PANCAKES

En lat morgen med pannekaker til frokost  :grin:
Det finnes knapt noen bedre start på lørdagen.


Sånn ser dagens frokost ut.
Proteinkaffe med vaniljefluff, ovnsbakte pannekaker og pålegg av alle slag.

Pannekakene laget jeg i ovnen.
Jeg blandet sammen 2 egg, 1 eggehvite, 50 g mager kesam, 20 g kokosmel, 0,5 dl melk, 1 ts fiberhusk, 1 ss sukrin, en liten klype salt og kardemomme i en bolle og smurte sirkler på to bakepapirkledde stekebrett. Så stekte jeg pannekakene i 10 minutter på 180 grader.
De ble sprøere når de stekes i ovnen.
Utrolig godt.

Salt og søtt.
Når man ikke klarer å bestemme seg for hva man vil ha på pannekakene, da tar man litt av alt.
Brunost, jarlsberg ost, sukkerfritt syltetøy, skyr naturell, bacon, ovnsbakt paprika, cherrytomat, ruccola, gul paprika, dijon sennep, sukkerfri ketchup og wasabi.


Jeg gjorde en ny vri på kaffen i dag.
Kaffen lagde jeg på vanlig måte før jeg tilsatte et par dråper stevia vanilje.
På toppen pisket jeg en eggehvite før jeg hadde i en spiseskje med mager kesam og vaniljeprotein. Det ble deilig vaniljekrem. Kremen fikk et lite dryss kanel. Kanel er godt på det meste.



Jeg ønsker dere en herlig helg og en super lørdag.
Kristine  

16 kommentarer
    1. De pannekakene så bra ut! 😀 Hva syntes du egentlig om catslide og har du prøvd det ut 🙂 ?

    2. Heisann Kristine:)
      Har nettopp ‘oppdaga’ bloggen din, og hjelpes for en inspirasjon..her er så himla mykje godt!!!:))
      Lurte på om du kunne tipse meg om det mest ‘vanlige’ du handlar på iherb? Skal til å bestille meg en pakke derfrå. Og bestiller du også proteinpulver derfrå? Er litt skeptisk til d:p

    3. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg! INGENTING som noen deilige og sunne pannekaker til frokost 😀 ahhhh! herlig

    4. DU burde vurdere å lage en kokebok! En kokebok for de litt smartere :o)
      Du er bare så flink og inspirerende at jeg blir helt stum. Må innrømme at jeg er her inne daglig,og gleder meg og krysser fingrene like mye for hver gang i håp om at det er et lite nytt innlegg! Love it
      <3

    5. Jaaa! Elsker pannekaker, så dette må definitivt prøves. Håper du får en flott helg! I kveld skal det feires Cinco de Mayo, altså blir det både høyfett og høykarbo;-) Får inspireres av deg og være ekstra flink på trening for å kompensere:-)

    6. Nam! Frist meg mer liksom. Hadde jeg bare orket å lage sånn frokost hver dag hadde det vært himmelen. Meen her blir det kun knekkebrød med nugatti! woho..

    7. Åhh, for noen deilige tips du frister med! Her er det litt av hvert å plukke opp! Smart med pannekaketips i ovnen….. Herlig start på en deilig lørdag! Ønsker deg alt godt utover dagen, gjør den fin 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg