HELLIGE TIRSDAG

Jada!
Tror dere ikke denne frøkna klarte elleve chins i dag :mrgreen:
Rettere sakt elleve og en halv. Viktig å få med seg den siste halve.
Du kan tro jeg var kry.
Ikke mindre stolt ble jeg da jeg klarte ni repetisjoner på andre settet.
Endorfinene rushet.
Treningen er utfattelig gøy for tiden.
Jeg er i siget!

Dagens økt på rygg og skuldre så slik ut:
– Chins
med smalt grep: 11 (og en halv) repetisjoner, 9 repetisjoner
med bredt grep: 6 repetisjoner
med bredt grep med assistanse: 8 repetisjoner
– Stående roing
4 sett * 8 -6 repetisjoner
– Nedtrekk med bredt grep
5 sett * 8 -5 repetisjoner
– Skulderpress med manualer
5 sett * 10 -6 repetisjoner
– Enarms sidehev i kabel
3 sett * 10 -12 repetisjoner


Ny rekord måtte selvfølgelig feires.
Og hva er bedre enn en deilig og enkel dessert?
Rødt, hvitt og blått.
Crunchy, søtt og syrlig.


Jordbær og blåbær sammen med vanilje-skyr og golean frokostblanding med honningsmak.
Vanilje-skyr lager jeg av skyr naturell (mager kesam kan også brukes) som jeg blandet med vaniljeprotein og stevia vanilje.
Stevia vanilje og golean frokostblanding har jeg kjøpt på iHerb, her og her.
Bruker du koden OKE701 får du 5 $ i rabatt.

Årets første grillmiddag er nettopp gjennomført.
Slik solen skinner i dag og med første mai, var det en perfekt anledning til å starte grillsesongen.
Biff med masse deilig grønnsaker og dressing.


Biffen er ytrefilet av storfe (firstprice), krydret med salt og pepper før den ble grillet.
Grønnsakene pakkes i aluminiumsfolie sammen med finhakket hvitløk og chili.
Bruk de grønnsakene du liker best. Jeg brukte tomat, paprika, sopp og løk. En liten dæsj med olje hører også med.
Dressingen består av mager kesam blandet med finhakket basilikum, hvitløk og sitronsaft.

Nyt resten av denne hellige tirsdagen :grin:
Her står en diger fruktsalat på menyen sammen med film i armkroken til min kjære.

Kristine 

24 kommentarer
    1. Ønsker å bestille peanøtt mel, go lean frokostblanding og krydder med barbeque smak..
      Får det ikke til å funke der innpå jeg :s De hadde varene inne..

    2. Kamilla:
      Takk Kamillia 🙂
      Jeg har fått kjæresten til å filme chinsene. Jeg må bare få han til å legge den over på pc’n. Han er litt (ehh, veldig) treg 😉

    3. Hilde:
      Jeg har egentlig ikke gjort noe særlig spesielt. Jeg begynte bare å trene chins en til to ganger i uken samtidig som jeg doblet karbohydratinntaket mitt. Vips var energien på topp og fremgangen raste 🙂

    4. Maren:
      For å si hvor sunt en ting er eller ikke må jeg se på kostholdet ditt over tid. En bit sjokolade er også sunt, så lenge du ikke spiser mye av det hver dag. Speltlomper er en veldig god karbohydratkilde med grove karbohydrater og noe protein. En lompe inneholder vel omtrent 40 kcal.

    5. Erica:
      Hei du.
      Hvilke tre varer er det du ønsker å bestille?
      Kan det være at de er utsolgt eller at de ikke er lovlig i Norge?

    6. Åsne:
      Chins er en av baseøvelsene på rygg. Du drar deg opp ved å bruke rygg og biceps mens man holder i en stang… Litt vanskelig å forklare med ord 😉
      Takk for det du, og ha en fin dag 🙂

    7. Så flott! Gratulerar så mykje 😀 Eg trur eg har fulgt litt dårleg med, men kva er eigentleg chins? Korleis gjer ein øvinga? 😀
      Du er så inspirerande og så spreiar du så mykje positivitet til lesarane, og det er veldig bra! 🙂
      Stå på, Kristine! Du er ei kjempeflott jente! Ha ei god natt!

    8. Hei Kristine 🙂
      Bloggen din er virkelig fantastisk!
      Jeg lurer på om du kunne gjort meg en tjeneste, eller hjelpe meg når det gjelder Iherb?
      Jeg prøver å bestille 3 varer, og forstår ikke helt hvordan det fungerer, også kommer det opp hele tiden at det ikke går. Har prøvd maange ganger. Hadde du f.eks hatt muligheter for å bestilt, også sendt det videre? Gjør du slikt? Hadde vært supert! Visst ikke, så skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal få det til.

    9. Grattis!!! Velfortjent 🙂 Hard work pays off!!! Å maten kan gjøre den metteste person sulten igjen in no time :p hehe! Ha en fin kveld, flinke! 🙂

    10. Så flink! Jobber det jeg kan med å få til én jeg.. Hehe,
      Og så lurer jeg på, hvor sunt/usunt er egentlig speltlomper? Hvor mye kcal er det i en lompe?

    11. Joho! Gratulerer! Hadde vært fint med et innlegg om hvordan utføre chins og hvordan forbedre. Kanskje du kunne filmet og vist? 🙂 Vil veldig gjerne klare chins! På forhånd takk.
      Fortsett å jobbe på (og blogge om det). Du er flink! 🙂

    12. Grattis med 11 1/2 chins!!! Er det lov å ønske seg et innlegg om hvordan du øker i chins?

    13. Gratulerer!! Så utrolig deilig, altså! Jeg prøvde meg på 10 stk i går, greide bare 9… Litt skuffende, var jo så nærme. Men man skal vel være fornøyd, 9 er jo tross alt ny rekord det også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg