FEMININE MUSKLER

Dagens usminkede sannhet / morgenform.



Etter gårsdagens kommentarer rundt mine muskler ble jeg sittende og tenke.
Skjønnhet er så mangt.
Jeg respekterer fult og helt at andre har en annen mening enn det jeg har. Det er nettopp det som er så flott med oss mennesker, vi er alle forskjellige og unike på hver vår måte. Vi har forskjellige tanker og meninger. Hadde det ikke vært fryktelig kjedelig om alle var like?
Selv synes jeg det er vakkert med jenter med muskler. Ikke bare på grunn av musklene, men det viser at hun tar vare på seg selv. At hun er opptatt av å være sterk, passe på helsen og få i seg riktig mat. Det vil si at hun respekterer kroppen sin og behandler kroppen sin på den måte som den fortjener.
Forøvrig synes jeg det kan bli for mye av det gode. Muskler er pent opp til et visst punkt. Veltrent og sprekt er flott!

Jeg føler meg langt fra mandig.
Til tider føler jeg meg noe ‘stor’ og muskuløs, men som regel føler jeg meg som meg.
Ja, jeg har muskler og ikke minst; jeg har jobbet hardt for dem, men jeg er fortsatt en nok så lite jente.
Det er akkurat slik jeg trives. Jeg fyller min kropp fra topp til tå.
Det er stor forskjell fra opp-pumpet muskulatur til hverdags-Kristine. På trening føler jeg meg av og til svær, men når jeg tar på meg klær hender det jeg føler meg liten. Stort sett føler jeg meg akkurat passe.

Viste du forresten av svært få kvinner føler seg vakre?
I følge undersøkelser som Dove har gjort, føler kun to prosent av alle verdens kvinner seg vakre. To usle prosent! Det sier noe om hvor feil samfunnet vårt er blitt. Må vi være perfekte og feilfrie for å være vakre? Langt ifra!
Jeg føler meg ikke spesielt vakker, men jeg hater heller ikke min egen kropp. Jeg har mine feil og mangler, men jeg har også mange sider jeg liker ved meg selv. Musklene mine er blant disse.
Kroppen min er min beste venn. Den fortjener all respekt og ære.
Vakre er vi alle. På hver vår måte. Vi må “bare” lære å se det selv.

Hva synes du om kvinner med muskler?
Kristine

49 kommentarer
    1. Du har en helt fantastisk kropp! Og jeg bøyer meg i støvet for den innsatsen du gjør, skulle mer enn gjerne ønske jeg var like strukturert og motivert som deg!
      Jeg jobber selv som gruppe instruktør på ELIXIA, har absolutt ingen høy fettprosent, og ser helt normal ut. Men jeg drømmer alikevel om markerte muskler! Det er her du kommer inn, fantastisk forbilde !!! 🙂

    2. Jeg syns du er kjempefin! Virkelig… 🙂 Jeg jobber hart akkurat nå, og har klart å gå ned 9 kg! Ved hjelp av masse styrketrening, litt kardio, og et sunnere kosthold. Du er inspirerende! Stå på og glem alle meninger om hvordan man bør se ut! <3

    3. Tullinger som mener du ser noe annet enn feminin ut. Derimot har en annen ting slått meg. Det ser ut til at du har svært lav fettprosent. Dersom du blir syk, vil ikke da kroppen ha veldig lite reserver å ta av? Dette var ikke ment som kritikk men et spørsmål!!

    4. Muskler er berre lekkert! Og du er veldig fin som du er nå:D Du er en stor inspirasjon på muskel- og vekterfronten, mens Fotballfrue er inspirasjon på kondisfronten. Løper du også – i så fall hvor mye og hvor langt per uke? Ha en fin lørdag=)

    5. Flott innlegg! 😀
      Muskler er vakkert! Gjør alt for å oppnå mye av det selv 😉
      Du er strålende du! 😀

    6. Haha. For å si det sånn, hadde jeg møtt en mann med din fysikk så hadde jeg ikke akkurat tenkt på han som mandig! Du ser kjempeflott ut =D

    7. Kjempebra innlegg! Er helt og holdelig enig med deg.
      Jeg misunner deg og dine muskler, du er så vakker og sprek!
      Syns overhodet ikke du er mandig, du er rett og slett en flott og veltrent jente 🙂
      Du er også til stor inspirasjon og motivasjon! Håper helgen din blir strålende!
      Keep up the good work!

    8. Om det er noe du ikke er, så er det mandig! Jeg føler det litt som deg, selv om du er mye slankere enn meg, så synes jeg det er fint å være slank med litt muskler. Det er vakkert, og viser at man tar vare på seg selv og har jobbet for noe 🙂 Du er flott Kristine <3

    9. du ser utrolig bra ut Kristine! Jeg har et spørsmål til deg og det er om rumpa di, vi ser alltid så mye av deg forfra, men hvordan ser du ut bak ifra? Det er ut som du har en liten stjert – stemmer det eller tar jeg helt feil? Håper ikke jeg er for personlig! Kan du ikke stramme ryggen bakfra og ta bilde, uten noe for for bh eller slikt, bare bukse liksom! JEG ER NYSGJERRIG PÅ BAKSIDEN DIN, HEHEneida, men du er jo så fin forran, men bak kan jeg jo faktisk ikke uttale meg om… goood helg skjønne deg <3

    10. Muskler er flott og et tegn på sunnhet og god helse! Og du har så rett! Vi burde begynne å sette mer pris på oss selv som mennesker, vi er alle unike og vakre 🙂 God helg, Kristine!

    11. Jeg er så enig, muskler viser at vi er opptatt av å ta vare på kroppen, og verdsetter den. Vi skal tross alt leve i den helt til vi dør, og ingen vet om det er en dag til, eller 80 år til 🙂

    12. Du kan føle deg stor? Du som er så lita og tynn. (Jeg mener ikke liten i uten muskler, jeg mener bare at du ikke er stor.) Slapp av. Ingen ser på deg som stor.

    13. muskler på jenter er… fantastisk! Og du ser helt fantastisk ut! Du er en stor inspirasjon for meg, det skal du vite. Det flotte med styrketrening er at man ser tydelige resutalter, etter relativt kort tid. Og man blir definert, hva er vel bedre?! Styrketrening og muskler er ikke bare for menn, for en 50-talls måte å tenke på..

    14. Du er så fin du, Kristine 🙂 Jeg liker synet ditt på kosthold og trening, og når jeg leser bloggen din får jeg bare mer og mer lyst til å bli ernæringsfysiolog! Har til og med utfordret meg selv med tyngre styrketrening enn vanlig, noe jeg ikke tror ville skjedd hvis jeg ikke leste bloggen din 😀

    15. Det SISTE du er, er maskulin! Herregud, så irriterende med kommentarer som bare kommer for å skape kvalme. Såklart, smaken er som baken, men du er langt fra bulkete og mandig, du er jo nett o gliten, med akkurat passe muskler! Ikke ta det til deg :)!

    16. Du ser fantastisk ut! Jeg har også innsett at det ikke nytter å være misfornøyd med seg selv, og endelig føler jeg at jeg kan si at jeg er fornøyd med meg selv og trives i min egen kropp. Og det er en herlig følelse! Det har tatt lang tid å komme hit, og styrketreningen er en stor grunn til det. Ha en flott dag, Kristine 🙂

    17. Fint innlegg:)
      Jeg synes også muskler på jenter er veldig fint, men ikke for mye av det gode:) Jeg har det også sånn som du sier noen ganger. På trening kan jeg føle meg litt stor og muskuløs, mens når jeg har klær på føler jeg meg liten og “nett” igjen. Hehe, rart det der. Glemmer aldri når samboeren min plutselig sto og glante på meg da vi var på trening en dag. Plutselig sier han: Viss jeg bare hadde sett hendene dine, og ikke ansiktet kunne jeg trodd du var en mann! What liksom? Hehe, han mente ikke noe vondt med det, men jeg får veldig tydelig og store blodårer når jeg trener, så det var vel derfor. Jeg tok det med et smil jeg:)
      Vi må lære å like oss selv sånn som vi er tror jeg, vi jenter er altfor dårlig på det, desverre. Jeg kan også bli mye flinkere til det.
      Ha en fin fredag, kjempeflott er du:)

    18. Herlige bilder! Love it! Jeg liker kvinner/jenter med muskler, slik som deg! Når det kommer til overarmer som er på størrelse med mine lår (og nei, de er ikke spinkle), da blir det for mye for meg.
      Veltrente kvinner viser, som du sier, at de bryr seg, og det liker jeg.
      Jeg er ganske fornøyd med meg selv, men det er ikke hver dag jeg er like fornøyd. Men jeg prøver så godt jeg kan å like meg slik jeg er. 🙂 Jeg har ikke som mål å være perfekt, bare være akkurat slik som bare jeg kan. 😀
      Smil! Flotte deg.

    19. Muskler er så utrolig fint! Jeg syns alle jenter burde åpne øynene sine for styrketrening og sunt kosthold, ikke bare bo på tredemøllen eller sykkelen. Det fins ikke noe som ser bedre ut enn en sunn og flott kropp. Du ser forresten strålende ut, du bør være stolt av deg selv. Jeg mener personlig at muskler er nydelig, men får ofte høre blandt mine venninner når vi ser på bilder av flotte trente jenter at “ånei, hun hadde for mye muskler der og der” og “åå, jeg vil og ha sånn mage, må få vekk vettet ditt og datt” eller når vi snakker om trening”Jeg tar ikke bicepscurls fordi armene mine er så store fra før”.. Så sitter jeg der å tenker “Hvilket speil ser du deg i? For jeg ser ikke noen store armer..”.
      Muskler er vakkert, Enkelt og greit! hehe Stå på videre! 😀

    20. Jeg syntes muskler er nyydelig, men det kan bli litt mye når fettprosenten blir veldig lav.
      Muskler er sunt og vakkert, akkurat som DEG 🙂
      Digger poseringene! 😉 Og elsker at du slår et slag for ekte styrketrenng! Stå på!

    21. Utrolig fint innlegg! Gode argumenter, og veldig høflig skrevet! 🙂 Synes du er kjempe flott selv, og ja, det er ikke noe tvil om at man må jobbe for å få noe man ønsker. Ting tar tid. Men uten tvil, når resultatene kommer, er det verdt det! 🙂
      Dagens innlegg! 😀
      Ha en super fin Fredag 🙂

    22. Muskler er flott! Men alt med måte, selvsagt. Når det er sagt må jeg si meg enig med de fleste kommentarene over. Mandig, du? Hahaha, seriøst? Det høres bare for dumt ut! Du ser strålende, nett og feminin ut også i mine øyne. De som ikke liker jenter med muskler er vel strengt tatt inne på feil blogg 🙂

    23. De aller fleste synes et hint av muskler er fint. Muskler er helt nødvendig for vakre kropper. Noen synes sikkert at undertøysmodeller, Jessica Alba og Rihanna ikke ser bra ut, men… Imponer dine tilhengere og gjør dine motstandere misunnelige 😉

    24. Du er flott! Jeg vil nok ha en grei fettprosent, med muskler under. For å være sterk og klare å takle jobb og hverdagsliv, ja.. Resten av livet. Hva andre ønsker har jeg ikke noe formening om, egentlig. Jeg tiltrekkes mer av utstråling enn akkurat hvor mye muskler, eller fett eller hva en kropp måtte bestå av.. Synes godt en skikkelig fitnessbabe kan være utrolig vakker, selv om jeg ikke ønsker en slik kropp selv.. De som konkurrerer osv mister gjerne endel glød, når de har presset fettprosenten ned i minst mulig, synes jeg.. Men noen klarer å beholde den likevel og da er det veldig vakkert. Og jeg synes også at mange temmelig overvektige kan være utrolig vakre, så lenge de har den utstrålingen.
      Hver sin smak!:)

    25. Wow, skulle ønske jeg også kunne si at min kropp er min beste venn.
      Stå på, du er kjempefin, og jeg blir inspirert av bloggen din!

    26. Du sier at jenter med muskler er pent bl.a. fordi det viser at hun tar vare på seg selv, opptatt av riktig mat osv. Men slik er det ikke med alle. Dessuten er det ikke alltid at riktig mat for deg er riktig mat for en annen. Jeg ville bare poengtere dette fordi du virket veldig bastant og jeg vet at det ikke er slik at selv om du spiser sunt og trener hver dag så er det ikke slik at man får en muskuløs kropp med lav fettprosent av den grunn.

    27. Hei Kristine! Du er mitt forbilde, og jeg er stolt av å se opp til ei sprek, flott og smart dame som deg. Derfor er det ubegripelig at at DU får negative kommentarer!
      Lukter misunnelse LANG vei…. 😀 Enig med hun over; No point waisting time on this!:)
      Ha en herlig dag! 🙂

    28. Jeg elsker jenter med muskler (og gutter selvsagt)Har en greie for blodårer også jeg 😛
      Det er utrolig fint og reflekterer at man investerer tid på kroppen sin. Muskler er jo som med alt annet i livet, det handler om balanse. Det kan bli for mye også.
      Du er virkelig ikke mandig og sånne spydige kommentarer bør du ikke bruke energi på. Du er en utrolig flott, søt og inspirerende jente 😀
      Rock on!

    29. Bra skreve! Musklar på jenter er vakkert, men det viktigaste er at ein trivest som den ein er, det skin fort igjennom 🙂
      Ja, det er urovekkande at kun to prosent føler seg vakre, får så utruleg lyst til å gje jantelov-tankegangen ein real spark bak!

    30. DU ER TIDENES HERLIGSTE OG FLOTTESTE. FOR ET SMIL. FOR EN KROPP. FOR EN SJEL.

    31. Jeg synes muskler er fint, uansett! Det viser styrke og pågangsmot, det vitner (i fleste tilfeller) om god helse. En kvinne er ikke mindre feminin med mer muskelmasse (med mindre hun drukner i den, og de fleste av oss vet hvor vanskelig/umulig det er). Men folk har ulike oppfatninger av hva som er vakkert, og til syvende og sist er det personligheten og utstråling som fremhever skjønnhet – uavhengig av kroppsform og størrelse. Og det viktigste er å godta seg selv og bli glad i den kroppen man har.
      Du er vakker! Ikke mandig på noen som helst måte, du er heller liten vil jeg påstå! Men det er bra du ikke tar deg nær av andres meninger og ideal 🙂

    32. Jeg synes muskler er fint, men det kan også bli for mye.
      Som et eksempel synes jeg personlig at fitness-sceneformen ikke er noe fin, men det jeg synes likevel det er utrolig fasinerende og imponerende, og sceneformen sier heller ingenting om hvordan man virkelig ser ut.
      Folk er forskjellig, men som du sier liker jeg at folk tar ansvar for sin egen kropp, helse og velvære, og dette er også noe som betyr mye for meg, selv om jeg ikke alltid trener så mye, eller er spesielt sterk 🙂
      Flott innlegg dette, jeg liker når du kommer med innlegg som lar oss lesere se litt mer av deg og ditt syn på ting!:)

    33. hahaha, sorry, men kan ikke annet enn le av de som mener musklene dine gjør at du ser mandig ut. Hvor langt ut på jordet er det mulig å komme liksom!? Kroppen din er fantastisk vakker, du er slank og definert, og selv om du ikke har bulende muskler kan du løfte tungt! Så vær så snill å ikke hør på slike kommentarer, det blir jo bare helt tullete.
      Og en ting til, innlegget du skrev om at du er no superwoman likte jeg svært godt. Inntrykket du gir gjennom bloggen din er helt topp- keep it up!
      Ønsker deg en strålende helg! 🙂

    34. Det är jättesnyggt med muskler! Både på tjejer och killar! Keep up the good work, du är ju i superform 🙂

    35. Helt enig med deg Kristine – jenter er vakre med litt muskler på kroppen! Det er jo da de former kroppen sin 🙂 Også enig i at det kan bli for mye av det gode, men det skal så sinnsykt mye hardt arbeid til over så mange år at de de færreste jenter trenger å være redd for at det skal skje med dem 😉

    36. Jeg syns det er veldig fint, men som du sier kan det bli for mye av det gode.. Jeg er ikke helt fan av bodybuildere, men for all del jeg har ingenting i mot de som er det heller! 🙂 Du ser flott ut og selv prøver jeg å jobbe mot en kropp som det! Så vi får se om resultatene kommer etterhvert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg