TIPS TIL MEG?


Jeg lenger så forferdelig etter sommervarmen nå.
Hvor er været vi hadde forrige helg?
Da solen tittet frem tidligere i dag, spratt jeg ut med en gang.
Jeg holdt ikke ut mer en fem minutter. Det var alt for kaldt!
Det endte med at jeg tok med meg proteinkaffen inn isteden og nøt den under et teppe.


Tidlig søndag morgen drar jeg noen dager til London.
Sammen med PØ selvfølgelig :grin:
Turen er hans bursdagspresang fra meg.
Har du noen reisetips til meg?
Hva jeg bør gjøre, hvor jeg bør shoppe, spisesteder, osv?
Det er noen år siden sist jeg var i London sist, alle tips tas hjertelig i mot.


Før trening i dag spiste jeg en stor og god lunsj.
Dobbel rett med kylling, salat og potetform og en stor frukt tallerken til dessert.

Kyllingfileten panerte jeg i parmesan og pepper før jeg stekte den i pannen på begge sider.
Potetformen laget jeg vet å skjære poteter og tomater i skiver og legge lagvis i en form. Godt med krydder skal på, jeg liker chili, hvitløk, paprika og oregano, før de stekes på 200 grader i 30 minutter. Dette var godt!
Jeg serverte det hele med en salat av ruccola, rød paprika, cherrytomater og rødløk og ketchup.

Frukt er noe jeg aldri får nok av.
I dag bestod min tallerken av appelsin, grønne epler, kiwi, druer og blåbær.


Etter treningsfri i går hadde jeg masse å gi på trening i dag.
En fantastisk økt :grin:
– Knebøy
5 sett * 5 -8 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Utfall
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg ex
4 sett * 6 -10 repetisjoner
Jeg kjenner det godt fortsatt.
Herlig, herlig.

Ha en god kveld.
Kristine 

35 kommentarer
    1. Masala Zone i Covent Garden om dere liker indisk! mmmmmmhm!
      Ellers er Primark i toppen av oxfordstreet et must for meg:-)

    2. Har vært i London tre ganger, og hvis en skal shoppe anbefaler jeg Oxford Street. Her er det butikker om TopShop, Primark, Zara, River Island, NikeStore osv. Covent Garden er også et utrolig koselig sted for shoppingg 🙂
      Ellers kan jeg anbefale Picadilly Circus(tror det var det gaten helt, er ikke 100% sikker), London Dungeoun(er ikke helt sikker på dette navnet heller. Dette er et slags “museum”, som er gjort litt skummelt. Sikkert mulig og lese mer om dette på nett). Hvis dere er fotballinterresserte er det mulig og gå på omvisning på Chelsea eller Arsenal sin fotballstadion, og hvis dere er heldig kan det være kamp en av dagene dere er der.
      Så er det jo alle klasikkerne som Big Ben, Maddame Tussaud’s, London Eye, Tower Bridge, Buckingham Palace, Hamley’s og Harrods. Kaffen på Starbucks ville jeg heller ikke gått glipp av!
      Håper dere får en flott tur, du er en stor inspirasjonskilde! 🙂

    3. Siden dere er treningsfreaker så MÅÅ dere gå Lilywhites, på Piccadilly Circus. Det er en 6 etasjes sportsbutikk, med mye billig sportsutstyr. Jeg kjøpte f.eks. fjorårets modell av nice joggesko for slikk og ingenting. De har også masse bra treningsutstyr i kjente merker, så her kommer dere ikke tomhendt hjem. Men ikke bli skuffet når dere kommer inn i første etasje, for jo lengre du drar opp jo mer finner du 😀
      Anbefaler også Camden Marked. Gøye boder og god mat. og på venstresiden når man går oppover gaten så har de en super helsekostbutikk, med masse billig. Jeg kjøpte blant annet kreatin, bcaa, magnesium, sink og masse nyttige kosttilskudd. Like greit å kjøpe der, så sparer man noen kroner!

    4. Det er mange ting å gjøre når dere er her, men hvis det er én ting jeg vil anbefale, så er det å ta en treningsøkt på Kings Gym i Dalston. Det er såklart masse turistting man kan gjøre, som folk sikkert allerede har nevnt. Men du er velkommen til å være med på trening på verdens beste treningssenter, hvertfall! 😀

    5. Jersey boys är en fantastisk musikal, likaså Wicked. Dessa är inte lika dyra, men minst lika bra, om inte bättre än ex Lejonkungen. Köp biljett på plats, samma dag. Hellre platser längst fram än längst bak ^^
      Oxford street är blajj och alldeles för lång haha, men Carnaby street är FAB! 😀
      Sloane square har en grym matmarknad (liten men super) på lördagar med paj och grytor och juicer och massa.
      Köpcentret Westfield finns på två ställen och det störta ligger ute vid OS(OL)-arenan och är nybyggt. Det är så stort att man blir helt knäpp haha. Bättre att åka dit (stratford) än att slösa tid på oxford street, syns jag 🙂 Topshop på oxford strret är dock en sevärdhet i sig i och för sig.
      Yogi är en trevlig sushi-kedja och notting hill har en hel del mysiga(kosiga?) affärer också, om man går rätt ^^
      Det finns ju massa att se och göra, så vad ni än gör så blir det nog grymt 😀

    6. Camdon marked og Brick Lane er fantastiske steder! vintage-shoppingen i Brick
      Lane var herlig:) her finner du skinnjakker og kule shortser til en billig penge,
      perfekt til sommeren:)

    7. Åh, LONDON! Elsker London <3 Jeg har vært der to ganger og første gangen var jeg og så skikkelig turistting som Madame Tussauds, London Bridge osv. Andre gangen var jeg i Soho, Notting Hill og Oxford Street. Om jeg var deg så hadde jeg ikke giddet å stå i kø for å se voksdukker osv. Sats heller på å få med deg Camden Market, kanskje en tur på Harrods (der er det dyrt, men veldig spennende og se), Selfridges (MÅ SEES! Alt fra dyre merkeklær til litt rimeligere klær osv, pluss sushibar og mathall, interiør osv.) som jeg elsker, Top Shop på Oxford Circus, Mango Tree (fantastisk restaurant, men jeg anbefaler å bestille bord. Søk på google:)), Soho er veldig koselig, Notting Hill like så, også må du spise frokost her: http://www.lepainquotidien.com/
      De har masse økologisk mat og sunne juicer blant annet. Håper noen av tipsene faller i smak! Kos deg <3 God helg!

    8. her hvor jeg bor er det 3 grader og regn! lurer virkelig på når sommervarmen kommer!

    9. Hyde park på en solfylt dag er nice!
      Så Damien Hirst utstillingen da jeg var der(april), men aner ikke om det fortsatt er en greie. Veldig spesiell, rørende og utfordrene.
      Måtte forresten også gi opp solen i sted. Kaldt! 🙂

    10. Liker saa godt aa lese bloggen din, gir meg masse inspirasjon!
      Haaper du faar en fin tur til London, men husk at det er Diamond Jubelee her i helgen.
      Mange morsomme ting som skjer,
      men siden nesten alle har fri kan det lonne seg aa booke bord paa resturanter og beregne
      litt ekstra tid til forskjellig 🙂

    11. Hver gang jeg i London og været er fint, drar jeg til Camden Market og spaserer ned langs elva/ned kanalen mot Regents Park. En herlig spasertur med koselige ting å se på. Kjøp med en light frappoccino fra Starbucks til turen;)
      Ellers er også Pizza Pomodoro et MUST!! Har ikke vært der på en stund, men det er en herlig, bitteliten italiener i kjelleren med live musikk hvor gjestene ofte er med og synger. Det høres kanskje ikke ut som helt det store, men jeg lover deg at dette er en av Londons skatter på kveldstid:D Maten er god også!
      http://www.pomodoro.co.uk/

    12. Du må få med deg en musikal:) Jeg har sett Qeen og det var utrolig bra. Har lyst å se løvenes konge en gang!

    13. Har aldri vært i London, så desverre ingen tips fra meg! 🙁
      Men, når du steker noe i panne, for eksempel pannekaker, hva steker du de i? Mine blir alltid ødelagt fordi jeg ikke steker de noe! Noen tips?

    14. Ser du har fått mange tips her inne. Men noe du ikke må gå glipp av, er Nike butikken på 6500m2 i Oxford Street 😉

    15. Hei, så gøy at du skal til London! Jeg drar herfra i morgen tidlig, etter å ha studert her et semester. Er veldig lei for å måtte dra, og drasser med meg 3 store kofferter hjem (mangler ikke på shopping akkurat, hehe!). Hva jeg vil anbefale kommer helt an på hva du liker, shopping, sightseeing, dining osv.
      Av shopping er del Oxford Street noe å få med seg, men det er alltid veldig mye folk der, og man blir fort sliten! Jeg prøver å unngå den gaten så mye som mulig nå, hehe…
      Det nye Westfield senteret på Stratford i Øst-London er veldig fint og har alt av butikker du trenger (anbefaler Primark, der er alt VELDIG billig, så billig at du vil ikke tro det!! Og de har veldig mye fint, men du må forberede deg på å stå lenge i både prøveromskø og betalingskø og at du må presse deg fram overalt, spesielt hvis du er i den i Oxford Street. Sist jeg var der hadde jeg tatt på meg treningsklær og var klar for å bære tungt og presse på for å si det sånn :- P) Ellers er det veldig fint å få med seg Regent Street og Carnaby Street, men der er butikkene ganske dyre, så for min del blir det mest titting! Ved Piccadilly Circus er det en sportsbutikk som heter Lillywhites, denne MÅ du dra innom! Det er 6 etasjer med billig billig sportsutstyr, det er UNDER halvpris på det meste, iforhold til norske priser!
      Ellers er det alltid fint å ta en joggetur i Hyde Park eller langs Regent’s Canal :- )
      Camden Market er noe du absolutt må få med deg, det er så gøy! Mye jalla (spesielt maten), men for noen bygninger og for noen folk!)
      Også har du jo selvfølgelig det som er standard: Madame Tussaud, London Eye, Big Ben, Tower of London, Tower Bridge osv osv! Knytt på deg joggeskoene og ta en joggesightseeing så får du unnå mye! Det var noe jeg og kjæresten min gjorde mye de gangene han kom på besøk :- )
      Vil forresten anbefale deg å kjøpe Oyster Card med en gang du kommer dit, da kan du fylle det opp med penger å bruke på tuben. Blir vel ca halv pris av hva du må betale ved å kjøpe enkeltbilletter (dagsbilletter gjelder ikke i rush-tiden)!
      Håper du får en fin tur, selv om det ikke er meldt supert vær!
      PS: Det finnes faktisk offentlige gratise ute-“gymmer” noen plasser, men det er ikke spesielt mye vekt på apparatene der, så er vel ikke noe for deg, men var ganske gøy å se det :- P
      Digger forresten oppskriftene dine, så gleder meg til å komme hjem og få prøvd dem skikkelig! (har ikke ovn i London, så har ikke blitt så mye, men Proteinkaffe og banan-protein-cc-blandingen er blitt en slager, tusen takk :- D)

    16. Jeg anbefaler A ta tuben til Highs street Kensington hvis du vil slippe unna mengdene. Er ok shopping der med Zara, Cos, Topshop etc og veldig bra matmarked i butikken Whole Food, man kan handle med seg de lekreste retter og ha picnic i Hyde Park.
      nar det gjelder spising om kveden ville jeg ha dratt til Notting Hill feks rundt der Westborne Park rd moter Portobello rd, masse liv og du ser grantert noen kjendiser.
      Og kanskje en shoppingtur til Kings rd?
      god tur!

    17. Jeg bor rett utenfor London i år, og drar dit veldig ofte. I begynnelsen var Oxford street
      veldig gøy, men når jeg drar til London nå er det musikaler jeg ser, drar til Covent Garden,
      det er det fineste stedet i London syns jeg! Langs elva med London Eye er vakkert
      og stemning på kveldstid, det er masse fine restauranter langs elva.
      Hyde park på søndager er noe man bør få med seg: Speakers corner. Bare stå å høre
      på diskusjoner, eller evt. delta og høre på hvilke sære syn mange ekstremister har, er morro!
      Angående spisesteder, jeg har blitt anbefalt en kinesisk restaurant, men har ikke fått vært der
      selv enda, men tydeligvis er det den beste i London: Mandarin Kitchen i Queens Way.
      Var visst ganske rimelig pris også.
      Mye god grillmat i Covent Garden (og ta trappene opp fra undergrunden, er over 100 trappetrinn,
      da får du treningen din!)
      God tur, og nyt London 🙂

    18. Ja det været kan man altså bestandig bli forvirret av :p her oppe i Tromsø hadde vi en skikkelig sommerdag på 17 mai. De siste dagene har det SNØDD så mye at det har lagt seg lagvis både på veiene, plener og overalt. Nå er det faktisk snøflekker her og der. I tillegg har det regnet og vært vindfullt med sol innimellom :p Helt villt..
      Så herlig det hørtes ut med Londontur!!! Dit vil jeg så gjerne. Var i Cambridge i fjor i mars, og stortrivdes der! England er herlig 🙂 Kos dere MASSE!!

    19. Du burde definitivt ta en tur til Camden Market og titte på markedene og lukte på alle de herlige luktene fra matbodene! Noen av bodene er veldig jalla, men noen er også fulle av skatter, og menneskene som beveger seg der er verdten titt i seg selv. Covent Garden er også et herlig område, the Apple Market er full av herlige butikker, verdens beste Ben’s Cookies (usunne og gode), gateartister og kort avstand til Neal Street med fine butikker og en super vegetarrestaurant som heter “Food for Thought”. Videre er det jo moro å dra til Oxford Street og Bond Street, Harrods er verdt et besøk, British Museum er imponerende, det samme er National History Museum. Og så må dere dra på en musikal! 😀
      Det var det jeg kom på i farta, jeg elsker London!

    20. Har dessverre aldri vært i London jeg, selv hvor stor musikal og shopping glad jente jeg er! Men, når du har vært der, og testet ut spisesteder, butikker og sitteplasser i parken, så må du skrive litt om det, og tipse MEG i stedet! 😀 Tihi!
      Den maten så forøvrig utrolig god ut! Kanskje skal jeg unne meg litt ovnsstekte poteter i morgen. Det er jo tross alt fredag? 🙂
      Fin kveld videre!

    21. oxford street til shopping. urban outfitters er bra i London. the ivy er bra resturant,
      hyde park er DEILIG.

    22. Hvor mange kilo tar du i knebøy? 🙂 Jeg pleier å ta 40 – 50 – 50 – 50 kg, med 6 repetisjoner x 4 sett

    23. Frukten din ser alltid så fristende ut, når du skjærer den opp på den måten! Er selv veldig glad i frukt, men har aldri tolmodighet til å skjære den opp, hehe.
      Veldig fin bursdagsgave til kjæresten 😀 Men har aldri vært i London, så har dessverre ingen tips..
      Ha en fin kveld videre du også, snuppemor!

    24. Åh, London! Love, love, love. 🙂
      Jeg elsker Camden Market, jeg. Og det å hoppe på en buss eller en bane uten mål, og bare gå av på et vilkårlig stopp.
      Maten så, som alltid, supergod ut. Jeg har så lyst på kylling. 🙂

    25. Så moro at du skal til London 😀 Der har eg vore to år på rad nå, og vil fleir gonger tilbake. Eg lika godt London Eye da, sjølvsagt! London Hard Rock Cafè anbefalar eg. Elles andre pubar – er så mange å vele mellom! Så må du sjølvsagt handle i Oxford street 😀 Er du glad i souverdigheitar, finst det nok av dei i sentrumområdet (hah, ikkje så frykteleg lite sentrum, heller, nei). Du må hugse å ta mykje bilete 😀 Du må i allefall ha ein kjempefin tur og kose deg mykje med kjærasten! 😀

    26. Anbefaler deg å dra te Westfield senteret som ligger i Sheperd Bush. Da slipper du
      unna ganske mye folk, som ellers samler seg på Oxford street. På westfield finner du alt
      fra Zara, til Louis Vuitton, Lillywhites, ja det meste av kjente, kjære, billige, dyre og ikke
      minst eksklusive butikker! Dra også til Camden market, utrolig mye herlig mat og det
      irer av liv. Notting hill er jo også en flott plass det er bare koselig å gå rundt og se på herlige
      London <3 Kos deg på tur! 🙂

    27. Disse fruktfatene dine ser jo helt fantastiske ut! Finnes ikke bedre, spesielt ikke om sommeren. Får virkelig håpe sommeren kommer tilbake, litt trist ute nå altså..
      Ha en super helg, og ikke minst Londontur! Misunnelig er bare fornavnet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg