LIFT THOSE WEIGHTS

Da er jeg kommet meg tilbake til eget hus.
Jeg skal ikke legge skjul på at det er deilig å komme seg vekk og koble helt av noen dager, men til gjengjeld er det utrolig godt å komme tilbake til eget rede og daglige rutiner.
Allerede gleder jeg meg til skolebenken i morgen.


Akkurat nå sitter jeg å nyter dagens dessert.
Jeg elsker frukt!
Får jeg lyst på noe søtt eller noe å knaske på, velger jeg så og si alltid frukt.
Det dekker oftest alt av søtbehovet og er perfekt etter middag.
Dagens tallerken består av banan, druer, eple og appelsin, sammen med en lefse med brunost og sukkerfritt jordbærsyltetøy og en kopp te.

Dagens påskeformen,
etter en god dose smågodt og hvile.


Det var ufattelig deilig å løfte vekter igjen.
Jeg har riktignok bare hatt tre dager av, men likevel, styrkerommet er blitt savnet.
Ben fikk en real runde med nytt program.
– Knebøy
40 kg: 6 repetisjoner
45 kg: 5 repetisjoner
50 kg: 5 repetisjoner
55 kg: 5 repetisjoner
40 kg: 7 repetisjoner
– Strak markløft
40 kg: 6 repetisjoner
45 kg: 6 repetisjoner
50 kg: 5 repetisjoner
55 kg: 5 repetisjoner
60 kg: 5 repetisjoner
– Gående utfall med manualer
12 kg per hantel: 6 repetisjoner
14 kg: 6 repetisjoner
16 kg: 6 repetisjoner
18 kg: 6 repetisjoner
20 kg: 5 repetisjoner
– Hip thrust (denne er nok så ny for meg)
15 kg: 7 repetisjoner
17,5 kg: 6 repetisjoner
20: kg 6 repetisjoner
25 kg: 6 repetisjoner
30 kg: 5 repetisjoner
– Ett bens skrå benpress (helt ny øvelse)
22 kg: 12 repetisjoner
29 kg: 12 repetisjoner
37 kg: 11 repetisjoner

Tungt og deilig!
Jeg er ikke vant til å kjøre så mange sett og få repetisjoner.
Gjett om jeg kjenner det i bena nå :grin:
 


Dagens lunsj ble panert kyllingfilet og ovnsbakt ratatouille.
Kyllingfileten dyppet jeg først i et egg som jeg hadde vispet lett opp med en gaffel. Deretter la jeg den over i en bolle med mandelmel, kvernede mandler, finrevet parmesan, salt og pepper. Pass på at kyllingen har paneringen over hele seg før den stekes i panne.
Ratatouillen består av squash, paprika, løk, cherrytomater og finhakket hvitløk og chili som jeg pakket inn i aluminiumsfolie og stekte på 200 grader i 30 minutter.
Paneringen gjør at kyllingen blir crunchy og sprø på utsiden.
Veldig, veldig godt.

Nå skal de siste timene av ferien nytes.
Det blir film, resten av påskegodtet og kjærestens armkrok.
Ha en fin kveld videre :grin:

Kristine

28 kommentarer
    1. tanya:
      Så jeg hadde fått en mail av deg om dette også.
      Spelt lomper kjøper jeg på matvarebutikken. Kiwi, Ultra, Rema 1000, Joker, alle har dem 🙂 men spelt lefser vet jeg ikke om finnes, dette er vanlige lefser.

    2. Lea:
      Les innlegget jeg la ut i går. Du bør løfte tunge vekter for å stramme opp. Noe annet er bortkastet tid. En kvinne har ikke muligheten til å bli muskuløs med mindre hun har ekstreme gener eller tar ulovlige midler.
      Angående proteinpulver så avhenger det av om du vil brukte det i maten eller drikke det som shake. Skal du drikke det som shake ville jeg hatt smak på det, da er sjokolade den tryggeste veien å gå. Skal du bake med det, er bakepro et godt og nøytralt alternativ. Protein er det næringsemnet som metter mest, slik at et proteinpulver vil trolig gjøre at du føler deg mer mett og spiser mindre av annetn mat. Et godt proteinpulver, som for eksempel belgisk sjokoladeprotein, en av mine favoritter, skal kun inneholde proteiner og minimalt med karbohydrater og fett.

    3. Vilde Sofie:
      Ett bens skrå benpress var det kjæresten / treneren som intoduserte meg for. Da snur du kroppen slik at du kun har den ene rumpeballen på settet og har benet som da er i luftet på plattformen for benpressen. Jeg er fortsatt småstøl etter mandagen, så det var en deilig økt 🙂

    4. Elle:
      Et 5 * 5 program går ut på at du gjør fem sett med hver på fem repetisjoner.
      Få og tunge løft er det som gir musklene mest motstand og som ettersigende skal lettere kunne bygge muskler. Likevel er det snakk om at vi jenter kan legge på oss 0,1 kilo muskelmasse i måneden…så det krever sitt 😉

    5. Hei Kristine!:) For det første, bloggen din er el fantastico! Leser den hver dag,
      og blir like inspirert hver gang! Jeg har drevet med trening i mange år, mest organisert
      i et fotballag, men ettersom jeg sluttet i fjor blir det kun basistrening nå. Jeg har et par
      spørsmål til deg ang styrketrening og proteinpulver, og jeg hadde blitt utrolig glad om du
      hadde tatt deg tid til å svare! 🙂 Jeg ønsker ikke å “bygge” muskler, men se stram og fast ut,
      hvor mange reps og sett bør man ta av hver øvelse da? Trener styrke 2 ganger i uken,
      og kardio 4 ganger. Jeg spiser proteinrikt, men har ikke turt å starte med proteinpulver
      da jeg er redd for å få et heftig kalorioverskudd, har du evnt et forslag til et type
      pulver som ikke har så veldig mange kalorier i seg og som er nøytral i smaken?
      Håper på svar! 🙂
      Lea

    6. For en herlig treningsøkt 🙂
      Ser jeg skal ut å handle i dag…omtrent skrapet i kjøleskap og fruktfat, og det der fristet veldig!

    7. Wow, jeg beundrer ditt engasjement og motivasjon!
      Og ikke minst ekstremt sjalu på den flotte kroppen din!
      Fulgt bloggen din nå ganske lenge, og jo mer jeg leser jo mer blir jeg motivert også.
      Fantastisk at du legger ut oppskrifter og diverse. Fint for oss som er lite kreative og som har lyst på noe sundt, men som regel finner letteste løsningen (som regel masse sukker i) så er den siden her fantastisk!! Masse velfortjent ros!! Stå på 🙂

    8. Ettbens skrå beinpress? Den har jeg ikke hørt om før! Hip thrust har jeg tatt én gang, og da BLE jeg så støl i rompa! Gi rapport i morgen? 😉

    9. Flink du er!! Sykt mange reps der 🙂 Prøver ut en ny treningsform jeg og, ny for meg hvertfall. Det heter bodyrock, kjempe spennende konsept syns jeg 🙂 God kveld videre !

    10. Åh, jeg elsker også frukt når jeg får lyst på noe søtt! Det dekker søtsuget helt fantastisk 😀 Du ser knallbra ut forresten! 🙂

    11. Kan du si litt om hvorfor du velger å ha så mange repetisjoner? Er det i sammenheng med “bulken”, og er det for å få mer volum? Elsker når du gir litt bakgrunnsstoff om trening og treningsmetode, da jeg er nybegynner:)

    12. Du er flink og du gir meg motivasjon!!!! Kun
      ne du lagt ur bilde av de nye benøvelsene? 🙂

    13. Jeg blir saa glad naar du skriver hvor mye du tar i de forskjellige oevelsene!! Takk:)
      Nyt siste paaskekveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg