BLÅBÆRFROMASJ

Denne herligheten skal jeg ikke ta æren for selv.
Ingrid tipset meg om denne på mail, tusen takk :grin:
Jeg ser som dere vet veldig glad i mat.
Nye og gode mattips tas alltid i mot med et stort jubel.
Denne blåbærfromasjen er super enkel, veldig god og sunn som bare det.
Prøv den!

Blåbærfromasj

1 skyr med blåbær
1 ts fiberhusk
0,5 dl vann
1 ss sukrinmelis

Pisk skyren sammen med vann.
Ha i sukrinmelis og fiberhusk.
Rør godt sammen.
La fromasjen stivne i 20 -30 minutter.
Server.


Stort enklere blir det ikke.
En skyr inneholder cirka hundre kalorier og atten gram protein.
Her har du en nydelig dessert som kan spises når som helst.
Skyr finnes i mage smaker, velg fin favorittsmak.
Nyt.

Kristine

18 kommentarer
    1. Og forresten, regnet ut at det jeg kommer til å spise i løpet av dagen vil totalt ligge på rundt 1525kcal. Er det mye for meg? Og hva er normalt?

    2. Namnamnam!
      Hvor mange kcal vil du si en jente på 16 år, 161 høy og rundt 45kg, som trener 3-4 ganger i uken blanding av kondisjon og styrke i rundt 1 time hver gang trenger? Hittil i dag har jeg fått i meg rundt 965 kcal og jeg føler meg ikke helt i toppform, litt svimmel og vondt i hodet. Middag venter, det gjør kveldsmat også, så jeg skal jo få i meg mer. Det er kanskje vanskelig å si! Regnet ut et sted at jeg forbrenner 1335 kcal i løpet av en dag uten trening, er ikke det ganske lite? Det vil jo si at jeg må spise lite og gå rundt å føle meg uggen uten å legge på meg! HJEEELP

    3. En kjempegod fromasj-aktig dessert får du ved å stivpiske 1-2 eggehviter med sukrinmelis,blande innen skyr (feks med blåbærsmak), og tilsette litt gelatin (plater eller pulver som er oppløst i vann). Lager du et gelelokk av fun light på toppen blir det ekstra digg!:-)

    4. hmm, denne oppskriften oppdaget jeg for et halvt år siden 😀 Jeg var inne i en periode som krevde at jeg holdt meg unna flere matvarer, så jeg hadde blåbær, bringebær, jordbær i mikroen, moste det sammen med skyr naturell, rørte inn fiberhusk og lot det stå noen minutter.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg