STUFFED


Jeg må dele dagens middag.
Kjempe godt.
Fylt paprika aka stuffed peppers.
Jeg lagde en ordentlig spicy variant med mye chili og hvitløk. Du kan selvfølgelig bruke mindre av dette om du vil ha en mildere variant.

Fylt paprika til en
Stek 1/2 pakke karbonadedeig med 1/2 løk, 2 hvitløksfedd og 1 hakket chili.
Ha over 1/2 boks hakkede tomater, 1 ss tomatpure, 1 ts sukrin, oregano, litt kanel og pepper.
La sausen koke så lenge du gidder.
Jo lenger den koker, jo bedre blir smaken.
Jeg holdt ut i 15 minutter.
Skjær av toppen på to paprika og ta ut eventuell stilk.
Fyll paprikaene med sausen.
Topp med ost, jeg brukte parmesan.
Stek i ovnen på 180 grader i 20 minutter.


Paprikaen kan fylles med det meste.
Bruk kylling, fisk, grønnsaker eller bønner.
Det er også godt å fylle andre grønnsaker som squash eller aubergine.
Server gjerne med en frisk salat.
Jeg synes det er godt med noe friskt til varm mat.
Min salat består av ruccola, cherrytomater, gul og oransje paprika, rødløk, minimais og fetaost.


Og du kan kanskje gjette hva jeg spiste til dessert?
Helt riktig!
Det går ikke en eneste dag uten min frukttallerkenen.
I dag fylte jeg opp med jordbær, kiwi, grønne epler, appelsin, vannmelon og druer.
Mums.
Frukt er noe av det beste jeg vet.

Ha en fortsatt fortreffelig mandagskveld.
Ta med deg fruktskålen når du trekker opp i sofaen :grin:
Sunt og godt.

Kristine ♥ 

    1. Heihei!:)
      Kordan kornblandinger/müsli vil du foreslå som e på Iherb?
      Har smakt den Kashi, GoLean, High Protein & High Fiber Cereal.

    2. Jeg elsker stuffet paprika! Det var en av middagene jeg lagde til foreldrene mine da jeg var liten ^^
      De ble jo så imponerte, hehe. Det er fortsatt en favoritt, men det er dessverre så mettende at jeg ikke orker å ha det til middag nå for tiden. (Jeg må opp i vekt, så heller mindre og energirikt. Jeg orker rett og slett ikke å sitte med mageknip fordi jeg stuffer den stakkars magen min full med energifattige grønnsaker 🙁 Men jeg elsker jo grønnsaker!) Må finne en måte å lager mer kaloririke, fylte paprika.

    3. Silje M: Bare så kommentaren din, og tenkte jeg kunne gi et råd 🙂 De fleste frokostblandingene på iHerb inneholder en god del sukker, men Ezekiel 4:9 blandingene er gode og sukkerfrie! De er helt naturlige i motsetning til kashi som har evaporated cane juice, soya og annet i seg! Ellers så har jeg skrevet en stor guide til de sunnere frokostblandingene og musliene du kan få tak i her og i Sverige. Bare om du er interessert, da 😉

    4. Det har jeg tenkt på å lage lenge, så nå tror jeg at jeg fikk dyttet til å faktisk gjøre det! Skulle ønske jeg hadde deg som kokk, og bare kunne få servert det 😉

    5. Åh, det så godt ut! Metter det bra? 🙂
      Men da skjærer du ut alt inni paprikan ut da? Det hvite osv?
      Fruktsalaten så ikke feil ut heller. Kunne godt tenkt meg en stor
      skål frukt istedenfor mat akkurat nå.

    6. Hei! 🙂
      Det ser ut som om du spiser relativt mye karbohydrater i løpet av en dag. Gjør du det? 🙂 Driver selv og tester ut litt forskjellig, hvordan kroppen reagerer på høyt/lavt inntak av de forskjellige makronæringsstoffene, og har funnet ut at å innta en moderat mengde karbohydrat, hovedsaklig fra frukt og grønt, og hovedsaklig rundt trening er det beste for hjerne, sinn og fettprosent for min del 🙂 (Haha, ja, jeg har eksperimenert en del for å komme fram til at “det enkle er ofte det beste”, pretty much!) Men det hadde vært veldig interessant om du kunne skrive litt om hvor mye, hvordan og når du inntok karbohydrater? Det er jo ingen tvil om at du får det til, både med tanke på kropp og sinn! Du stråler, Kristine! 😀 Ha en fortsatt super kveld! 🙂

    7. Fylt paprika er skikkelig godt, men min favoritt er fylt squash.
      Og jeg elsker frukttallerknene dine, spiste akkurat en lignende en selv og nå fikk jeg lyst på enda litt til 🙂

    8. Jo nærmere sommer, jo mer frukt. Personlig er jeg aller mest glad i bær, men det kan vel putte i fruktkategorien, Hehe:) føler frukt har fått et ufjortent dårlig rykte pga lavkarbo så det er veldig fint å se at du som faktisk studerer ernæring beviser at frukt er flott!

    9. Jesus! Du er helt rå på matbilder, og ikke minste oppfinnsomhet innen mat og måltider! Stor inspirasjon til gøyere mat enn kylling, brokkoliblanding og cherrytomater (som jeg har levd på i det siste!) 😀
      Kjempe gøy å se!

    10. Vilde:
      Sunn mat er jo god mat.
      Jeg tror at vi også spiser med øynene, derfor danderer jeg ofte maten 😉
      I følge samboeren er jeg matnerd 😉

    11. Iva:
      Bær og frukt går ofte under samme navn i min verden.
      Jeg er enig. Sommer er frukt 🙂
      Lavkarbo…uff, nei… Jeg begynner å bli litt lei det nå!

    12. Nora:
      Hei Nora 🙂
      De siste syv ukene har jeg økt karbohydratinntaket betraktelig. Nå ligger jeg vel som regel rundt 250 -300 gram daglig. Mest fra frukt fordi jeg elsker frukt! Når på dagen det spises er jeg ikke så nøye på, men jeg får i meg mest til kveldsmat rett før leggetid, da sover jeg bedre.
      Etter at jeg økte karbohydratene har fettprosenten gått ned og jeg har blitt sterkere, så det er gøy 🙂
      Karbohydrater fungerer veldig bra for meg, jeg har aldri følt meg så bra som det jeg gjør nå og har heller aldri spist så mye karbs. Fuck low carb 😉

    13. emiliemolsen:
      Jeg synes paprikaen metter bra, ja. Den er jo fylt med karbonadedeig 🙂
      Jeg skjærer vekk de hvite “strimlene”, ja, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig.
      Frukt er alltid godt 🙂

    14. Sunnhetsfriken:
      Tusen takk for tips angående frokostblanding.
      Jeg har et par pakker med Kashi på vei, men da blir det Ezekiel neste gang 🙂

    15. Nam, det så godt!:) for første gang på lenge dro jeg i butikken og kjøpte bare sunne ting, over halve korka var full av frukt og grønnsaker. Kun pga bloggen din 🙂 maten står i ovnen nå, jeg gleder meg! Men kjæresten er litt skeptisk. Trur nok han skal like det forde 😉 tusen takk for god inspo:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg