takk for fin inspirasjon 🙂

    9. Hei! Lagde disse i dag, bare med sjokoladeprotein og kakao (og litt vann for å få blandet alt sammen)
      Ble ikke særlig til kjekskonsistens, mer som brownies, smakte såå godt med litt melk til.
      Neste gang vurderer jeg å doble oppskriften for å bruke den som brownierøre i form 🙂
      Takk for oppskrifta og inspirasjon!

    10. Kan du ha noen bilder av hvordan deigen ser ut eller beskrive konsistensen. Jeg prøvde å lage disse i dag men de ble ikke som dine.

    11. kan du skrive litt om det nyte søtningsmiddelet tagatose? de selger de i slike forpakninger som sukring. og hva mener du om dette? det finnes jo i en del sukkerfri sjokolade(pålegg). Hvordan
      påvirker den kroppen? vil man slippe fett saktere? osv. 🙂

    12. Super gode! =)
      Deigen ble litt tykk så jeg tilsatte litt melk og det ble bra =)

    13. Gleder meg til å flytte hjem igjen til et ordentlig kjøkken så jeg får testet ut alle oppskriftene dine 😀 De er supre! Elsker at man kan lage noe usunt til noe sunt! Tusen takk for alt du deler med oss av trening og god, sunn mat 😀

    14. ÅÅÅÅ, TAKK KRISTINE 😀 Ha ha, dette var akkurat det jeg trengte under kjedelig skriving av semesteroppgaven!!
      NAM! Disse skal helt klart lages idag! 😀
      Håper du har det bra. 🙂

    15. Gjett om disse skal prøves da 🙂 Venter pakke fra gymgrossisten med protein osv. nå, og når den kommer blir det både kjeks og pannekaker. Flink du et å legge ut mattips!

    16. Disse må prøves til helga, såg kjempe gode ut :)! Takk for du deler så mange kjekke oppskrifter med
      oss :)! Hvor mange kcal trur du det e i denne røren? 🙂
      Ha en nydelig Torsdag :)!

    17. De så gode ut 😀 Vet du ca næringsinnhold på disse?
      Og en ting til; sukkerfri sjokolade – hvor får man kjøpt det? 🙂
      Ha en strååålende torsdag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg