SNACKS

Jippi, det er fredag og helgen er her!
Det var først en timestid siden det gikk opp for meg at det er fredag den trettende. Har du opplevd noen ulumskheter?
Jeg tror egentlig at det ikke blir noe verre enn det man gjør det til selv. Har du stort fokus på ulykkesdagen, vil den bringe deg mer ulykke.
Jeg for min del har ikke merket noe til den. Heller tvert imot.

Fornøyd frøken før trening, klar for å ta nye rekorder.

Jeg bestemte meg på forhånd i dag at dette skulle bli en bra treningsøkt.
Egentlig hadde jeg ikke chins på treningsprogrammet i dag, men jeg hadde utrolig lyst til å slå tirsdagens rekord hvor jeg tok 6 repetisjoner, etterfulgt av 4 repetisjoner på sett nummer 2. I dag tok jeg 2 sett med 7 repetisjoner!!

Dagens styrkeøkt ble 50 minutter med bryst og rygg.
– Chins
Kroppsvekt: 7 repetisjoner
Kroppsvekt: 7 repetisjoner – jippi, jippi, jippi!!! Ny rekord!!! :mrgreen:
– Nedtrekk med bredt grep
35 kg: 6 repetisjoner
40 kg: 5 repetisjoner
45 kg: 5 repetisjoner
50 kg: 5 repetisjoner

55 kg: 4 repetisjoner
– Sittende lateralt row-maskin
30 kg: 7 repetisjoner
40 kg: 5 repetisjoner
45 kg: 5 repetisjoner
50 kg: repetisjoner
55 kg: 5 repetisjoner
– Benkpress maskin
30 kg: 6 repetisjoner
40 kg: 5 repetisjoner
45 kg: 5 repetisjoner
55 kg: 4 repetisjoner
– Pec deck
20 kg: 8 repetisjoner
30 kg: 5 repetisjoner
35 kg: 5 repetisjoner
40 kg: 5 repetisjoner
45 kg: 5 repetisjoner
– Face pull
30 kg: 10 repetisjoner
40 kg: 10 repetisjoner
45 kg: 10 repetisjoner

 

Fredagskvelden forbindes ofte med snacks og kos.
Jeg prøver å holde de store utskeielsene til en dag i uken.
Godis og sukker forbeholder jeg derfor til lørdagen.
Det betyr ikke at man ikke kan krølle seg sammen i sofaen og knaske på noe godt. Det finnes en rekke sunnere alternativer til snacks. Frukt i biter, eventuelt fruktsalat, sunn bakst – du finner mange oppskrifter her, eller grønnsaker med dipp.
Jeg sitter og snakser rotchips med skyrdressing sammen med et glass proteinkakao.


Jeg skar sellerirot og gulrøtter i strimler, hadde på krydder; jeg synes det er godt med hvitløk, chili, paprika og litt curry, før jeg stekte på 200 grader i 15 minutter.
Skyrdressingen laget jeg av skyr naturell (mager kesam fungerer like bra) blandet med finhakket hvitløk og chili, tomatpure og en liten klype sukrin.
Noen søte cherrytomater fant også veien til tallerkenen.
Proteinkakaoen laget jeg av skummet melk, kakaopulver, sjokoladeprotein og sukrin.
Godt!


Jeg ønsker deg en riktig god helg :grin:
Kristine

30 kommentarer
    1. Aaah! Jeg elsker bloggen din! Jeg leser den hver dag, og den er en av mine favorittblogger, på lik linje med Kristine Weber og Silje Mariela! Utrolig inspirerende! Keep up the good work 😀

    2. Maren:
      Hei Maren.
      Tusen hjertelig takk for en utrolig koselig kommentar.

      Å holde seg helt unna godis er jo ikke nødvendig, men å begrense seg er en løsning. Nå sier du ikke noe om hvor mye du spiser og om det er snakk om hver dag. Selv tenker jeg 80 / 20. Spiser jeg sunt og rent 80 % av tiden skeier jeg ut med god samvittighet 20 % av tiden.
      God klem 🙂

    3. Martine Johansen:
      Jeg har sendt melding til Annette og hørt om hun vil ta en kaffe først. Har lovet PØ å gå sammen med han på GP. Du må gjerne være med på en kaffe 🙂

      Håper helgen var fin.

    4. Maria:
      Jeg går et par minutter på møllen.
      Også begynner jeg alltid med lav vekt, slik at de første settene blir på en måte oppvarming 🙂

    5. Vibece:
      Det gjør den virkelig 🙂
      Jeg tror egentlig bare det er at jeg gjør noe som kroppen ikke er vant til. Man må bryte vaner av og til.

    6. NAM! Den dippen så kjempegod ut!
      Wow, så utrolig bra med ny rekord da! Jeg klarer ikke en neste chin, med mindre jeg hjelper til med et lite hopp 😛 Disse armene mine trenger å jobbes med!! Bloggen din gir meg masse inspirasjon i alle fall!

    7. Gratulerer med rekord! Flinkis!! Nå gleder jeg meg til å starte med treningen!
      Så kjempe godt ut, tror jeg må lage meg noe sånt!

    8. Ser ut til at den “nye” treningen din virkelig hjelper. Du ser jo kjempeflott ut 🙂 Ha en god helg du også, Kristine!

    9. Jeg digger bloggen din! 🙂 Inspirerende og god avkoblingslesing 🙂
      Bananisen har blitt en slager her i leiligheten. Keep up the good work 😉

    10. HERLIG! Gratulerer med pers!! Det gjør underverker på motivasjon og humør! Mye god mat og gode økter på edg om dagen!!! Ser meget bra ut!

    11. Hei:) tar du chins med bredt eller smalt grep?:) åsså lurte jeg på hvilken du tok facepull i med tanke på at vekten er så forskjellig fra kabel til den med flere steder du kan stå:)

    12. Tusen takk for hyggelig kommentar, søte deg! Jeg håper det går fremover. Det er veldig tøft å kjempe denne kampen, men jeg skal se på deg og klare det 🙂 Jeg var forresten med Annette (annettehelene.blogg.no) i stad. Vi snakket om å dra på Oslo GP neste helg og hun nevnte deg. Hadde vært koselig å dratt alle tre om det passer for deg.
      Det så ut som en god fredagssnacks! Kos deg og ha en fin helg 🙂
      Stor klem!

    13. Du er virkelig en god motivasjonsblogger! Når man ser hvor hardt du trener, så vil man ikke ligge på latsiden selv! Har ikke hatt så veldig mye fokus på styrke før, men har holdt på en måned med det nå og kommer nok ikke til å slutte. Skal selv ta utdanningen du holder på med, så både trening og kosthold er noe som fyller hverdagen min.
      Tusen takk for at du er her og gir inspirasjon!
      God helg, Kristine! 🙂

    14. Syns det er skikkelig motiverende å lese bloggen din, og er ofte innom flere ganger om dagen, spesielt hvis motivasjonen ikke er helt på topp!
      Noe jeg skulle ønske jeg ble mye flinkere til er å holde meg unna søtsaker. Jeg drikker ikke brus, men da det kommer godteri så klarer jeg ikke å holde meg unna. Prøver også å bake en del sunne ting selv, men jeg blir ikke kvitt suget på noe “ordentlig” godteri allikevel. Så sitter jeg igjen med dårlig samvittighet for at jeg har spist litt for mye sjokolade.
      Og så har jeg så utrolig dårlig fantasi i matveien, spesielt når jeg skal lage lunsj til å ha med på jobb og sånn. Da blir det som regel bare til at jeg tar med meg knekkebrød med ost og skinke ol. og siden jeg egentlig er dritt lei det, så gjør det at det er en mye større sannsynlighet for at jeg skal gå å spise søtsaker resten av dagen. Føler jeg gjør en ganske god jobb med trening og kosthold ellers egentlig, men skulle virkelig ønske at jeg fant en måte å holde meg unna alt godiset på!
      Er hvert fall veldig motiverende å lese bloggen din, for det virker som om du har god selvdisiplin og virkelig kan det du driver med! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg