BACK

En god natts søvn gjorde underverker.
Jeg er ekstremt sensitiv for lite søvn. Får jeg et par netter med få timer og dårlig kvalitet, blir jeg transformert til et grettent og slapt monster.
Heldigvis er det ikke mer enn en god og lang natts søvn som skal til.
I dag er energien tilbake.


Jeg tok nok en rekord på trening i dag.
Ni chins :mrgreen:
Nå har jeg økt med en repetisjon hver uke de siste fem ukene.  
Målet om å klare ti stykker til sommeren går over all forventning.
Kanskje jeg skal satse på 15 isteden?

Dagens økt på rygg og mage så slik ut:
-Chins
Kroppsvekt: 2 sett * makks repetisjoner (9, 7)
Med assistanse: 2 sett * 8 repetisjoner
-T-bar roing
-Stående roing
-Enarms roing
-Hengende benhev med vekt

Jeg hoppet rundt som en liten galing.
Å starte med å ta en ny rekord gir superkrefter.
Det føles i hvert fall slik!


En salig blanding ble servert til middag.
Jeg liker ikke å kaste mat, derfor ble det spise-opp-rester-middag.
Byggris med ovnsbakt laksefilet, kyllingfilet og grønt (ruccola, rødløk, sopp og tomat)
Byggris er utrolig godt. Jeg pleier å koke den sammen med buljong eller krydder. Metter godt gjør det også, og inneholder en del mer protein enn andre karbohydratkilder som ris, pasta og potet.


Til dessert, som spises i dette øyeblikket, ble det hermetisk fersken med kesamis.
På de store matvarebutikkene som Ultra og Ica Maxi, har de sukkerfri hermetisk frukt. Disse er veldig gode.
Frukt er søtt og jeg synes derfor kesam, som er syrlig, er perfekt tilbehør. Denne gangen kesamis.


Jeg pisket en eggehvite, blandet i litt økologisk vaniljepulver og sukrin og pisket litt til. Deretter hadde jeg i en halv boks mager kesam og puttet blandingen i fryseren en times tid. Rør om et par ganger underveis. Vips har du proteinrik is.
Denne isen er ikke helt som vanlig is, men som tilbehør til noe annet er den god. Spesielt til frukt.

Ha en super kveld.
Kristine  

33 kommentarer
    1. åååh for en rygg! dritpen:D chins er med underhåndsgrep, sant? Klarer 4 selv nå og er overlykkelig,haha..

    2. Du ser fantastisk bra ut;) Digger ryggen din;) TUSEN TAKK for ein herlig blogg;) Du gjør livet mitt bedre;) TAKK!;D

    3. først og fremst GRATTIS med 9 chins! Det er jo awesome! Lett at du klarer 15 til sommeren med den progresjonen 😉
      Ellers ville jeg bare si at jeg ofte tenker på deg her i Dubai! Egentlig ganske rart å skrive det til en person jeg ikke kjenner, men det er fakta! Jeg driver nemlig og reiser hjem til folk her, og lærer hushjelpene deres å lage sunn mat! Jeg er jo ingen kokk, men vet heldigvis litt om hvordan man kan lage mat som smaker bra og som forsatt er sunn. Ville derimot hatt dine kunnskaper på den fronten kjenner jeg! Du er veldig, veldig flink med matlagingen!
      Go girl 🙂

    4. Åh, så flott du ser ut! 🙂
      Gratulerer med ny rekord; der ser du. 😉 Selv om det ikke var på samme, da.
      Jeg elsker byggris, namme. 🙂

    5. Du er så flink!! Målet mitt er også 10 chins til sommeren, men er foreløpig bare på 6.
      Satse på at min fremgang blir like bra som din 😀
      Og ikke minst – nyyydelig rygg! 😀

    6. Imponerende rygg på deg! Selv har jeg et mål på å klare 1 chins til sommeren. Haha. Går mye i negative chins her i gården. Foreløbig 😉
      Ha en fin kveld 🙂

    7. oh my, du er virkelig supersterk! sliter fortsatt med én chins/pull-ups jeg altså… blah, tror jeg gir opp. men på den andre siden tar jeg meg selv x 3 i beinpress! hehe gjelder bare å finne de positive tingene, eller hva? hihi
      du er utrolig flink til å lage lekker, smakfull (smaker gjennom skjermen) og næringsrik mat! og virkelig kreativ på dessertene. jeg er misunnelig på det altså! bruker selv byggris en del, og det synes jeg er kjempe godt! både smaker mer og er mer mettende enn vanlig ris synes nå jeg.
      og jeg må bare spsørre; det var en særdeles NYDELIG topp! hvor er den fra? og den var plassert på en særdeles NYDELIG rygg i tillegg 🙂

    8. Gratulerer med pers, sterkt gjort!!!!! Og kjenner meg maks igjen med at nok søvn gjør underverker!
      Og forresten var det superhyggelig å hoppe på deg i helgen og få truffet seg på ordentlig! Og jaggu er du jo enda søtere og smilende i virkeligheten! Lykke til videre med MER persing 😉

    9. Vet du hva jeg gjør med byggris, Kristine? 🙂
      Jeg bruker den til å lage proteinrik “risgrøt”! Nam, nam, nam. Kjempe godt, saftig og annerledes er det. Jeg koker opp en pakke byggris og blander med en boks cottage cheese, litt kakao, stevia tofee og evt litt sukrin. Dette tar jeg med i en boks på lesesalen. I an annen boks har jeg linfrø, mandler, jordbær/ frukt som jeg slenger oppå risgrøten. Noen ganger blander jeg også litt proteinpulver med melk/ vann og rører inn. Det som er så digg er at byggrisen absorberer væske, så grøten blir litt fudgy! Mmm 🙂
      STOR klem til deg!
      Det er skikkelig bra fremgang på chins-fronten din forresten!

    10. Åååå 🙂 Så sterk! Gratulerer med ny rekord – det er så moro 😀 Jeg kan sveve hele dagen på en god treningsøkt, slik som jeg har gjort i dag etter morgenes grytidlige spinning ^^

    11. fitnessblom:
      Å slå en rekord er alltid gøy, man føler seg som en liten superkvinne 😉
      Lykke til mot målet. Det klarer du! 🙂

    12. Martine Johansen:
      Søtnos, jeg tipper du klarer flere enn du tror selv 🙂 Øvelse gjør mester, ingen kan alt med en gang.
      Jeg elsker jo søtt og synes de smaker veldig godt. Nå spiser jeg de jo ikke alene men alltid sammen med kesam. Jeg synes kesamen er perfekt sammen med frukten.
      Det hørtes deilig ut, fryst kesam-protein-is.
      Ha en fin kveld <3

    13. Så godt at du har det bedre i dag 😀 Ingen ting er bedre! Åh, flinka som klarer chins da! Skikkelig imponert. Jeg klarer sikkert ikke en halv engang, haha! Jeg kan sikkert ha som mål å klare en. De sukkerfrie hermetiske fruktene har jeg også smakt, men synes det blir litt vel søtt. Hva synes du? Jeg prøvde å blande kesam med proteinpulver, sukrinmelis og litt vann, så satt jeg det i fryseren- nam! Håper du får en fin dag i morgen også <3 God klem!

    14. Jeg kan også mærke det med det samme hvis jeg har fået en time for lidt søvn en enkelt nat…
      Btw, hvor en fin ryg du har! Niiiice 🙂

    15. Ikke sant det er deilig med nye rekorder! Kjempebra! Jeg også trener på en variant av chins; pull-ups. Det er så tungt, men jeg har et mål om 10 stk før sommern, nå klarer jeg 7-8. Det skal jeg klare! Elsker ryggen din, forresten 🙂

    16. Søvn er noe som bestandig fungerer for meg, uansett om jeg er sliten, stresset, lei osv.
      Råfin topp forresten 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg