SOL UTE


Nå har jeg klagd over regnet hele uken.
Den dagen jeg har bestemt meg for å sitte inne foran pc-skjermen og jobbe hele dagen, da skinner solen.
Typisk!
Jaja, jeg får smake min egen medisin.
Sånn er det når jeg utsetter ting til siste liten. Kanskje jeg lærer til neste gang?
Jeg har satt meg godt opp mot vinduet. Solen skinner ute, jammen skinner den inn også :grin: 
Nå begynner jeg og bli lei og har fryktelig lyst til å dra på trening. Kjæresten kom med pekefingeren og sa ‘nei!’. Jeg må gjøre meg ferdig først!


Lunsjen i dag ble en utrolig god kyllinggryte.
Med smak av kokos, chili og lime, skikkelig thai-mat.
Det beste jeg har spist på lenge.
Denne var det PØ som stod for, all ære går til han.

Stek kyllingfilet i biter.
Ha over limsaft, grovhakket mynte, hvitløk, grønn chili og grønn curry paste.
Hell så over en boks kokosmelk. Vi bruker fullfett da jeg synes den smaker bedre, men det er fult mulig å bruke lett versjonen om du ønsker det.
Ha over aspargesbønner og la gryten koke noen minutter.
Server med grønnsaker, ris eller pasta.
Vi brukte eggnudler med durumhvete som ble kokt i vann med en buljongterning.
Nydelig.

Sånn ser det forresten ut når herr og fru får lyst med noe godt etter lunsj.
Da dikser vi opp med frukt.
Jeg er fruktoman!

Den første tallerkenen er min.
Her har jeg eple, appelsin og ananas sammen med skyrkrem (skyr naturell pisket opp med sukrinmelis og økologisk vaniljepulver) og go-lean frokostblanding med honningsmak.
PØ sin tallerken består av akkurat det samme bortsett fra at han har pære isteden for eple.

Ha en flott lørdag videre :grin:
Nyt solskinnet.
Jeg blir sittende inne å skrive oppgave.

Kristine

12 kommentarer

Siste innlegg