BEDRE ENN IKKE NOE

Du vet den følelsen når hodet er fylt med tanker og du rett og slett ikke får kroppen til å slappe av eller sove?
Slik hadde jeg det i natt.
Tankene surret i et kjør og jeg måtte til slutt stå opp å gjøre andre ting isteden for å ligge i sengen.
Gjett om jeg var trøtt i dag.
Jeg har gått rundt som en zombie!

Egentlig tenkte jeg å droppe treningen, men jeg vet at jeg som regel føler meg så mye bedre etterpå.
Derfor bestemte jeg meg for å ta en liten tur.
Etter tre øvelser på rygg sa jeg meg ferdig.
Litt er da bedre enn ikke noe :grin:
Det føltes så godt.
– Nedtrekk
4 sett * 5 -7 repetisjoner
– Stående roing
4 sett * 7 -8 repetisjoner
– Sittende roing
2 sett * 10 repetisjoner
Med andre ord; en superkort styrkeøkt på rygg.


Før trening ble det en god middag med tilhørende dessert.
Grillpannen blir heftig brukt om dagen.
Sommerfølelse
Biff med grillede grønnsaker og fruktspyd.


Gulrøtter ble delt i skiver og grillet med litt honning og sitronsaft over. Utrolig godt! Det søte og syrlige passer perfekt sammen.
Løk og paprika ble delt i to og grillet godt på begge sider med salt og pepper sammen med maiskolber.
Vannmelon og kiwi i terninger hadde jeg på grillspyd og grillet raskt i pannen sammen med mørbrad biff.


Til dessert laget jeg vanilje-banan-krem.
Jeg er egentlig usikker på hva jeg skal kalle dette, men det består jo av banan og vaniljeprotein som ble til en slags krem.
Jeg går for det originale navnet i dag.


I en bolle hadde jeg en stor frossen banan sammen med en halv boks kesam, en scoop vaniljeprotein og et par dråper stevia vanilje.
Jeg kjørte på med stavmikseren, men du kan også bruke en gaffel.
Jeg toppet med salatblanding (en saltet blanding av nøtter og frø kjøpt på dagligvareforretningen) og hakket sukkerfri sjokolade.
Det ble et par sjokoladebiter ved siden av også.

Nå slenger jeg meg ned på sofaen.
Det blir fire stjerners middag, jeg elsker og blir utrolig inspirert av de fleste matprogram, sammen med en stor kopp kakao.
Øyenlokkene detter nok sammen om ikke så alt for lenge tenker jeg. Da blir det en god og lang natts søvn.
God kveld :grin: 

Kristine

33 kommentarer
    1. Kjære deg Kristine ♥ Jeg vet at ord blir håpløse og overfladiske i sånne situasjoner, men jeg vil allikevel fortelle deg at jeg tenker på deg, og skulle ønkske jeg kunne gitt deg en stor klem, selv om jeg ikke kjenner deg på ordentlig. Livet er en bergogdalbane, vi må alle igjennom tøffe prøvelser selv om vi ikke fortjener det og det føles så uendelig urettferdig! Du er kjempesterk, ikke bare fysisk , men også psykisk. Så sterk blir man ikke uten en veldig sterk mamma vet du kristine. Jeg krysser fingrene, og klemmer deg i senk via internett om jeg får lov. Kos og klem til deg ♥

    2. Ikke rart du våkner opp sånn midt på natta når noen nær deg er så syk. Tror det er bra at du står opp istedetfor å ligge og gruble og plage deg selv 🙂 Kroppen klarer som regel å regulere søvnen selv etterhvert, men det er veldig slitsomt i mellomtida!
      Takk for bananvaniljekesamoppskriften, den skal jeg prøve meg på ja! :))

    3. Mmm, yummy mat!
      Uff, føler med deg. Jeg hadde blitt et vrak om noe sånt hadde skjedd min mamma. Skal sende både deg og henne masse gode tanker <3

    4. Jeg er helt imponert over deg. Uansett hva som skjer, står du like rakrygget – og det står det respekt av. Glem alt det alle andre sier, og fokuser på deg selv og familien. Du har lov til å føle akkurat det du vil. Og når du vil få tankene over på noe annet, bake, trene, bade, e.l så rop ut! 🙂
      tenker på deg, stor klem!

    5. Føler med deg, har det ofte sånn selv! Det siste nå er at jeg våkner om natten, etter å ha sovet 2-3 timer. Slitsomt! Også hvis jeg har muligheten til å sove et par timer lengre, våkner jeg alltid tidlig 😛 Denne kroppen altså, den er RAR!

    6. Hei. Er skikkelig imponert over all den gode maten du lager, som i tillegg er sunn og god for kroppne. Men jeg lurer litt på hvordan dette påvirker matbudsjettet? For jeg har et matbudsjett på to personer på 900 kr i uken.. Kunne jeg klart det med dine måltider, eller bruker du veldig mye mer?

    7. Spiser du ikke potet, ris eller pasta? Og hvis ikke, hvorfor?
      Ikke noe galt i det altså, men er nysgjerrig på hva du tenker om dette.

    8. Håper mamman din blir frisk. Sender deg masse gode tanker, og vet selv hvor vanskelig slike livssituasjoner kan være. Håper du får sove godt inatt <3

    9. Hei søte Kristine
      Ønsker deg en god natt og at du får sove godt i natt. Legger deg til lenker på bloggen min jeg 🙂 God klem

    10. Uff. Leste først innlegget, og så kommentarene over.
      Håper virkelig det ordner seg. Sender varme tanker og lykkeønskninger!

    11. Synes du er råflink uansett jeg, viktig å lytte til kroppen sin – det har jeg lært av deg 😀 Krysser fingerene for at du får en god natts søvn i natt 🙂

    12. Håper det kommer til å gå bra med moren din!!!
      Håper det går bra med dæ også!!
      Stå på!!

    13. Kjenner den følelsen – for jeg hadde en likedan natt som deg, faktisk. Det ødelegger så utrolig mye for neste dags planer, alt blir totalt snudd på hodet pga. energimangel. Ser ut som du likevel klarte å nye dagen godt; det gjorde vi begge! 🙂 Selv trente jeg spinning, og selv om jeg hater det fikk jeg to fantastiske timer – litt motstand gjør oss jo tross alt sterkere.
      Håper du får en god natt 😉

    14. Fine deg! ♥ Sender alle gode tankar til deg og mammo di. Eg har vore i din situasjon tidligare, og veit kor mykje tankekjør, bekymringar og redsel det fører med seg. Krysser fingrane for at dette skal gå bra! Du er ei fantastisk jente ♥

    15. Tenker på deg! Fortsett å være den flotte, sterke personen du er. Håper det går bra med mammaen din! Stor klem fra Madeleine

    16. Uff, har slike netter selv innemellom! Glad det ikke er mange av de.
      Forstår at du er trøtt, men du får legge deg tidlig ikvel og
      ta igjen litt søvn.
      Når du frosser banener, bare legger du de hele inn da eller?
      Det så nemlig veldig godt ut!! 🙂

    17. Ja, hater det! Da dropper jeg vanligvis treninga og går meg heller en lengre tur, bare for å klarne hodet litt. 🙂 (Som i dag ^^) Også prøver jeg legge alt til rette for å få en god natts søvn..

    18. Nammis!! 🙂
      Er det ikke litt godt å “ta det med ro” noen ganger også? Det synes ihvertfall jeg du fortjener fullt 😉

    19. Janne:
      Ja, du har helt rett Janne. Det er et tegn på at noe er galt.
      Et tegn på at jeg er livredd for å miste noen jeg er ufattelig glad i. Mammaen min har en hjernesvulst som vokser og skal på strålebehandling. Jeg tenker ufattelig mye på henne og er redd.
      Og vet du hva? Jeg er glad jeg gjør det og at tankene surrer. Hadde jeg ikke reagert hadde jeg vært et ufølsomt menneske.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg