PAKKER

Jeg er som et barn når det kommer til pakker,
jeg elsker dem!
Hver gang jeg får en pakkelapp i posten, må jeg løpe til postkontoret med en gang.
I dag var det dobbel glede da jeg fikk to pakker.


Den ene pakken er fra Tine og inneholder nyheten deres Noisy.
Noisy er en ny og sunnere drikke som ikke inneholder sukker eller tilsetningsstoffer. Den inneholder kullsyre slik at det blir en blanding mellom brus og juice.
Jeg har ikke smakt på de enda, men har puttet smaken Lemon i fryseren. Den blir med på jobb etterpå.

Pakker nummer to er fra iHerb.
Det er min trettisjette (!) pakke fra iHerb på et år! At jeg liker å handle her, trengs vel ikke påpekes.
Jeg har fylt på med mer peanøttmel og frokostblandinger fra GoLean. Disse produktene har jeg kjøpt flere ganger før og er veldig fornøyd med.
I tillegg har jeg også prøvd med på Chocolite proteinbar med crispy caramel og Walden Farms pannekakesirup.

Det kommer stadig spørsmål om iHerb i forhold til frakt og toll.
Handler du for under 200 kr slipper du å betale toll. Frakt inngår ikke under toll, slik at du kan handle produkter for 200 kr for så å legge frakt oppå denne prisen.
Kjøper du produkter for over 200 kr må du betale toll og merdiavgift.

International airmal er den vanligste og billigste fraktmuligheten. Da vil du få pakken etter cirka ti til seksten dager. Denne blir levert til ditt postkontor etter at tollvesenet har sjekket pakken din.
Du har også muligheten til å velge DHL- international. Detter er en litt dyrere fraktmulighet til, men til gjengjeld får du pakken levert på døren allerede to til tre dager etter bestilling.

Om du har handlet for over 200 kr må pakken din fortolles.
Dette kan ta lang tid om du ikke forbereder deg.
Send en mail til [email protected] med navn, referansenummer og en kopi av din ordrebekreftelse med en gang du har bestilt varen. Pakken vil da bli fortollet mens den er på vei til Norge og dette går raskere enn at tollvesenet skal tolle den på egenhånd når pakken kommer til Norge.


Jeg er allerede i gang med en ny bestilling på iHerb.
Har du noen favorittprodukter?
Jeg tar gjerne i mot gode tips :grin:
Ha en herlig fredag.

Kristine

23 kommentarer

Siste innlegg