METT OG GOD

Mandag.
Nok en gang er en ny uke i gang :grin:
Mange nye muligheter står for tur.
Har du hatt en fin start på uken?

Solen strålte og gjorde det til en ren glede å stå opp i morges, selv etter altfor få timer i sengen.
Det er nesten litt synd at været er så bra som det er. De neste to ukene kommer jeg til å bure meg inne til eksamen er over, i hvert fall prøve. Jeg er nemlig ikke så flink til å sitte inne når jeg helst vil være ute.

 Jeg skulle egentlig trene ben i dag, men leggene min er støle etter løpeturen i går.

Det er et tegn på at jeg ikke har løpt på evigheter!

Benøkten ble derfor byttet ut med en rygg og mage økt.
-Bredt nedtrekk
-Stående roing
-Enarms roing med manual
-Omvendt flyes
-Situps

Raks og god middag etter trening ble i dag laksesalat.
Rett etter treningsøkten, i garderoben, får jeg alltid i meg proteiner g karbohydrater. Som oftest moser jeg en stor og godt moden banan sammen med sjokoladeprotein og kanel, det er utrolig godt.

Når jeg kommer hjem er det klart for å få i seg et mer fullverdig måltid.
Det var fersklaksefilet i porsjonsstykker av 250 gram på tilbud, da måtte jeg slå til. Fersk og saftig laks er kjempe deilig.

 

Jeg krydret laksen med salt, pepper og sitronsaft før jeg stekte den raskt på begge sider i litt meierismør i pannen.
Grunnen til at jeg bruer smør når jeg steker laks er rett og slett fordi jeg synes at laksen får en langt bedre stekeskorpe.

Når laksen var ferdig hadde jeg oppi noen scampi som jeg stekte i væsken laksen hadde gitt fra seg.
Laksen og scampi ble servert med salat av lollo salat, gul og oransje paprika, cherrytomat og, rødløk, kokt asparges, sitron og fetaost.


Mens jeg spiste middag stod havregrøten og putret for seg selv på lav varme.
Da middagen var fortært var det klart for havregrøt til etterrett.
Jeg kokte opp 80 g havregryn sammen med 2 dl vann og 4 dl melk. Jeg synes grøten er best når den koker lenge, så jeg lot den koke på svak varme en halv times tid.
Skyr naturell, blåbær, bringebær, go lean frokostblanding med honning og sukrin hører med på toppen.
Nå er jeg mett og god.

Ønsker deg en super og sporty uke videre.

Ha en fin kveld :grin:

Kristine

20 kommentarer
    1. Herregud jeg misunner hvor mye du spiser uten å legge på deg altså! 🙂 Husker innlegget du skrev om at du fikk kroppen du ville når du økte inntaket, men jeg tør ikke å øke det så mye altså! Men du trener nok hardere enn det jeg gjør også 🙂

    2. Deilig med den maten der! Du spiser og trener ganske likt som meg faktisk 🙂 hadde ben på programmet i dag, ukens lengste økt faktisk! men i dag gikk det superbra, 200 kilo i liggende beinpress 😀 ny rekord for meg da =)
      bare lurer, spiser du etter periodisk faste? 🙂
      håper du hadde en strålende klem, klem

    3. oj! fant bloggen din for noen dager siden og satt i over fire timer å fant oppskrifter og
      leste i arkivet. jeg må si, du har virkelig inspirert meg! Etter bare noen dager har jeg
      lagt om kostholde og jeg ELSKER det. Tusen takk! setter stor pris på bloggen og
      alle oppskriftene du legger ut, stå på!

    4. Jeg har litt angst for slike store måltider jeg. Men akkurat derfor synes jeg det er så godt at du spiser slik 😀 Har sånn greie med at jenter skal spise så lite jeg, selv om jeg VET det ikke er sant!
      Ha en fin kveld 🙂

    5. Maten din ser så fristende ut, får lyst å lage alt du lager omtrent. Laks var det til middag her i hus også idag med ovnsbakte grønnsaker og aspargesbønner stekt i panna. Alltid en vinner det. Ha ei fin uke og lykke til med eksamenslesingen. Hvis det er til noen trøst, så sitter jeg også med bøkene foran meg;-)

    6. Hei Kristine!
      Jeg er allergisk mot både havre, rug, spelt og hvete, men det verste er å være allergisk mot alt av melk. Har du noen tips til proteinrik og sunn mat jeg kan spise? Tenker først og fremst på jobb/skole eller hvis man må ha med seg noe et sted, men også frokost.

    7. Hjelp!! Dette så GODT ut:) Jeg lurte også på hvor lenge øktene dine vanligvis varer:)

    8. Jeg lurer så fælt på hvor lenge øktene dine er, med tanke på at du kun pleier ta 5-6 øvelser 🙂

    9. Trening er alltid mye gøyere enn å sitte inne å lese til eksamen! Du er nok ikke alene der ;D
      Nå nyer jeg de siste timene av denne fantastiske første dagen av uka, på jobb! Ingenting er som å jobbe på et treningssenter! Ha en fortsatt fin uke, Kristine:D Lykke til med eksamenslesingen ;D

    10. Mmmmm, tror virkelig jeg må lage meg en ukesmeny med noen av de oppskriftene dine, det ser så utrolig godt ut!
      Men det ser jo ut som det er utrolig mye mat! Vet ikke om jeg hadde klart å spise alt det der, på en gang hvertfall… Ser at Kristin her oppe også spør om det jeg lurer på 🙂

    11. Jeg synes det er så utrolig fint å se at du spiser godt! Og det er jo akkurat slik det skal være, spesielt du som trener så masse! Ha en fin kveld, Kristine <3

    12. Det så helt ærlig ut som akkurat den maten jeg har lyst på akkurat nå! 🙂
      Har du fått nytt kamera nå nylig eller noe? Jeg synes bildene dine har blitt så veldig fine de siste dagene 🙂

    13. Hvor lang tid etter du har spist middag, spiser du havregrøten? Og er dette ditt siste måltid, eller spiser du kveldsmat også? Det dukker ofte opp slike spørsmål når jeg leser bloggen din. Jeg vet jeg ikke skal sammenligne meg med andre, men det er likevel greit å få tips til hvordan du gjør det!
      Jeg må selvfølgelig skryte av deg når jeg først tar meg tid til å kommentere 🙂 Du er så utrolig flink og ikke minst inspirerende! Du får virkelig satt unødvendig og usunn mat i skyggen!! Jeg har ikke lyst på “usunn” mat lenger, og jeg finner som regel alltid et sunt alternativ. Og det er takket være deg og alle de gode tipsene du gir gjennom bloggen din 🙂 Føler meg faktisk heldig, fordi DU blogger. Så mye har du lært meg, så tusen takk 🙂

    14. Ser godt ut! 🙂 Her er det også laks til middag. Stekt i ovn med tomater, løk, sitron og sopp.
      Ha en fin kveld frøken! 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg