BROWNIE COOKIES

For en skjønn søndagsmorgen.
Sol, varme og første pinsedag :grin:
Jeg blir så glad av dette været!
Det er nok en jobbdag på meg.
Jeg er allerede godt plassert på Elixia, håper du har fri til å nyte finværet.


Jeg tenkte egentlig å prøve meg på sjokolademakroner i går.
Resultatet ble derimot til underveis.
Røren var så god at jeg tenkte de ville bli bedre som kjeks.  
Tilslutt satt jeg igjen med deilige sjokoladekjeks stappet med proteiner.

Brownie Cookies

3 eggehviter
1 ss sukrin
30 g brownie proteinpulver
1 ss kakaopulver

Stivpisk eggehvitene.
Ha i sukrin og pisk litt til.
Bland sammen proteinpulver og kakaopulver. Tilsett blandingen i de stivpiskede eggehvitene.
Visp forsiktig slik at eggehvitene ikke detter sammen.
Lag 16 klatter på en stekeplate.
Stek på 160 grader i 10 til 15 minutter avhengig av hvor sprø eller myke du vil ha kjeksene dine.
Jeg stekte mine i 12 minutter. Da var de sprø utenpå og mye inni.


Hele oppskriften inneholder:
183 kcal, 32 gram protein, 3 gram fett og 8 gram karbohydrater.
Per kjeks blir det utrolige 11 kalorier!
Jeg spiste opp alle :grin: Ikke fortell det til kjæresten.


Ser de ikke fine ut?
Neste gang skal jeg tilsette litt nøtter og / eller hakket sjokolade i røren.
Det tror jeg hadde blitt utrolig godt.

Nyt denne pinsesøndagen.
Kanskje med en brownie cookies i solen? 
Kristine

28 kommentarer
    1. Hmm.. Hva kan jeg ha gjort feil eller glemt? Mine ble oppblåste, seige og smakte som papp. Og det til tross for at jeg hadde sjokoladebiter og hakkede mandler oppi i tillegg. jeg brukte sjokoladeprotein istedet for da, så mulig det var utslagsgivende, for smaken hvertfall:p
      Klem Lisa

    2. Laget disse i dag, fikk de ikke til. Aner ikke hvordan du fikk 16, jeg fikk 7 – 8? Hadde alle ingrediensene, men de smakte ikke godt uansett. Ble ikke crispy, bare litt tørr.

    3. Hva bruker du alle plommene til, når du bare bruker eggehvitene som i denne? 🙂

    4. Hei Kristine! Først må jeg si tusen takk for overraskelsen som dumpet ned i postkassa mi, for en veldig veldig lang tid siden. Har ikke fått takket deg før nå 🙂 prøvde meg på kjeksene dine, men de ble helt mislykka. Var tørre og smakte papp. Hva gjorde jeg galt? Ha en strålende dag videre 🙂

    5. NAM! Men dette var da ikke så mange kcal, er det ‘farlig’ å spise alle av disse da?
      Og jeg har et spørsmål angående kakaopulver… Rent kakaopulver fra Freia, er det usunt og har mange kcal? Hvordan er det å putte det i havregrøt med sukrin som alternativ til sjokoladeprotein? Er det “unødvendig” for helsen?

    6. Har et spørsmål om chins. Jeg klarer dem virkelig ikke men stoler på deg når du sier at det er mye teknikk. Jeg er veldig svak i skuldrene og får raskt betennelse men klatring er veldig bra. I den forbindelse tenkte jeg at å trene chins er jo i samme gate som klatring. MEN jeg har ikke sjans å heise meg opp, derimot klarer jeg å holde igjen litt dersom jeg hopper opp og bruker kreftene på å holde igjen når jeg senke meg ned. Tror du det har noe for seg å styrke seg for å klare chins ved å gjøre det?

    7. jeg lager dissen nå, men jeg fikk bare 9?? hvordan får du 16 stk, det kan jeg ikke fatte??? :O

    8. Hva om man ikke har proteinpulver? er det noe som kan byttes ut med det? eller blir det helt kræsj ? <3 Fin dag til deg videre, vakre!

    9. Tror jeg må prøve ut en egen variant av dette.. 🙂 Det eneste som er av proteinpulver her er bakeprotein, men går kanskje bra med litt mer kakao og opphakket sjokolade? Herlig vær her også, det er så godt! Kos deg på jobb. 🙂

    10. Oooh, skal jeg lage med èn gang jeg kommer hjem! Jeg er også på treningssenteret jeg jobber på, men det er stengt. Bruker det som lesesal (og trener litt styrke) – 2000 kvadratmeter for seg selv er ikke å forakte 😉

    11. Åh, de her så jo kjempegode ut! Dette må prøves ut sammen med cookies’n’cream-proteinpulveret som jeg venter på skal komme fra Iherb.. Kanskje blande sammen med peanøttproteinpulveret?

    12. THANK YOU, KRISTINE!! du reddet søndagsdesserten 🙂 weeeha, kjøpte nytt sjokoladeproteinpulver i går, riktignok ikke brownie, men jeg tror det duger.. så DISSE skal prøves ut i dag 🙂

    13. Åååh disse må jeg prøve i dag! Jeg sitter å leser til eksamen og venter på at SATS skal opne, så blir det forhåpentligvis tid til soling og baking ut på dagen når litt mer pugging er unnagjort 🙂 Ha en fin dag på jobb! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg