NEDOVERBAKKEN KOMMER

Først må jeg bare si tusen hjertelig takk for alle hyggelige ord og gode tips fredagens innlegg.
Jeg har lest igjennom grundig. Det er flaut å innrømme men jeg satt faktisk og smilte og lo for meg selv mens jeg leste. ‘Hva er det du driver meg egentlig?’ kom det fra PØ. Dere er utrolig skjønne
Hver gang jeg synes bloggen tar for mye tid eller rett og slett mister gnisten, tar jeg meg en god rundtur igjennom kommentarfeltet og vips så skjønner jeg hvorfor jeg fortsetter. Det er du som holder liv i bloggen og gjør dette til en glede. Tusen, tusen takk.

Kort oppsummert var ønskene
-Flere oppskrifter
gjerne noen uten eller med alternativer til spesielle ingredienser som bakepro og lignende
-Om studiet mitt, bachelorgraden i ernæring
-Alternativ trening og trening for nybegynnere
-Hvordan jeg tenker i forhold til mat, hvordan jeg setter opp måltidene
-Forklaring av øvelser, med filmer
-Hvordan jeg har kommet dit jeg er nå
Ellers at jeg fortsetter i samme spor.


Frøken Økern klar for trening i går.

I går hadde jeg en kort styrkeøkt på biceps og triceps.
Knappe 25 minutter, men nok til å få trent godt.
– Chins
– Franskpress
– Bicepscurl med stang
– Triceps pushdown
– Hammercurl


I dag feirer jeg at jeg har vært fem uker totalt uten noen form for kondisjonstrening.
Jeg tok meg en løpetur og det var fantastisk deilig.
På forhånd var jeg litt redd for at det skulle bli forferdelig tungt, men det gikk strålende :grin:
Totalt ble det en økt på 50 minutter hvor 5 minutter var rask gange som oppvarming og 5 minutter var gange som nedtrapping.
De første 5 minuttene med jogging var tunge. Jeg slet med å finne ut hvordan jeg skulle bevege armene, det føltes litt merkelig. Så fort jeg hadde funnet rytmen var det en lek.
Bortsett fra oppoverbakkene. De var tunge. Spesielt den ene, da vurderte jeg sterkt å gi meg, helt til jeg kom på at etter en oppoverbakke kommer det alltids en nedoverbakke etter hvert. Da var det ikke noe alternativ å gi seg, jeg får jo hentet meg inn i nedoverbakken.
Etter hvert ble jeg grepet av runnershigh. Jeg løp smilte og lo og følte egentlig at jeg svede!
Solen skinte i tillegg.
Herlig!


Før løpeturen spiste jeg et deilig oppladningslunsj.
– Protein-latte-mocca
usikker på hva jeg skal kalle det, en blanding av proteinkaffe, kaffe mocca og kaffe latte
– Egg og bacon tallerken
– Bær med kanelkesam

Kaffen laget jeg av 20 g sjokoladeprotein som jeg blandet ut i litt vann sammen med 1 ss kakaopulver. Så blandet jeg sjokoladerøren i kaffen. Jeg varmet opp melk som jeg skummet opp og helte over sjokoladekaffen.


På tallerkenen min er det stekte egg, bacon, minimais, ruccola, cherrytomat, agurk, paprika, avokado og jordbær.
Det første hjerteegget ble misfostret og måtte gjemmes under det fine.
Hjerteegg lager jeg enkelt ved å ha pepperkakeformer i stekepannen. Er de ikke søte?

Ingen måltid uten dessert.
Jordbær, bringebær og blåbær strødd med litt sukrin.
Over har jeg en blanding av cottage cheese, mager kesam, et par dråper stevia og kanel sammen med hakkede mandler.
Da var det godt med energi til en løpetur.

Håper du har hatt en flott søndag så langt.
Nyt kvelden videre:grin: 
Det er tid for å lage middag her i huset. Så blir det sofasliting, kjærestekos og film.

Kristine

23 kommentarer
    1. Hvor er tightsen din fra? Jeg har lett så lenge etter en fin tights med FARGE, det er så fresht!

    2. Kjenner godt til den runnershigh:) Når jeg får det smiler jeg for meg selv, kan tralle litt og føler meg så bra der jeg jogger! Så positiv og optimistisk.

    3. Forklaring av øvelsene med film er noe jeg ønsker at du har innlegg om! Gjerne dine favorittøvelser for de forskjellige kroppsdelene, evt øvelser som ikke så mange vet om/pleier å trene, men som er effektive som FY! Hehe 😉

    4. jeg ble så inspirerert av dette innlegget at jeg måtte legge ut på en løpetur selv! haha 🙂 ikke minst så maten din digg ut selv om jeg ikke klarer å løpe med så mye mat i magen hehe.

    5. Flotte matbilder, elsker at du leker litt med ulike former og farger. Og det var en flott jente på det ene bildet ditt også! 🙂 Ha en fin dag!

    6. Du er en solstråle, Kristine, og mange setter nok stor pris på alt du deler med oss. Det gjør ihvertfall jeg! Stå på videre, du er fantastisk 🙂

    7. Synes du har et utrolig bra og varriert innhold i bloggen din, jeg. Du har så fin energi som får en til å tenke litt klarer og møte dagen med litt mer positivitet.
      Du som skal ha takk! 🙂

    8. veldig bra blogg:)
      jeg greide å bestille raw kakaosmør og ikke kakaopulver ved en feiltakelse, og lurte på om du hadde noen tips til hva jeg kan bruke kakaosmøret til?:)

    9. Jeg lurer på om man kan spise egg hver dag? Feks til kveldsmat kan jeg lage omelett med 3 stk egg. Er det OK å spise 3-4 egg daglig i form av feks omelett (stekt med veldig lite smør) eller er det for mye? :/

    10. Så hærlig ut! Som alltid 😉
      Lurer litt på noe, hvor mye og ofte spiser du egentlig til dagen?
      Er veldig usikker på om eg spiser for lite, eller for mye. Holder meg til en høy-proteins diett, uten noe særlig med karbs, som deg. Men når eg ser hvor mye du spiser til et måltid, tror jeg at eg spiser alt for lite.
      Takk for super blogg!

    11. Sund,frisk og muskuløs! – Flott er du! 🙂
      Ikke bare er du flott, maten din er også! Mm!
      Kos deg masse med middag, kjæresten og film i kveld! 🙂

    12. godt å høre at du trener ute innimellom og får frisk luft, og ikke gror helt fast inne på trenigssenteret 😉
      Jeg lurer forresten på en liten ting: hvor mye penger bruker du på mat i mnd? Ser at du alltid har så digg mat: friske grønnsaker, friske bær, osv. det er jo sykt dyrt, og jeg bruker selv dødsmye peng på mat, Så bel bare litt nysgjerrig.

    13. Matebildene dine når nye høyder, altså, Kristine. Det der ser bare helt sinnsykt godt ut! 🙂 Og bra med en god løpetur, da. Det er sjeldent jeg løper, og det er enda sjeldnere jeg liker det, men når man først gjør det – da er det lykkerus ^^

    14. Ahh, jaaa, vil gjerne lese litt flere oppskrifter av ting som ikke inneholder proteinpulver og masse mel og produkter man får hos iHerb. Hilsen jente 17 med foreldre som nekter å kjøpe “tull” på internett. Hmphff..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg