GLEDELIG TRENING

Det er rart hvordan jeg stort sett gleder meg til trening hver eneste dag :grin:
Trening er terapi for sjelen.
Et sted hvor jeg bare er meg, tankene strømmer og alt stress blir lagt bort.
Veldig befriende og deilig.
Selv på dager hvor jeg er små sliten eller kanskje litt gretten, får jeg likevel utbytte av treningen fordi jeg får utbytte av treningen psykisk så vel som fysisk.

En studie gjort av Barres ved universitetet i København viste at du faktisk kan lære deg å elske trening.
Det betyr at det er håp for oss alle.
Trener du regelmessig vil genene som gir deg energi, lyst og overskudd til å trene styrkes.
Det vil si at om du kommer deg på trening og for inn en god aktivitetsrutine, vil du sakte men sikkert bli mer og mer glad i det og kroppen din vil lære seg ville være mer aktiv.


Før dagens økt spiste jeg en deilig banan-peanøtt-vanilje-miks.
En tallerken bestående av masse godt.


Banan i biter sammen med kesam iblandet vaniljepulver, peanøttsaus og blåbær.
Peanøttsausen lager jeg ved å varme opp 1 ss med peanøttsmør. 20 sekunder i mikroen gjør susen. Så blander jeg inn 1 ss peanøttmel, 1 ss sukrinmelis, 4 dråper stevia english toffee og melk til passe konsistens.
Søtt og godt som gir god energi til trening.

Jeg fikk glede av en 40 minutters bryst- og ryggøkt i dag.
– Nedtrekk med bredt grep
– Sittende roing med bredt grep
– Flyes i kabel
– Benkpress maskin
– Latsdrag
– 10 minutter gange på møllen på hastighet 7


Nå har jeg akkurat kokkelert frem dagens middag.
Crispy kylling med potetskiver og salat.

Til kyllingen brukte jeg malte mandler, jeg brukte denne men du kan gjerne male eller hakke dem selv, som jeg blandet med pepper og en klype revet parmesan. I en bolle vispet jeg opp et egg lett med en gaffel. Først dyppet jeg kyllingfileten i egget og vendte det så i mandel-parmesanblandingen. Deretter stekte jeg den på middels varme i en panne. Kyllingfileten får en crispy og sprø overflate som smaker himmelsk!
Potetene ble skjært i skiver og stekt i ovnen på 200 grader i 20 minutter. Jeg hadde over chili- og oreganokrydder. Sammen med potetskivene hadde jeg også tomatbåter.
Jeg hadde også litt salat på tallerkenen.
Godt!

Nå skal jeg få svart på kommentarene deres.
Beklager at det har tatt noen dager. Det er ikke det at jeg ikke setter pris på ordene deres, for det gjør jeg virkelig, noen dager strekker bare ikke tiden helt til.
Ha en riktig flott fredagskveld :grin:
Det er helg!

Kristine

27 kommentarer
    1. Andrea:
      Det kommer litt ann på hva du skal bake.
      Noen bakevarer fungerer helt bra med kun kokos / mandelmel mens andre får lett en litt merkelig konsistens.
      Både mandelmel og kokosmel trekker mye væske. Jeg vil tro at du 150 g hvetemel trenger du kun 100 -120 g av mandel- og / eller kokosmel. Jeg vil anbefale å prøve deg frem 🙂

    2. Frøken Mat:
      Det er mange redskaper som gjør det å være på kjøkkenet litt mer morsomt 🙂 juicemaskin hørtes smart ut 🙂

    3. Lagde den banan.splitt-peanøtt greia igår som erstnatning for godter! Det smakte kjempe godt, og jeg var såå stolt over å ha valgt noe sunnere :))

    4. Sitter selv å lader opp til økt selv nå. Grugleder meg, fordi det er ben som står på planen.. 😮
      Jeg lurte også på, hva er den beste måten å erstatte 150 g hvetemel med kokos/mandelmel på? Ha litt av begge, ta kun 150 g av en sort, eller litt hvetemel og litt kokos- og/eller mandelmel? 🙂 (Vil helst unngå hvetemelet pga mageproblemer..)

    5. Hei. Oppdaget nettopp denne bloggen. Den så kjempe bra ut! 😀 Likte veldig godt alle de mat tipsene du har lagt ut. Denne blir jeg nok å følge videre 🙂

    6. Du var kjempe flink og ærlig på videosnutten. Du viser stor styrke og mot 🙂 Riktig god helg, og dagens mat var kjmpegod ser jeg.

    7. Er ikke alle treninger jeg GLEDER meg til..4×4 intervall fks! Det er lite glede og mye pain, MEN, jeg GLEDER meg til følelsen ETTERPÅ;)

    8. MMm maten så himmelsk ut. jeg bruker også å glede meg til trening,men i dag måtte jeg hale meg selv til gymmet motivasjonsmessig. var heldigvis i bedre humør etter økta ;D
      sv: Du kan kjøpe de på speaialbutikker/hobbybutikker og noen lekebutikker eller dagligvare. Du må nesten bare spørre deg fram da det ikke er standard at de har det inne. 🙂

    9. Nam mat!
      Fikk juicemaskin tilbursdagen i fjor! Konge investering, selv om jeg ikke har brukt den altfor mye pga studentøkonomi. Endrer seg drastisk til høsten 😀

    10. Det er så sant! Jeg gleder meg riktignok ikke alltid til trening, men som regel gir den meg glede uansett. Gjør det ikke det, lar jeg heller være. Som jeg skrev om i går: Jeg må trene på glede – ikke på trass 😉
      Maten din ser fristende ut. Som alltid ^^

    11. Lizbeth Osnes:
      Så hyggelig at du synes det Lizbeth.
      Hva vil du ha videoblogg om?
      Synes det er supert med slike tilbakemeldinger 🙂

    12. Å få god energi av trening er så herlig, jeg elsker å trene og gleden det gir, kjenner meg godt igjen i det du skriver 🙂
      Kos deg videre i kveld 🙂

    13. Andrea:
      For en koselig kommentar Andrea 🙂
      Takk, det skal jeg ha i mente og husket.
      Jeg kan videoblogge oftere. Det er litt skummelt, men jeg blir nok vant til kameraet 😉 Hehe… Har du noen ønsker om hva? Type ukens spørsmål på video?

    14. Lise:
      Hei Lise. Tusen takk for koselige ord. Det er akkurat det jeg ønsker, så å høre at jeg motiverer betyr mye 🙂
      Ost inneholder godt med proteiner og fett (avhengig av fett-innhold). Det setter en god smak på mange retter og det kan absolutt brukes med god samvittighet. Fortsett med osten.
      God klem tilbake 🙂

    15. Hei Kristine!:) jeg må bare få si at bloggen din er meget inspirerende! Jeg har imidlertid lagt merke til at du bruker en del ost når du lager mat i hverdagen, og jeg bare lurte på hvordan dette er ernæringsmessig? Jeg bruker som regel Synnøve Finden Så lett gulost, og synes på mange måter dette hever smaken på diverse matretter. Men spørsmålet mitt er her da om det er greit med ost i hverdagsmiddagene? Håper på svar!:) Stå på videre! Du er en stor motivator for mange! Klem Lise

    16. Så nettopp filmen, og synes du virkelig virker som ett fantastisk mennenske! Skulle så gjerne likt å ha deg som venn! Du er veldig inspirerende, husk det når blogglysten kanskje ikke er på topp! Jeg syntes det var så gøy å høre stemmen din, og lurte på om du kanskje ikke kunne ha videoblogger oftere? I tillegg lurte jeg på om det var tid for ukens spørsmål snart?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg