NO SUPERWOMAN

Dagens store og gode middag er fortært og jeg er mett og god.
Jeg spiser ofte flere “retter” i et måltid, så å si alltid til middags og kvelds.
VinglePetter sa du? :grin:
Svinebiff med godt tilbehør, havregrøt med god topping og eple.

Svinebiffen krydret jeg med salt og pepper før jeg stekte den på middels til høy varme noen minutter på hver side.
Når biffen var ferdig hadde jeg over champignon i biter sammen med finhakket hvitløk. Når soppen har stekt noen minutter og mistet litt av væsken sin, hadde jeg over lett creme fraiche, soyasaus og pepper. Jeg serverte det hele med en mye grønt: ruccola, cherrytomater, rødløk, gul og rød paprika.

Til havregrøten kokte jeg opp 4 dl, ca 100 g, havregryn og kokte opp med vann. Når grøten var ferdig, jeg lot den koke i 15 minutter, hadde jeg i kanel, kardemomme og litt sukrin. Opp i en stor skål! På toppen ble det bananskiver, skyr naturell, sukkerfritt syltetøy, enda mer kanel og sukrin.

Nå er det treningen som står for tur.
Vanligvis trener jeg ikke så sent på dagen. Skolen ble dratt ut i dag og  jeg har først kommet meg på trening nå. Jeg merket godt hvor fristende det var å droppe treningen til fordel for sofaen. Etter å ha tenkt meg fant jeg ut at jeg har ikke vondt av en 45 minutters styrkeøkt. Det er ikke mer enn 4 % av dagen!
Treningsklærne er tatt på og joggeskoene er knyttet.
Styrketrening på rygg og mage står for tur.
-Chins
-T-bar row
-Enarms roing
-Omvendt flyes
-Hengende benhev


Noe jeg ønsker å ta opp er dette med være flink.
I kommentarfeltet står det ofte ‘du er flink’.
Jeg ser at dette er en gjenganger i hos mange trening- og kostholdsbloggere. Vi skriver om dagens trening, måltider og oppskrifter. Mange fremstår som nok så perfekte.
Jeg klarer ikke dy meg, og må skrike ut – STOPP OPP HER! Jeg er ikke noen superwoman
Det er dager hvor jeg absolutt ikke har lyst til å dra meg på trening, dager hvor humøret ikke er på topp, dager hvor sjokoladen frister mye mer enn kyllingen. Det hender også at jeg leser andre blogger og får dårlig samvittighet fordi livet deres er rosenrødt og jeg ikke løper en mil på møllen hver dag.
Her skriver jeg stort sett om livets lyse sider, men livet er ikke så A4. Det er faktisk slik at alle har gode og dårlige dager.
Jeg ser ikke på meg selv som flink. Jeg prøver å gjøre mitt beste i en hverdag med full skole, jobb, trening, kjæreste, venner, oppturer og nedturer. Jeg kunne helt klart gjort ting bedre. Jeg burde kanskje lest mer, stått enda mer på når jeg jobber, trent hardere, vært en bedre venn, stått over skålen med is på en osndag, osv. Men hva godt gjør det? Vi lever en gang. Vi skal alle dø. Jeg vil leve på den måten som gjør meg mest lykkelig og som gir meg mest glede. Det er ikke en perfekt versjon av Kristine, men det er den Kristine jeg trives med.  
Jeg er ikke perfekt. Og jammen godt er det!

Kristine 

26 kommentarer
    1. Elsket den middagen med flere retter! Så morsomt xD Stå på Kristine! Tror vi alle vet at ingen er perfekte, men vi liker å tro at det er noen som er det. På den måten har vi liksom noen som vi kan se opp til, noen som ikke har NOEN feil whatsoever… Flott å høre at du sier stopp og forklarer ting slik de er! Vi har alle noe som kunne vært bedre!

    2. Jo, du er en superwoman! For det forholdet du har til å lytte til kroppen – hvile når det trengs, unne deg noe godt når du har lyst på det, osv, det er nettopp det som gjør deg til en superkvinne. Og jeg vet med meg selv at det er slik jeg ønsker å ha det i tiden etter konkurranse. Beundrer deg virkelig for at du klarer å balansere sunnhet og utskeielser på den måten du gjør 🙂

    3. Godt skrevet! 😀 Helt enig der, jeg skriver heller ikke om annet enn trening, mat og noen ting som skjer i hverdagen min, men ikke ting jeg tenker på osv.

    4. Nydelig innlegg!!! Du er et friskt, sunt og realistisk forbilde – stå på!!! Det er slike bloggere som deg, som tør å innrømme både gode og dårligere sider, vi trenger.
      Du er en enorm inspirasjon.

    5. Flotte ord! Men er ikke det å være flink nettopp det å tillate seg selv å ikke være superkvinnen hver eneste dag? Å være hundre prosent perfeksjonist i forhold til kosthold og trening er ikke “flink” for meg – jeg beundrer de som klarer å gjøre noe litt annerledes en dag uten at det ødelegger alt for dem, og det er nettopp det jeg mener når jeg kaller deg flink 🙂

    6. Det er nok svært få som er perfekte, og godt er det! Men er vi ikkje alle litt superwoman på vår eigen måte? 🙂

    7. Tror de fleste veit at alle kan ha dårlige dager, selv også du 😉 hehe.. Men vi liker jo alle å lese om alt det som er bra, og det virker som at du er en positiv person som alltid prøver å fokusere på det som er bra. Og det er en veldig god egenskap Kristine 🙂
      Ha en fin dag videre!
      Du har gitt meg mange tips til baking forresten 😉

    8. Bra innlegg! Liker at du har gode tanker om viktige temaer, som du deler med oss. Får hvertfall meg til å tenke litt ekstra over mange ting.
      Ha en god dag!

    9. Fint skrevet, tror det er viktig å fokusere på å gjøre så godt man kan i stedet for å strebe etter perfeksjon.
      Jeg lurte også på en ting! Vet ikke om det er spurt om før, men tenkte jeg kunne høre uansett. Har du noen sunne dessert og snackstips som kun inneholder det man kan få tak i i en vanlig matbutikk? Du har så mange fine oppskrifter, men mange av de inneholder ting jeg ikke får tak i (eller rett og slett ikke har råd/ork til å bestille fra nettet). Hadde vært supert å fått litt ny inspirasjon!
      Klem Nathalia

    10. Helt enig med deg, kristine! Jeg ønsker at du skal vite at alle leserne dine er her for deg uansett om du har et negativt innlegg om en nedtur. Det går helt fint! Fordi det er sånn, med noen mer enn andre… Bare gjør det du føler for. Det kan ikke bli feil, uansett hvor mange som sier at det er feil. Og det viktigst, som du sa, er: Jeg er ikke perfekt. Og jammen godt er det! Ha en super uke! Klem Vilde

    11. Er så enig! Det er mye viktigere å være lykkelig enn flink, uten at dette trenger å stå i veien for å ta vare på helsa 🙂 Is på en onsdag kan være like viktig som trening 5-7 ganger i uka, det handler jo tross alt om å finne en balansegang en trives med 🙂

    12. Enig der, “flink” er et skummelt begrep som det ofte ligger mye pliktfølelse rundt..
      Har man gjort alt man “burde” så er man “flink.” *frysninger*
      Viktig å være menneske! 🙂 Og å være seg selv!
      Stå på, Kristine 🙂

    13. Ikke for å være kjip nå. Men nå VAR du flink! Flink til å være ærlig, og si ting som det er. Og det er det beste man kan være flink på! Perfekte mennesker er kjedelig, det er jo ikke de vi liker å være sammen med. Man liker de fargerike, de med mange sider, som gir av seg selv! Og nå gjorde du dakkurat det, og gjorde dermed en forskjell. Det er jeg ganske sikker på. SÅ vær stolt over deg selv, for i dag var du virkelig flink! =)

    14. Takk for et fint innlegg! Viktig å gjøre det som er riktig og best mulig for en selv. Men det er ikke alltid like enkelt å unngå å sammenligne seg med andre. Det er kanskje derfor det er så viktig å være oppmerksom på nettopp denne utfordringen 🙂
      Håper du fikk en fin treningsøkt! Ha en fin kveld:)

    15. Veldig bra innlegg! Og jeg tror jammen jeg har møtt min overkvinne når det gjelder mengde mat å innta til ett måltid – artig! 🙂
      Det er viktig å ikke alltid forsøke å være den flinkeste, man må kunne la skuldrene senke seg og bare puste. Selvsagt går det an å være tilnærmet perfekt, og fortsatt klare å puste.
      Når det kommer til å skrive “så flink du er” i kommentarfeltet, så gjør jeg det gjerne fordi jeg vet hvor tungt det kan være å komme seg opp av den dumme sofaen og komme seg på trening, og hvor deilig det er å få litt dytt fra leserene. 🙂 Så det er ikke bestandig at jeg mener at vedkommene er flinkere enn meg, det er mer som motivasjon? 🙂
      En fin kveld til deg!

    16. Så fine ord! “Flink” er et utrolig vidt begrep, og jeg synes det er viktig å ikke være så “flink” hele tiden, det er minst like viktig å være menneskelig 🙂 Ingen er perfekte, men vi kan prøve så hardt vi bare får til for å være den beste versjonen av oss selv!
      Håper du får en finfin kveld Kristine <3

    17. Herreguuud hvordan får du i deg så mye mat på en gang? Jeg holdt på å dø når jeg skulle spise 100gram havregryn her om dagen! Haha! 😀
      Er veldig enig i det du tar opp. Ofte kan “vi” framstå som perfekte og veldig flinke. Men vi har vel alle våre dager… Hehe! Viktig å få fram at man ikke trenger å være flink 100% av tiden, men mestparten av tiden! 😉 Og at litt er bedre enn ingenting ! 🙂
      Ha en fin tirsdag Kristine! 🙂

    18. hehe, godt å høre at du ikke er en superwoman hele tiden..
      kos deg videre idag! :))

    19. Å! Så herlig skrevet! Jeg kunne ikke vært mer enig! Må også føye til at jeg har lest bloggen din i laaang tid, og jeg blir stadig imponert over din styrke og ditt pågangsmot! Stå på! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg