FESTRULL

                                                                                                                                                                                              Reklame // inneholder ad-linker


Håper du hadde en hei-dundrende festdag i går.
Jeg koste meg masse :grin:
Det viktigste for meg på en slik dag, er å være sammen med de jeg er glade i.
Først hadde jeg og PØ en lat morgen før vi dro avgårde til familien på kaffe og kake.
Deretter var det videre til middag med noe godt i glasset.
På kvelden slang vi oss ned i sofaen med is og frukt mens vi så på Sherlock Holmes.


Jeg lagde også en festrull i går.
Det ble en deilig rullekake.
Proteinrullen er en av mine favorittoppskrifter, den kan brukes til ufattelig mye.
Jeg gjorde en ny vri på oppskriften i går og fylte den med krem og sjokolade.
En kjempe god og mektig festrull.


Festrull

2 egg
1 eggehvite
4 ss sukringold
25 g kokosmel (eventuelt mandelmel, speltmel, hvetmel)
1 ts fiberhusk
Litt vaniljepulver
Et par ss med melk

Pisk de to hele eggene med sukringold til du får eggedosis.
Stivpisk eggehviten.
Rør inn kokosmel, fiberhusk, vaniljepulver og melk i eggedosisen.
Ved så forsiktig røren inn i de stivpiskede eggehvitene.
Smør deigen ut på et bakepapirkledd stekebrett.
Stek på 175 grader i 12 -15 minutter.
Ta rullekaken ut av ovnen og rull den sammen som en rullekake.
Legg et håndkle over og la kaken avkjøle seg.

Fyll
2 dl kremfløte
30 g vaniljeprotein, kan sløyfes
1 ss sukrin+
Litt vaniljepulver
50 g sjokolade, jeg brukte sukrinsjokolade

Pisk kremfløten med sukrin.
Ha i vaniljepulver og proteinpulver og rør om.
Smelt sjokoladen.
Har du ikke vaniljeproteinpulver kan du droppe dette, tilsett da litt ekstra sukrin.

Ta frem den avkjølte kaken.
Rull den ut slik at den blir flat igjen.
Ta av bakepapiret og smør på vaniljekremen.
Hell så over smeltet sjokolade.
Rull kaken sammen og server.

Skål for Norge og en flott feiring.
Og ikke minst at det er fredag og at helgen er her :grin:
Ha en herlig dag.
Nå er det tid for en proteinkaffe og oppladning til trening.
Etter fri i går er jeg klar for trening NÅ!

Kristine

51 kommentarer
    1. prøvde denne i dag bare med 2 eggehviter og en plomme og vann istedenfor melk. Ble utrolig godt! Delte den i to og fylte den ene med bacon og den andre med tyrkisk yoghurt, kardemomme, kanel og sukrin!
      Du er så inspirerende Kristine!

    2. For en utstråling! Blir alltid i godt humør av å gå inn på bloggen din, masse fine oppskrifter. Nydelig er du!

    3. Skikkelig fin buksedress!:) den kledde du! Håper feiringen var fin! Her, i Trondheim, var det øs pøs regnevær hele dagen! Men vi koste oss forde:)
      Mvh Lisa

    4. fantastisk fin rygg du har Kristine! Og maten så herlig ut. Bra dere koste dere 🙂

    5. Emilie:
      Ikke bruk elektrisk visp da, nei.
      Ta bare en slikkepott eller en skje og “vend” deigen inn i de stivpiskede hvittene 🙂

    6. Vilde:
      Hehe… Det er lov å ta feil 😉
      Buksedressen er fra asos. Den var kjøpt til 17 mai i fjor, men det er første gang jeg brukte den i går 🙂

    7. Martine Johansen:
      Tusen takk skjønne.
      Livet smiler, da må jeg jo smile tilbake 🙂
      Vi tar en bakedag, ja! Det blir gøy! <3

    8. Malin:
      Jeg har dessverre ingen bilder av sveisen bakfra. Hårfletten er utrolig enkel. Du tvinner håret på hver side av skillen, så bruker du spenner til å feste flettene på motsatt side 🙂

    9. Heihei!:)
      Sorry hvis du får komentaren 2 ganger. Så ikke den første æ sendte!?
      Æ lurte på om æ kunne sende dæ en mail andgående mensen og vekt osv hvis det e ok for dæ? Vil ikke skrive det hær. Fordi æ føle æ må forklare noe sånn at det kan være lettere å forstå!?
      Men husk bare hvis det e ok for dæ!?
      God Helg!:)

    10. Så snadder! 17 mai er ikke dagen for å spare på kaloriene, jeg spiste for nesten hele uka i går ^^

    11. Heihei!:)
      Kan æ være så snill å sende dæ en mail?? Æ bare lure om du evt kan hjelpe mæ med noe eller kan forklare noe om mensen og vekt? Men har ikke så løst å skrive det i komentarfeltet! Bare hvis det e ok for dæ??
      Du va fin på bildene!!
      God Helg:D

    12. Åå, Kristine! Du stråååler, jo! Skikkelig, skikkelig vakker er du 🙂 Jeg gleder meg til ferie den 20. juni- da håper jeg du, Annette og jeg kan ta en bakedag! Desserten ser kjempegod ut 🙂 Ha en fin dag! Klem <3

    13. Du er den mest fantastiske og nydelige jenta jeg veit om! Den herlige utstrålingen og det nydelige smilet ditt:) håper dere hadde en fantastisk feiring , nå er det helg igjen:) jeg kan nesten ikke vente til 16juni snuppa:)<3

    14. Ånei! Jeg trodde det var kjole du hadde på det forrige innlegget, men nå ser jeg jo at det er en nydelig onepiece! Kan jeg spørre hvor du har fått tak i den? 😀

    15. Når du sier vend forsiktig inn, betyr det da at du ikke rører/visper etterpå? Dumt spørsmål, men har alltid lurt på det :p
      Ha en flott dag og trening 🙂

    16. haha det er jo søren meg en vask-ekte (er det et ord??) rullekake jo! 🙂 mmmm har du noen gang prøvd å ha i bakekakao i rullen? 😀 sjokoladerull 🙂 utrolig fint antrekk i går, digget jumpsuiten <3

    17. I DAG skal jeg lage proteinrull…! Ingen tvil, – men over til det jeg syntes er enda
      viktigere: for en smashing buksedress! nyyydelig og vårlig farge 🙂 og som Lone sier,
      du har en fantastisk varm utstråling Kristine 🙂 keep up the good work

    18. Heihei!:D Vet du kcal innhold i sjokolade/yoghurt nøttene og sjokolade/yoghurt tørket frukt som dem selger i de internasjonale butikkene? Eller ve du sånn ca??

    19. Lone:
      Jeg ble virkelig glad av kommentaren din Lone. Faktisk tok jeg til mobilen og sendte melding til PØ med en gang. Jeg tror han har gjort livet mitt komplett. Det høres veldig klisje-aktig ut, men det er sant.
      Hvorfor ikke smile, tenker jeg? Ja, jeg har ting å klage over, men jeg velger heller å fokusere på de tingene jeg liker 🙂

      Håper du hadde en god feiring selv søte Lone 🙂

    20. Vibeke Elisabeth Mathisen:
      Så koselig at du synes det.
      Hårfletten er utrolig enkel. Du tvinner håret på hver side av skillen, så bruker du spenner til å feste flettene på motsatt side 🙂

    21. Tro meg, jeg er helt håpløs når det gjelder mat…. derfor er det jo genialt når du legger ut gode og sunne oppskrifter som er enkle også :)))

    22. XtraSpenst:
      Så herlig at du liker den.
      Jeg måtte le litt ‘selv JEG klarer å få den til’ 😉 Hehe…
      Det kan da ikke være så ille May Britt?

    23. Jeg lagde meg også rull i går, for første gang på lenge. Det var så godt at jeg tror jeg må gjenta det snarest 😉
      Du er søt og pen. Som alltid 🙂

    24. Er sååååååå takknemmelig for at Proteinrullen din finnes :))) Er helt klart en stor favoritt <3 Så lett å lage at selv JEG får til å lage den :)))
      Så fiiiin du var igår da 🙂
      Ha en super dag Snuppa 🙂

    25. Så utrolig nydelig bilde av deg, du har sikkert hørt det mange ganger, men jeg tviler sterkt på at du tar skade av å høre det igjen 😉 Men du har en utrolig fin utstråling, og du ser så lykkelig ut. Bildene av deg har liksom en enda sterkere glød etter at du fikk deg kjæreste. Og det er nydelig det 🙂
      Hørtes ut som du hadde en kjempe fin 17mai! Det er så koselig å feire i sammen med familien og de en er glade i !
      Håper du får en fin dag i dag også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg