HVORFOR TRENE?

Ikke bare er jevnlig trening en god måte å forme kroppen på, det gir også mange helsegevinster.
Sliter du med å komme deg på trening, kan du tenke på dette:
 

Regelmessig fysisk aktivitet gir
– Langsommere aldring – hvem vil vel ikke “aldri” bli gammel
– Mindre risiko for blodpropp og slag
– Bedre blodsukkerregulering
– Mindre risiko for slitesjegikt
– Styrker immunforsvaret
– Sterkt redusert risiko for hjerte- og karsykdommer
– Mindre risiko for utvikling av høyt blodtrykk
– Sterkt redusert risiko for tykktarmskreft
– Bedre leddfunksjon og bevegelighet
– Mindre risiko for utvikling av beinskjørhet
– Sterkere benvev, brusk, sener og bånd
– Bedre grunnlag for å opprettholde riktig kroppsvekt
– Økt arbeidskapasitet
– Større overskudd og mer trivsel
– Bedre evne til og mestre stress
– Bedre søvn
– Bedre blodsirkulasjon
– Sterkere hjerte
– Bedre lungefunksjon
– Sterkt redusert risiko for brystkreft
– Mindre ryggplager
– Bedre mage- og tarmfunksjon
– Sterkere muskulatur
– Gunstigere fettstoffskifte og blodkolesterolprofil
– Bedre kroppsbalanse og mindre risiko for fall

Med andre ord; regelmessig fysisk aktivitet gir både et lengre og et bedre liv.
Kom deg på trening :mrgreen:

Kristine 

13 kommentarer
    1. Åh, kristine! jeg har så lyst til å trene, men er i re-ernæringsfasen etter alvorlig anoreksia nå, så jeg får enda ikke lov 🙁 ventetiden virker sååååå lang. Jeg er blitt så mye bedre, spiser maten min og jobber og fighter meg bort fra anoreksia, men jeg får enda ikke lov til å trene. Jeg savner følelsen av å trene for velvære, ikke for straff. Huff… hadde det bare ikke tatt så lang tid å bli frisk og normalvektig.
      Bloggen din er fantastisk forresten. akkurat som deg 🙂

    2. så sant, så sant!! men for å være ærlig så lurer jeg på hvordan det er mulig å kopiere den fantastiske magen din… HVORDAN GÅR DET AN?!?! herregud, jeg føler at jeg gjør alt riktig, men de ordentlige dype rutene som du har lar virkelig vente på seg 🙁 såå misunnelig, kristine 🙁

    3. Det der er ting man burde lese flere ganger i året! Så lett å glemme hvor farlig det er med lite aktivitet. Før jeg gjorde min livsstilsendring var jeg nok i faresonen for både diabetes, blodpropp og hjerte og karsykdommer med min sykelige overvekt og ingen mosjon. Så skummelt! Kjenner det er godt for kroppen min at jeg legger om livsstilen nå ja!

    4. Kjempeinspirerende å lese:) Jeg tenkte faktisk på dette da jeg var på løpetur i går, “hvorfor trener jeg?” Og jeg fikk mange av disse svarene her jeg også:)
      Det hjelper å tenke over dette de periodene man ikke har så mye motivasjon til å trene..
      Håper du får en fin start på uken:)

    5. Mange gode argument! Jeg har selv alltid vært normalvektig/slank det meste av livet, men hadde et par år som overvektig. Jeg fikk vondt i et kne og ble andpusten av å gå opp trapper og bakker. Det var faktisk mer motivasjon til å leve sunnere og trene enn speilbildet!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg