KVELDS ER TINGEN

Jeg er en kveldsspiser.
For noen er middag dagens viktigste måltid, andre frokost. For meg er det kveldsmaten.
Oftest ser kveldsmaten min ut som en haug, ikke særlig delikat, derfor tar jeg som regel ikke bilde av den.
I og med at er dette er et så viktig måltid vil jeg ta dere med på kveldsmat med meg.
Velbekomme
Dagens kveldsmat, som spises i dette øyeblikket, består av kylling med kremet grønnsaker og salat, og sjoko-peanøtt-banan-mousse.

Vanligvis regner jeg ikke på maten min, men i dag gjorde jeg det for moro skyld.
Jeg vet at jeg som regel får i meg omtrent halvparten av dagens kalorier i kveldsmåltidet, og jeg hadde nok så rett.
Dagens kveldsmat inneholder 1140 kcal, 91 g protein, 45 g fett og 90 g karbohydrater. Jeg har ikke telt med grønnsakene her. Grønnsaker inneholder såpass lite næring at jeg rett og slett ikke gadd å ta dem med.


Kyllingfileten ble krydret med salt og pepper før den ble stekt i pannen på middels varme.
Jeg mens kyllingfileten stekte skar jeg tynne strimler av en halv squash og stekte i en annen panne sammen med finhakket hvitløk. Når squashen hadde mistet en del av sin væske hadde jeg over creme fraiche.
Salaten består av cherrytomat, hjertesalat, søt paprika, rødløk og ananas med en liten sweep thousand island dressing.


Sjoko-peanøtt-banan-mousse var helt nydelig.
Jeg har ikke rukket å spise den opp enda, desserten blir spart til slutt, men jeg måtte jo smake på røren mens jeg laget. Det er viktig å smake underveis.
Jeg tok en boks kikerterter, skylte dem godt og moste dem med en stavmikser. Deretter hadde jeg i en frossen banan, en skje peanøttsmør, en stor skje med kakaopulver, 1 scoop melkesjokoladeprotein, en liten dæsj melk og et par dråper stevia vanilje. På toppen laget jeg peanøttsaus av peanøttmel, melk, litt salt og stevia english toffee og hadde over peanøtter.
Mmmm…
Nå skal det spises.

Ha en god kveld
Kristine

18 kommentarer
    1. Åååh, så godt alt så ut! NAM! En dag må jeg få bestilt meg noe av det spennende du bruker i matlagingen. 🙂

    2. Hei! Tar det lang tid å regne ut kaloriinnholdet i et måltid? Jeg har begynt å trene en del, men vekta står stille. Tror at energinivået mitt er for høyt. Etter innlegget ditt eks. regnet jeg ut bare noen skiver ost og det var så mye mer energi enn jeg engang kunne tenke meg.

    3. Ser nydelig ut. Jeg liker måten din å blogge på, måten din å være på og måten du ser på deg selv på. Rett og slett sunt!

    4. Nåå fikk jeg utrolig lyst på kyllingfilet (selv om jeg spiste det senest i går)
      – tror det blir dagens middag 🙂 Takk for inspirasjon, nok en gang!

    5. Oi : o Hadde jeg spist så mye ville jeg nok ligget og ynket meg i timesvis.
      De eneste gangene jeg har greid å spise over 1000 kcal i et måltid må være da jeg spiste meg
      ihjel på sjokolade og godis før i helgene eller etter en lunch på McDonalds. Når jeg lager
      sunn mat har jeg faktisk ofte problemer med å få det til å inneholde NOK kalorier x)
      Vet du forresten om det er dumt å spise kornblanding eller havregryn til kveldsmat?
      Jag har nemlig ofte grusomt lyst på en skål havregrøt eller skyr med musli om kvelden,
      men kvier meg ofte fordi jeg har hørt at det ikke er bra for deg, at man vil ha lettere for å legge på seg fett o.s.v… :/

    6. mimi, det er ikke noe problem å spise 2200 kalorier hver dag for en person som trener. en jente som veier seksti kilo trener så mye mat hver dag om ikke mer.

    7. Mener absolutt ikke å fornærme, bare nysgjerrig på om du faktisk kan spise så “mye”, og samtidig holde deg så trent og definert? Det er jo kjempebra!! Skyldes det at du driver hardtrening, kombinert med fornuftig matinnhold? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg syns det er vanskelig med mat i forhold til definering, trening og vektregulering… Jeg føler vel jeg ser ut som de bildene du publiserte av deg selv når du spiste mindre, forsåvidt tynn men ikek definert..Hva skjer om man spiser for lite, tror du man oppnår tregere gevinst på treningen da?

    8. Godt å se at du spiser ordentlig! Du må ha en vanvittig høy forbenning! Vet du hva du forbrenner i løpet av en dag ca?

    9. nomnom! Kan du ikke lage et innlegg hvor du poster absolutt alle måltidene dine på en dag?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg