THE SAME PROCEDURE

Jeg føler at det er det samme som går igjen her.
I dag trente jeg ditt, i dag spiste jeg datt.
Det dukker det opp en og annen oppskrift noen klokere ord i blant, men stort sett føler jeg det blir nok så ensformig.  
Jeg gjentar meg selv om og om igjen.
Er det virkelig interessant?
Har du noen ønsker om noe mer spennende?

Her kommer samme prosedyre igjen.
Dagens økt på rygg, bryst og skuldre var ikke den beste.
Jeg og PØ sov begge utrolig urolig i natt. Da jeg endelig hadde funnet roen, kroket og rullet han. Og omvendt. Vi var to trøtte typer da klokken ringte i morges. Det kjentes på treningen.
Det var godt å få beveget kroppen uansett :grin:
– Chins
– T-bar row
– Benkpress
– Enarms roing
– Lett nedtrekk
– Flyes
– Opptrekk for skuldrene


Det var spørsmål om jeg ikke kunne ta bilde av ryggen min.
Er dere klar over hvor vanskelig det er å ta bilde av bakenden?
Av et dusin bilder, ble dette det beste.
Konklusjonen er at det trengs assistanse.


Jeg serverte hurtig middag da jeg var så utrolig sulten når jeg kom hjem fra trening.
Varm biffsalat med jordbær til dessert.


Til biffsalaten stekte jeg ytrefilet av storfe i strimler, saltet og pepret. Dette trengs bare en rask runde i pannen, biffen skal fortsatt være rosa inni.
Når biffen var ferdig tok jeg den ut og hadde i grønnsakene. Jeg brukte brokkoli, paprika, gulrot, løk og rosenkål som jeg stekte sammen med finhakket hvitløk og chili.
Ha alt over på en tallerken og server med fetaost og oliven.

Til desserten skar jeg jordbær i skiver og hadde over litt sukrin.
Jeg toppet med skyr naturell og peanøttkrem (peanøttmel, litt salt, skummelt melk og stevia enlgish toffee).

Jeg ønsker dere en riktig god helg :grin:
Jeg blir veldig glad om du har noen blogg-ønsker.

Kristine  

55 kommentarer
    1. Raymond:
      Så herlig.
      Koselig at du følger med å liker oppskriftene. Flere oppskriftiner inneholder kun “normale” ingredienser, så du kan bake uten å ha masse rart på kjøkkenet 🙂

    2. Hovedgrunnen til at jeg leser bloggen din er igrunn alle de kreative dessertoppskriftene dine. Er uheldigvis litt for lat til å bestille og lage alt du poster, men lagrer bokmerker til oppskrifter slik at hvis jeg noen gang får kick så prøver jeg ut noe.
      Håper du fortsetter med de 🙂

    3. OMG jeg ser ikke problemet til enkelte mennesker. Godt å se at du hever deg over sånt. Jeg har bare en ting å si til sånne typer 😉
      If you don’t like it, don’t seek it.

    4. Hanne:
      Jeg ser ingen grunn til å forsvare meg når påstandene du kommer med har såpass lite hold. Når du i tillegg kommer med at PSMF og å skulle gå på en konkurranse diett ikke er relevant blir det for trangsynt i mine øyne. Du ser det du vil si. Helt siden jeg startet å blogge har du mislikt meg. Jeg forventer ikke å bli likt av alle, så det er greit. Om du ikke liker meg er du fri til og ikke lese bloggen, men om du fortsetter å følge med er det bare hyggelig 🙂

    5. Nei nei nei, det er overhode ikke kjedelig på noen som helst måte å lese bloggen din 😀
      Full av inspirasjon, tro det eller ei! Dine resultater er en inspirasjon i seg selv 🙂
      Kanskje en gang i blant kunne tipset og skrevet om gode produkter/ kosttilskudd/ spesielle matvarer som er veldig bra i forhold til trening? bare et forslag.. men jeg elsker bloggen din akkurat som den er!
      Og ryggen din er helt fantastisk ;D

    6. Jeg liker bloggen din sykt! kult at ei søt jente kan trene og være stolt over det. Jeg har et problem når det kommer til trening og kosthold.. Jeg drikker alt får lite vann! er det sannt at man kan få renere hun av å drikke mye vann? det hadde jeg likt! 😛
      TAKK

    7. Vi leser jo bloggen din fordi vi vet hva vi får:-)Jeg er veldig interessert i å høre mer om den forandringen du har gjort i treningen din for jeg synes du har fått gode resultater veldig fort.Inspirert!Del også gjerne kunnskap om hva det er som gjør at kroppen holder vann:)god helg til deg!

    8. Jeg elsker å lese om treningsøktene og maten du spiser, og den positive holdningen du har til livet. Hadde jeg ikke funnet bloggen din interessant og fin som den var hadde jeg ikke klikket med innpå den minst 10 ganger daglig for å sjekke om du hadde postet et nytt innlegg 🙂 Stå på!

    9. Først må jeg si du virker usedvanlig oppegående og sympatisk, og det var en befrielse å lese en som faktisk tar en kritisk tilbakemelding saklig uten å hyle “hater og misunnelig”.
      Likevel tar jeg meg den frihet å synes at det ikke er samsvar mellom ord og handling på denne bloggen. Å gjenta gang etter gang at man er en ekstremt sunn og frisk storspiser som ikke er det minste manisk eller spiseforstyrret, mens alle måltidene man lager stort sett bare er proteiner, forkledd som skikkelige kraftige måltider og mektige desserter.. Det blir jo i praksis ekstremdiett året rundt, med påfølgelig ekstremt skrapa og nærmest skrøpelig fysikk. Jeg husker da jeg prøvde å få en annen viss liten frøken K. ut av en manisk småspist hverdag og til å bli mett, sterk og sunn. Jeg ba henne holde seg unna denne bloggen for mattips. Synes oppskriftene er skremmende rett og slett, bønneis og eggehvitter i kaffen?!? På diett til konk eller når man trenger å miste fett er en ting, men å leve slik når man allerede er veldig undervektig og skrapa. Ikkje bra, i mine øyne!
      Åja, jeg står for at denne bloggen er selve symbolet på “uspesifisert spiseforstyrrelse forkledd som helseblogg”. Så får man være enig eller uenig. Jeg står i det minste for det jeg sier, isteden for alle de som hvisker og tisker, eller er anonyme.
      At jeg gikk på psmf i 4 dager for å nå et litt trassig vektmål er ikke så veldig relevant 🙂

    10. Ja det er veldig intresant HVER dag.Blir veldig inspirert av deg.Både i matveien og treningen. Ps. Fikk pakken jeg vant i går.Å er strålende fornøyd.Anbefaler begge protein pulvrene. Peanøtt og sjokolade/fudge.Blander man de to sammen smaker det snickers 🙂 Klem fra meg!

    11. Hei!
      Jeg er fast leser av bloggen din og syntes du virkers om en herlig jente!
      Jeg liker godt at du lager så mye fin, sunn og fargerik mat og lar meg i stor grad inspirere av denne, og av treningen din.
      Du er alltid positiv og glad. Har jeg en dårlig dag gir bloggen din meg motivasjon til å komme meg av gårde på trening, heller enn å bli sittende i sofaen.
      Stå på!

    12. Hei!
      Jeg vil gjerne høre om din “forvandling” til sterk og sunn, gjerne med bilder. Hvilke endreinger gjorde du trenings- og kostholdsmessig? Hvor lang tid tok det før du fikk den formen du har i dag? Jeg begynte med styrketrening for et halvt år siden, og det er veldig moro å se resultatene komme. P. S: har blitt veldig glad i bloggen din. 🙂

    13. Liker bloggen din som den er, jeg. Er en grunn til at den tilhører de jeg “sparer” til slutt, når jeg titter igjennom bloglovin’ lista mi.:) Sparer det beste til slutt!:D

    14. Jeg kunne også gjerne tenke meg et innlegg om ernæringsstudiet. Vurderer å ta en master i ernæring etter jeg er ferdig med bacheloren (studerer ikke ernæring nå, men bioingeniør).

    15. For en rygg!!! Gir meg selv noen år til med trening for å nå stadiet du er på nå…
      10 chins er nok et stykke unna for min del enda 😉
      Jeg hadde likt å lese mer om hvordan kroppen din reagere på ulike typer mat.
      For eksempel hva du mener gjør at kroppen holder mer vann, hva som gjør deg oppblåst og slike ting.
      Jeg prøver alltid å finne ut hva det er som trigger disse tingene i mitt kosthold, men det er fryktelig vanskelig siden jeg ikke har altfor mye kunnskap om ernæring 🙂

    16. Jeg får god inspirr til sunn og god mat hos deg.synes du skal fortsette i samme spor.
      Jeg synes ikke du trenger å forsvare deg,noen vil bare ikke like deg. They can hate you or love you

    17. Jeg synes innleggene om selvfølelse, og tro på seg selv, hvordan få mer egenomsorg/verdi er veldig fine. Gjerne fler av de 🙂

    18. Jeg vil veldig gjerne høre om ernæringsstudiet du går 🙂
      Begynner nemlig selv på dette til høsten, så derfor kan du ikke skrive litt om alt.
      Hvor du går, hva det koster, erfaringer, studieårene, osv..litt om hele greia 😀

    19. Hei!
      liker bloggen din veldig godt jeg, motiverer til å trene mer og spise sunnere (:
      sunnere for meg, er mer frukt og grønt mindre godteri (sjokolade, smågodt osv.)
      Og det og ikek småspise gjennom hele dagen, det er jo faktisk unødvendig.
      Har bare noen få spørsmål:
      1. Hvor mye penger bruker du på mat i måneden/uken ca?
      2. (litt personlig) hvor mye veide du før du begynte å trene styrke
      (fikk ønskede resultater) og hvor mye har du økt nå. pga. muskler?
      3. Føler du ikke noen ganger at det du gjør er veldig mye rutine, og at du tenker
      at du må gjøre dette i all framtid?

    20. Tusen takk for gode tips og ord.
      Jeg kom akkurat hjem fra kos og et glass vin. Hyggelig å lese slike tilbakemeldinger før jeg tar kvelden. Jeg tar med meg alle tips og skal se nøyere på de i morgen.
      God natt 🙂

    21. Hanne:
      Gode tilbakemeldinger tar jeg alltid i mot. Vi er alle forskjellige og jeg er glad for at vi ikke alle har samme meninger. Det hadde vært fryktelig kjedelig 🙂
      Jeg synes det er leit at du synes det, men jeg ønsker gjerne at du forklarer litt mer og hva du legger til grunne for bak dine beskyldninger.
      Noe jeg ikke har skrevet så mye om på bloggen er at jeg har en hjertefeil. Derfor går jeg månedlig til legen og får en full screening av alt fra hjerterytme til blodverdier. Du må gjerne bli med meg til legen og få lese mine verdier, for der er alt i skjønneste orden bortsett fra hjerteflimmer.
      Jeg har skrevet om det før, jeg er i mot diett og bulk. Jeg vil heller leve hver dag, ha en god, jevn og sunn livsstil. Bare fordi jeg går i mot strømmen og heller trives med helårskroppen, så er det feil?
      Det jeg ikke skjønner er hvordan du kan si at jeg er fanatisk. Jeg har aldri gått på noen diett eller vært ekstrem på noen måte. Men du som skal stille i California og kjører PSMF, er det sunt?

    22. Digger bloggen din jeg! Har lest den fast hver dag i 2 (!) år nå!! haha, sykt. Har vært periodevis fast leser av andre blogger ogå, men din er en eneste jeg har holdt fast ved og lest i så lang tid. Så noe gjør du riktig med bloggen din Jeg digger å se hva du spiser til middag og sånn. Da får jeg insp.
      Ikke så interessert i de ulike øvelsene du gjør, da jeg trener mest utendørs (bakkeløp og fjellklatring).
      Men liker veldig godt motivasjonsinnleggene dine.

    23. Du gjør en fantastisk jobb med bloggen, blir inspirert av alle de fine matbildene! Litt mer om studiene dine og ernæring hadde vært spennende, da!

    24. Grunnen til at vi leser bloggen din er jo at vi liker den som den er 😀 Gøy å se øktene dine, maten din, oppskrifter og formbilder 🙂 Fortsett sånn Kristine!
      Ha en fin helg <3

    25. Hei,
      Jeg har ganske nylig begynt å lese bloggen din, og syns det er veldig inspirerende. Nå kan det godt hende at du har gjort dette før, men jeg er ikke kjent med alle øvelsene dine. Jeg trener selv og trenger litt nye øvelser å teste ut. Kunne du ha vist hvordan man utfører øvelsene du gjør, eller har du eventuelt et innlegg på alle før et sted?
      Takk for inspirasjon 🙂

    26. ja, er innom her hele tiden, før trening, etter trening, før jeg legger meg, når jeg står opp :p. Bloggen holder meg motivert!

    27. Hehe, eg skjønar kva du meiner. Som blogger så føler man at man står på repeat! Men som leser, er det likevel veldig interessant å lese. Så no worries frk dedication, det er interessant det du publiserer 🙂

    28. Hva med tips til nybegynnere? forskjellige måter å trene på, eller forskjellige steder
      å trene. Hjemmetrening med og uten utstyr. Hadde også vært interessant å lese om
      hvordan man skal trene om man har benhinnebetennelse – for å bli kvitt dette, og
      andre skader. Ellers synes jeg det er inspirerende å lese bloggen din, både til å trene
      og spise sunt! 🙂

    29. Takk for hyggelig kommentar. Ja øvelse gjør mester på bilder, men det tar alltid tid å bli vant til de nye modusene og fokusene på kameraene 🙂
      Ja jeg kan nok si at jeg til tider forventer for mye av meg selv, men jeg jobber med å være fonyød med det jeg klarer å prestrere så lenge jeg gjør mitt beste 🙂
      Du er helt fantastisk og jeg har følgt mange av dine råd og ord, og mange av dem som får hjernen til å bli mer fornuftig. Ha en strålende helg! <3

    30. Oppskrifter!! Usunne ting som du lager sunt er veldig gøy!
      Du legger jo ut hva du har trent, men det ofte jeg ikke skjønner hvilke øvelser det er på navnet. Treningsvideo kanskje? Eller om du kan forklare hvordan øvelse det er?
      Men aller mest vil jeg høre om hvordan du fikk musklene dine 😀 Hvor ofte du trente, hvor fort du fikk resultater og kanskje du har noen bilder fra fasen der du ikke hadde like mye muskler til nå?
      Men uansett så elsker jeg å lese bloggen din. Du er min favorittblogger, og jeg er kresen 😉

    31. Syns bloggen er riktig fin og interessant som den er – hverdager er det jo flest av, og at det blir det samme ‘hver dag’ syns jeg ikke gjør noe, hehe. Men du – kjæresten din, skulle han ikke stille likevel? Ønsker deg en fin helg 🙂

    32. Har fulgt deg lenge, og med god grunn! Du kommer med så mye nyttig informasjon, inspirasjon og sitater for dagene 🙂 Fortsett med det! Ellers er jeg meget interessert i ernæringsstudiet, og vil gjerne høre mer om det. Lurer veldig på om det er veien for meg etter videregående! Ellers er sunt søtt en stot slager, går ikke en dag uten her.. Ha en flott kveld videre!

    33. Hei Kristine! Jeg leser bloggen din hver eneste dag, og jeg går gjerne innom flere ganger daglig for aa se om du har skrevet noe nytt. Jeg synes at det er like spennende uansett hva du skriver om. Det eneste jeg skumleser er treningsprogrammet du legger ut for dagen, fordi jeg ikke helt vet hva de øvelsene går ut på. Derfor skulle jeg ønske at du kanskje kunne lage en video av den dagen du trener og bruker de ulike øvelsene, slik at man får et “navn” på hver øvelse. Kunne tenkt meg å begynne å trene litt styrke selv..:) Flere treningsvideoer hadde vært knall. Bare et tips altså:)

    34. Bloggen din er veldig interessant! Liker veldig godt at du er ærlig (at du også har noen utskeielser og at ingen er perfekt). Finner motivasjon i å lese bloggen din 🙂 Er stort sett innom daglig for å få tips og inspirasjon til mat, oppskrifter og trening. Når det kommer til ditt syn på mat (spise sunt, ikke nekte seg noe mat, leve etter “80-20 prinsippet” så har jeg helt likt syn. Har ikke noen stor tro på alle de ulike diettene som finnes. Dersom man nekter seg noe mat kommer man bare til å sprekke til slutt. Så vit at jeg liker bloggen og innholdet i den veldig godt 😉 Keep up the good work ;D

    35. Hanne hvordan kan du si at hun er at dårlig forbilde bare av et bilde du ser? Hun spier godt løper ikke milvis hver dag som en del andre blogger spiser ikke bare disse lavkalori tullet ser frisk og sunn ut. jeg har hatt spiseforr og synes kristine er en av de mer inspirerende menneskene der ute og fikk meg til å ville spise ordentlig og kutte ned på treningen.

    36. Kan du skrive om kordan få et bedre forhold til trening om det omså er å gå tur/på fjellet eller skog og mark evt treningsstudio? Kor mye aktivitet/trening pr dag/uke e vanlig? Kommer selfølgelig ant på person til person trur æ? Men ka tenke du e normalt for den personen som vil få et bedre forhold til trening osv? Og som ikke har trent ordenlig siden etter fotballtrening 2008. Har trent på Sats 2008, men det ble bare overdrivelse og lite næring osv. Slit enda:( Men vil lære om ka som e normal aktivitet og trenings mengde!
      Håper du får ei god helg:D

    37. Jeg liker bloggen din akkurat sånn som den er jeg. Så full av positiv energi, samtidig som du klarer å gi utrykk for når ikke alt går på skinner eller at du har en dårlig dag. Det er inspirerende at du klarer å snu disse dagene og vise at livet er bra likevel 🙂
      Jeg skulle gjerne kommet med tips, men jeg har veldig få ettersom det er denne bloggen jeg skjekker som en av de første og ikke har mye å utsette på. Tipset mitt er bare å fortsette 😀

    38. Hehe du var flink med det bilde du;-) Jeg liker veldig godt bloggen din som den er jeg men evt meninger og diskusjoner er alltid gøy! Flinkis!

    39. Javel! Det får bli din personlige mening Hanne og det er vel virkelig ikke noe du behøver å skrive en kommentar om? Det lukter mer missunnelse enn noe annet.
      Du er flott Kristine, stå på! Titter innom bloggen daglig og jeg syns jeg ser fremgang på bildene dine etter du har byttet treningsprogram?! Herlig!
      Ikke gi deg med bloggingen, alltid et av dagens gjøremål å titte innom her. Ha en fin helg 🙂

    40. Eg elskar bloggen din, eg! 🙂 både dine tankar om trening/kosthold, oppskrifter, og treningstips osv. Gjerne fleire oppskrifter 😀

    41. Du har kanskje lagt merke til at mange bloggere har skrevet mye om “strong is the new skinny” som går for langt, og at man ikke er en storspiser bare fordi man spiser en STOR bolle salat. Vel hate to be Dr. Relling, men det her er jo selve definisjonen på disse “strong is the new skinny” som har gått for langt! Sykt lav fettprosent gjør noe med hodet og hormoner, så vet ikke om du ser og forstår det selv? Og samme hvor mye du bedyrer hvor høyt du setter helsa, så ser jo dette rett og slett senete og utmagret ut, ikke sterk og sunn! Hodet er jo omtrent like bredt som hoftene.
      Det er nærmest et uttrykk innen disse bloggekretser, “hun er jo helt dedication” dvs manisk uten å innse det selv.
      *påventer misunnelig/hater osv-beskyldninger..*

    42. JA, det er kjempe interessant, du kan ikke slutte å blogge eller noe, det går ikke.
      Jeg begynte å lese bloggen din nylig, og elsker den!!

    43. Hei 🙂
      Flere oppskrifter, også vil jeg at du skal skrive lage et innlegg hvor du har fokus på hvordan din uke er når det gjelder trening. Hvordan du setter opp treningsprogrammene dine, også kunne du f.eks tipset om gode øvelser for muskelgruppene: rygg, bryst, tri og biceps og ben som man trener på treningssenteret. Også litt om hvordan du startet å trene, når du ville bygge muskler, og hvordan du har lært å sette sammen måltider på den måten? Også lurer jeg på hvorfor du så sjeldent har ris eller pasta i middagene dine? 🙂

    44. Jeg vil gjerne høre MYE om ernæringsfysiologstudiet, dine erfaringer, hva du lærer, osv – jeg syns det er kjempespennende! Gjerne et eget innlegg om det!

    45. Fast Leser av bloggen din! Hadde nok klikket meg inn her uansett om du skrev eller ikke, bare for å se ditt søte vesen 🙂
      Kanskje du kunne skrevet litt om alternativ trening? altså for oss som ikke har tilgang til treningsstudio?
      Ellers er det bare å fortsette som du gjør, du er virkelig hærlig!!

    46. Jeg vil gjerne høre om hvorfor du trener som du gjør nå..hva er målet med treningen osv? hvor mye kardio trener du nå og trives du med det nye treningsprogrammet? kjempefin og inspirerende blogg du har:)

    47. Du er så flink! Jeg hadde blitt glad for litt flere oppskrifter! Med alternativer til proteinpulver og de litt mer spesielle ingrediensene som bakepro osv. Men du lager kanskje ikke så mye uten? Hadde hvertfall vært supert hvis legger ut oppskrifter at du skriver alternativer :o) Bloggen din er så fin!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg