GOD TRENING & GOD MAT

Dere er helt fantastiske
Tusen hjertelig takk for mange gode Londontips og en spesiell takk til Marianne som sendte meg sin selvlagde reiseguide.
Vi har ikke laget oss noen plan, men ta dagene som de kommer.
Jeg har et ønske om å dra til Camden Marked og PØ vil på standup. Vi er begge ganske så matnerder og har funnet et par steder vi vil spise.
Ellers så får vi se hva vi gjør.
Vi skal kose oss, drikke vin (øl til PØ), slappe av og nyte tiden :grin:
Jeg har printet ut tipsene deres, så de blir med i kofferten.


Dere som følger meg på facebook, det kan du gjøre her, vet at jeg snek til meg 16 minutter i solariet før trening i går.
Da ploppet det frem nye blodårer som jeg aldri har sett før, noe som gav ekstra motivasjon til treningsøkten.
Jeg hadde en kjempe god økt på rygg, bryst og skuldre.
– Nedtrekk
– Enarms roing
– Benkpress
– Flyes i kabel
– Sittende roing
– Skulderpress
– Sidehev
 

I dag var det ben og triceps som stod for tur.
– Knebøy mot boks
– Benpress
– Leg ex
– Leg curl
– Triceps pushdown
– Dips på benk

I og med at jeg reiser bort, blir det nok et par dager til neste økt.
Kroppen har godt av å hvile litt.
Da blir treningen enda bedre når jeg kommer tilbake med masse energi og gnist.


Jeg har akkurat spist et nydelig måltid bestående av chili con carne og bær-dessert.
Det er lenge siden jeg har spist gryte og nå lurer jeg på hvorfor. Det er jo så godt og enkelt.
Dessuten er det perfekt restemat når man tar det man har.


Det ble en rask, men ikke minst god, versjon av chili con carne.
Jeg stekte oksekjøtt i terninger raskt i pannen før jeg hadde over løk i terninger, finhakket hvitløk og chili.
Så hadde jeg over en boks hakkede tomater, litt kakaopulver og krydder.
Jeg bruker masse krydder. Nå ble det paprika, cummin, chili, salt og pepper.
Etter at gryten hadde kokt noen minutter hadde jeg over en boks røde bønner og lot gryten stå et par minutter til.
Jeg serverte med salat av lollo salat, gul, rød og oransje paprika, tomat og rødløk med thousand island dressing og cottage cheese.


Til desserten varmet jeg opp en pose med fryste bringebær sammen med litt sukrin+.
Så hadde jeg over blåbær, kiwi, skyr naturell og krispy honning havregryn.
Krispy honning havregryn var kjempe godt!
Jeg hadde havregryn i en panne på sterk varme og tilsatte litt kanel og 1 ts med honning. Så lot jeg det frese ett minutts tid mens jeg rørte rundt.
Havregrynene blir sprø og søt.

Nå skal det pakkes og fikses for tur.
Ha en herlig helg og en riktig god lørdag :grin:

Kristine

50 kommentarer
    1. Fant ut at vekta på iHerb må være ganske liten for å bestille pakka på den billige måten. Men blir det egentlig noe billigere å bestille masse små pakker da? For de må jo være kjempe små! hehe

    2. Så herlig at du skal til London! Misunner deg – men unner deg det også! 🙂
      Vil anbefale å spise på den indiske restauranten “Chettinad” like bak Picadilly Circus mens du er der. De har helt fantastisk mat, og prisene er også snille! Det andre spisestedet jeg vil anbefale deg er “ASK”, like på hjørnet av Primark (i samme bygget). Dette er en italiensk restaurant med uutrolig god mat – spesielt Cæsarsalaten deres! Prisene her er også normale 🙂
      Ellers av steder og severdigheter vil jeg anbefale Camden Market, London Eye, Madame Tussauds, gåtur langs Tower Bridge, Hyde Park, Portobello Road Market (åpent bare lørdager) og butikken Miss Selfridge!
      – Kos deg i London!

    3. Ida: Jeg leste akkurat det innlegget, og må si jeg mener hun vrenger en del på situasjonen mange som trener og spiser for fitness / bygging har i forhold til blodårer. For de fleste av oss er en blodåre til ikke noe annet enn en indikasjon på progresjon / endring. Akkurat som et tall på en vekt, belastningsøkning i en øvelse, en gitt fettprosent. Temaet om blodårer er til og med ekstra meningsløst med tanke på at hvorvidt de er synlige på gitte fettprosenter i stor grad er genetisk. Sånn for meg selv har jeg tydelig synlig blodårenett på lårene (som mann) selv ved relativt høy fettprosent (15%+). For ikke å snakke om på legger og underarmer…
      Hun vender det til å bli noe sykelig, noe det for hun antagelig var gitt hennes senere refleksjoner. Det unnskylder ikke dermed at hun kategorisk avskriver andre med hennes tidligere mål som sykelige. Det er for å være ærlig heller frekt. Det at hun har gjort det på en måte som gjør at ting som hud, hår, negler og organer er i ferd med å gi opp er jo heller en indikasjon på at hun har gjort noe spesielt enn at alle andre med samme utgangsmål har gjort det samme.
      Så lenge man får i seg tilstrekkelig med fett via diett har ikke kroppen noe veldig krav om tilgjengelig opplagret underhudsfett for å opprettholde organ og hormonfunksjon. Kravet varierer noe fra individ til individ. Noen får symptomer på hormonell “svikt” ganske tidlig (er du usikker på symptomer, stikk til en lege og sjekk bl.a. østron, østradiol og kortisolnivåer).
      Organsvikt kommer etter hormonell svikt, gjerne som følge av omprioritert katabolisme for bevaring av lipider i hjernen. For eksempel, anorektikere som dør som følge av organsvikt gjør det som regel pga en hormonell svikt som fører til omprioritering av nedbrytning. Lipider i hjernen må taes vare på, og som en følge av hormonforskivningen bevarer man kroppsfett faktisk ganske tidlig (relativt sett), og ender opp med å nedprioritere muskelmasse, som ved ytterste konsekvens fører til nedbrytning av hjertemuskulatur, og følgelig hjertesvikt.
      Tldr: å bli oppmuntret av synlige blodårer som indikasjon på endring er ikke i direkte konsekvens til en sykelig sinnstilstand.

    4. Håper du har det supert i London 🙂
      Må si jeg begynner å savne blogginnleggene dine!
      Du er en utrolig stor inspirasjonskilde, stå på videre 😀

    5. Hei, jeg har alltid trent mye og spist normalt. For omtrent 2 måneder siden begynte jeg å spise sunnere og har nå gått vesentlig ned i vekt. Det synes jeg bare er bra, men problemet er at jeg har mistet mensen…Hvordan skal jeg få tilbake mensen, men imens spise sunt og ha den kroppen jeg har nå? Er løsningen rett og slett og spise mer, eller kan det være at jeg får i meg for lite feks fett og karbohydrater?

    6. Ååh du er virkelig en inspirasjon! Skulle ønske jeg klarte og lage så sunn og bra mat.
      Skulle også ønske at jeg hadde motivasjon nok til all den treningen som du gjør!
      Skulle kommet og bodd med deg for litt trenings/mat leir ! Haha 😛

    7. Lækkert ser det bestemt ud og hvem der bare kunne få så slanke ben 🙂
      God tur til London – Primark er klart at anbefale. Billigt og kæmpe stort 🙂
      Vh. Nina

    8. Handle på Primark, og få et par barnefingre sydd inn i sømmen om du er heldig 🙂 🙂
      Primark er en drittbutikk. Klærne produseres av barn og voksne som arbeider under særdeles dårlige forhold for svært lite penger. I tillegg er klærne som regel av utrolig dårlig kvalitet. Jeg vet av flere som har opplevd at de har blitt ødelagt etter én omgang i vaskemaskinen. Nei, takke meg til kvalitet framfor kvantitet!

    9. Fy søren, for en kropp du har!! Akkurat perfekt mengde muskler. DETTE er inspirerende. tonnel opp!! 😀 Stå på!

    10. ..og så får jeg ikke bestilt slik at det blir 36 kr eller hva det var i frakt. Må velge de to andre som koster en del? :p

    11. Når du er i London burde du absolutt stikke innom Primark! En kjempe stor butikk med masse billige klær og sko 🙂
      I går tok jeg meg endelig tid til å skjønne iHerb, noe som resulterte i at jeg satt oppe langt utover natta. Har lagt masse ting i handlekurven, men før jeg bestiller pakka så lurte jeg på om du vet om de har tørket kokos der? Så du hadde kjøpt tørket mango. Jeg finner det ikke, men er mulig jeg bare ser dårlig 😉 hehe

    12. Så fine bein du har 🙂 Veltrente! Flink jente! 😀
      Den desserten så forresten helt grusomt god ut, og jeg sørger stort og inderlig for at jeg har spist opp all maten jeg kunne putte i munnen i dag! Godt at det er en dag i morgen også.. For.. Da vet jeg definitivt hva som skal stå på listen over ”ting å putte i munnen”. Du er superflink og en stor inspirasjonskilde – så vet du det!
      God tur, søta 🙂

    13. Åh, her var det mye godt:) Skal prøve å frese gryn jeg også, tipper det blir en suksess:) Håper du får en fin tur til London frøken:)

    14. ann kristin : jeg bruker å spise meg et eple før trening (lunsj kl 1130, eple 1400, trening 1530). Dette forutsetter at man får i seg god næring til lunsj da, bruker ikke å bli svimmel 🙂

    15. hei, kan du gi tips for økt energi før trening. I dag feks spiste jeg ca 2 timer før trening og på slutten av økten når jeg egentlig følte at jeg hadde mer å gi så ble jeg svimmel og skjelven og måtte derfor avslutte tidligere enn jeg ønsket. Det er jo en jungel av proteinpulver osv, lurer derfor på om du har noen tips til hva man kan innta rett før og evt også rett etter trening. Takk 🙂

    16. God tur! Jeg skal til London påska 2013 som premie på slankeinnsatsen! Da skal jeg nemlig være i mål 😀 Håper du blogger med bilder fra turen, slik at jeg kan få noen gode tips :-)))

    17. På denne bloggen er det heldigvis overflod av hyggelige kommentarer, sånn som det skal være. Men ta dere tid til å se denne videoen, og se hvordan en stakkars ung jente blir utrolig påvirket av all nett mobbingen som skjer anonymt på diverse blogger!
      Den er vond å se, men spre den, og kanskje folk vil tenke seg om neste gang de skriver ting på nettet de aldri ville drømme å si face to face. STOPP NETTMOBBING! God søndag!
      http://www.youtube.com/watch?v=k8iHfrfXQdk&feature=relmfu

    18. Heisann 🙂 kor finne eg et innlegg om kos timeplanen din for ukå e når det gjelde trening?=) Kas dagar du trene ka styrke osv .. Good tur te London! 🙂 klem

    19. God tur, Kristine! Du får kose deg kjempemasse:) Jeg var i London med skolen for fire år siden. Og det sykeste for meg på den turen, var Nike butikken!!! Flere etasjer med treningutstyr. Der hadde de virkelig ALT! Så nyt London. Få med dere en musikal også. Det er det masse av. Veldig artig.

    20. Du MÅÅÅÅ dra på Gaucho KRISTINE!!! 😀 (det må du også Kristin, som kommenterte oppi her tidligere). Vi var på Gaucho- Tower Bridge i feb, og de hadde SYYYKT god biff der!! Dette er IKKE en overdrivelse :p Og sorry alle utropene og store bokstavene her nå, men jeg mener det helt seriøst. Biffen bare SMELTET på tunga 😀 Jeg var så fornøyd at jeg måtte gi ros til (tror det var) kjøkkensjefen, og så tok vi like gjerne en high five i tillegg 😉 Haha, minner 😉 Her link: http://www.gauchorestaurants.co.uk/ Jeg må også få tipse om Ben’s Cookies (ligger hvertfall en bitte liten en i Oxford Street som vi stakk hodet innom), og de har fantastiske cookies 😉 Link: http://www.benscookies.com/ De er selvfølgelig ikke sunne :p Men det var verdt det! Også må jeg foreslå Le Pain, vi var på en ved Oxford Circus.. tror jeg :p God lunch-mat 😀 Link: http://www.lepainquotidien.co.uk/ ENJOY!!! 😀

    21. store bein? jeg synes hun er i minste laget. men beina dine har kommet seg masse kristine 🙂
      henriette, at blodåra synes på magen sånn som på bildet hun viser på face viser lav fettprosent og at musklene presser ut åra mot huden.
      god tur 🙂

    22. Vil bare si at du er en stor inspirasjon og jeg digger bloggen din^^
      Men jeg lurer på en ting, hva mener du med at blodårene vises, er det noe spesielt?

    23. God tur til London! Oppdater oss på alt det spennende dere gjør! Byferier er igrunn god trening, ikke få kilometer man tilbakelegger på en dag…
      Like låra dine, jeg:-) Litt muskler trenger ikke å være ufeminint.

    24. hva skjer med at alle skal til london om dagen! hvis du støter på noe vanvittig gode restauranter, SKRIV OM DEM HER!! skal dit om 3 uker selv og er suuuper matnerd 🙂 NAMMMMM

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg