ZUCCHINI

Zucchini er sommerversjonen av squash.
Den er mindre og har en mildere smak.
Jeg har faktisk aldri prøvd zucchini før. Da jeg kom over den på butikken i dag, måtte den med i kurven :grin:
Jeg er vel som et barn, alt nytt er spennende.


Som snacks denne fredagskvelden laget jeg zucchini-fries.
Krispy, sprøtt og godt.
Jeg skar zucchinien i avlange staver og saltet dem før jeg la dem noen minutter på et ark tørkepapir.
I mens pisket jeg en eggehvite lett med en gaffel.
I en bolle blandet jeg sammen mandelmel, litt parmesan, salt og pepper.
Jeg dyppet så zucchini stavene først i eggehviten og så i mandel- og parmesanblandingen.
Legg så stavene på et stekebrett og stek på 175 grader i 30 minutter.
Snu stavene etter 15 minutter.
Server.

Dagens benøkt ble en god økt.
Riktignok mye prating og tulling, sånn blir det når man trener med kjæresten.
– Knebøy
– Lett markløft
– Leg ex
– Lår curl
– Step up

Jeg har en følelse av at jeg blir støl i morgen.
Me like!

Nyt fredagskvelden videre.
Kristine

11 kommentarer

Siste innlegg