STASELIG FROKOST


Riktig god formiddag.
Vi fortjener alle en bedre frokost med ekstra stas på en lørdag.
Jeg har akkurat kost meg med en lang og lat frokost.
Lørdag og søndag er dager hvor jeg ofte gjør litt ekstra ut av maten. Da har jeg bedre tid og er jeg heldig får jeg kanskje spist sammen med samboeren, det er nemlig ikke så ofte.


Lørdagens hellige frokost bestod i dag av proteinkaffe, grønnsaker, frukt, innbakt egg med og uten ost, bacon og jordbærskål.
Proteinkaffen laget jeg av en kopp kaffe som jeg blandet med 20 g sjokoladeproteinpulver. Bland proteinpulveret ut med litt vann før du tilsetter den i kaffen. På toppen har jeg litt steamet melk og Hershey’s sukkerfrie sjokoladesirup. 


Innbakt egg i tomat lages ved å hule ut tomater.
Deretter klekker du i et egg i hver tomat.
Jeg toppet med lettere jarlsbergost på den ene.
Stek tomatene i ovnen på 200 grader i 10 -15 minutter.
Mine tomater stod i ovnen i 14 minutter. Jeg synes egget er best med bløt plomme, neste gang vil jeg ha de i ovnen i kun 12 minutter.  
I tillegg serverte jeg med cherrytomat, hjertesalat, gul, oransje og rød paprika, blåbær, jordbær og vannmelon som jeg laget hjerter av.

En søt avslutning på en herlig frokost.
Jordbær i skiver med vaniljekesam og hjemmelaget sjokoladedråper.
Oppskriften på sukkerfrie sjokoladedråper finner du her.
Vaniljekesam lager jeg av å blande mager kesam med sukrin og vaniljepulver.  

Ha en super dag.
Jeg skal en tur til byen, ta en kaffe og hygge meg før det blir en treningsøkt.
Nyt dagen, det er helg :grin:

Kristine

40 kommentarer
    1. Gina:
      Hei Gina og tusen takk for en kjempe koselig hilsen.
      Jeg blir så utrolig glad hver gang jeg får en slik kommentar, da føler jeg at jeg faktisk får gjort noe gjennom bloggen.
      Håper du har hatt og fortsetter med en riktig bra helg 🙂

    2. Marianne:
      Det er en drøm å kunne gi ut en kokebok. Og i fremtiden kommer det helt klart en…jeg må bare ha tiden første 😉
      Ha en herlig søndag 🙂

    3. lineinspirasjon:
      Så gøy å høre det.
      Jeg kunne absolutt tenke meg å gi ut en kokebok i fremtiden. Det står på to-do-listen min 🙂

    4. stine:
      Hei du 🙂
      Vel, jeg tror ikke helt på slikt, så jeg tror ikke jeg skal skrive et sånt innlegg.
      Ta for eksempel banan som har høy GI. Det betyr ikke at banan er usunt av den grunn. GI er bortkastet etter min mening 😉
      Men det er slik at grove produkter metter mer enn lyse, og jeg ville derfor heller valgt dem fremfor rene hveteprodukter 🙂

    5. Wow, så kjempegodt ut! 🙂
      Jeg og en venninne har startet en ny blogg som handler om oss to som trener styrketrening. Vi er begge veldig spinkle, så derfor er målet vårt å legge på oss i muskelmasse, og vi vil jevnlig legge ut formbilder av fremgangen 🙂 Følg med om du har lyst 🙂
      http://sterkejenter.blogspot.com/ (vi skal fjerne “blogspot” snart for det ser ganske uprofesjonellt ut)

    6. Hei! Fin blogg du har. bare lurte på en ting, du er student så vidt jeg har skjønt og lurer på hvar du gjør for å ha råd til all maten? ser at du bruker mange friske grønnsaker og bær og det er jo ganske dyrt. Vil gjerne ha flere student/økonomisk gunstige retter hvis det er mulig 🙂

    7. Leser her daglig, men fryktelig dårlig på å kommentere (skamme seg), så gjør en
      hederlig innsats nå 🙂 Har sett videoen din, sterkt og modig av deg, du er flott,
      både på inn- og utsiden, og sikkert et forbilde for mange. Det er så kjekt å lese
      innleggene dine, gleden din for mat og trening stråler gjennom, og ut til oss lesere.
      Fortsatt god helg!

    8. Jøyemeg for en fin frokost! Min bestod av et eple, en banan og en halv boks cottage cheese på vei til jobb.. Hehe, noen ganger blir det slik óg!
      Ha en duper helg!

    9. Hei!
      lurer veldig på hvor får du tak i den sukkerfrie sjokoladesausen? når ting går utenfor iherb, blir jeg litt skeptisk. Dyr frakt?

    10. Så deilig å se du koser deg, nyter maten og en herlig start på lørdagen! DET er viktig å kose seg! Ha en videre flott dag, du gjorde meg iallefall glad 🙂

    11. Det er så deilig å bruke fritid på kvaltietstid med sine kjære og god tid til ting som ellers fort kan bli litt stress. Ønsker deg en super helg, snuppa 🙂 god klem

    12. Nam, det så utrolig godt ut! Du er så flink til å dandere maten at jeg blir helt imponert 😀 Kos deg masse med cafebesøk og trening i dag søte du <3

    13. Luksus frokost, det så herlig ut 😀
      Ønsket dg en kjempefin lørdag vennen min, kose deg masse ! Tusen hjertelig takk for herlig melding igår, du er så god<3

    14. For noen kunstverk du lager av maten din,kjempelekkert! Har hørt om deg gjennom andre bloggere som mener at du burde gi ut bok om matlaging, nå skjønner jeg hvorfor…

    15. hei 🙂
      kan du skrive et innlegg om karbohydrater der du forteller om stivelse, lav og høy gi, hva som fremmer og hemmer opptak og nedbrytelse. Og eksempler på karbohydrater som er gode iform av stivelse, lav og høy gi 🙂 da hadde jeg og sikkert mange andre blitt veldig glad 😀 :))) you looook amazing!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg