PEANØTTKJEKS


Hei kjære du.
Håper alt står bra til
Vi kom vel hjem i tolvtiden i natt etter en kjempe tur.
Det har vært så fantastisk.
Kos, hygge, shopping, god mat, hvile og masse latter.
Jeg oppdaterer dere om turen senere. Det jeg vil vise dere nå er disse deilige peanøttkjeksene jeg laget til å ha med på turen.
Det blir mye venting med biltur, på flyplassen, osv. Jeg tok derfor med meg proteinbakst som kos på veien når vi dro til London.

Peanøttkjeks
16 stk

1 egg
1 hvitte
1 ss sukrin+ (eller 2 ss sukrin)
20 g peanøttmel
20 g peanøttprotein
50 g mager kesam
3 ss melk eller vann
Litt salt
4 dråper stevia english toffee

Skill eggeplomme fra eggehvite.
Stivpisk de to eggehvitene.
Ha i sukrin og pisk litt til.
Bland sammen eggeplommen peanøttmel, peanøttprotein, mager kesam, væske, salt og steiva. Tilsett eventuelt litt mer væske om det trengs.
Vend forsiktig inn de stivpiskede eggehvitene i røren.
Lag 16 klatter på en bakeplate.
Stek på 200 grader i 10 -12 minutter.
Avkjøl på rist.


Disse kjeksene er fulle av proteiner.
De smaker kjempe godt i seg selv, men jeg vil tro det blir enda bedre med litt hakkede nøtter og / eller sjokolade. Det skal jeg ha i neste gang.
Søndag er perfekt bakedag, så hvorfor ikke lage kjeks?
Håper det smaker.

Enjoy.
Jeg ønsker dere en strålende torsdag videre :razz: 
Nå er det tid for en treningsøkt.
Jippi, som jeg gleder meg!
Etter fire dager fri kribler det i hele kroppen etter å løfte vekter igjen.

Kristine 

23 kommentarer
    1. Jeg vil vite næringsinnholdet 🙂 Det var du veldig flink på å legge ut før. Klem.

    2. Jeg lagde disse i dag, med MyoProtein Choco Peanut, sjokoladebiter og salte peanøtter *namnam*

    3. Så koselig at du er tilbake igjen! Tror jeg har savnet bloggingen din, for jeg drømte om deg i går. Sykt! Drømte at du, jeg og en til var trillinger, og alle så ut som deg. Kjempekomisk at jeg drømte det! Tror jeg har sett litt for mange serier med tvillinger involvert, hehe.
      Uansett, godt å ha deg tilbake! 😀

    4. Alt står bra til, takk som spør. :-)))
      Det ser ut som SINNSYKT gode kjeks! Kjøper du fortsatt peanøttprottis på netrition, eller fins det andre alternativer..? Håper at det gjør, ettersom det var så veldig dyrt der.
      Ha en fortsatt deilig dag!

    5. Tusen takk for en super blogg!
      Du har virkelig satt igang motivasjonen min for
      en sunnere og mer treningsfylt hverdag.
      Peanøttkjeksen skal definitivt prøves ut;)

    6. Disse så nydelig ut 😀 supre for meg som elsker peanøtter !! Mm!
      Ha en herlig torsdag vennen<3
      Ps. Herlig å høre at du har hatt en fin tur, det fortjener du!

    7. Velkommen tilbake! Oppskrift er herved bokmerket – disse må absolutt testes ut! Jeg trodde at mager kesam ikke var noe god å bruke i bakst, fordi “noe” skjer ved oppvarming, men.. ser ut til å funke det her! 😀

    8. Har faktisk sakna å finne eit nytt fint inlegg her kvar dag 🙂 Flott at du har hatt ein super tur, har sjikkeleg lyst å reise til London sjølv. Ein har liksom ikkje levd sjikkeleg før ein har vore der 😉
      Peanøttkjeksa såg kjempegode ut! 😀

    9. Jeg har savnet innlegg fra deg! Det var noe som manglet når du var borte 😉 Gleder meg masse til å lese om ferieturen deres, og til å høre nye hverdagsoppdateringer fra deg! (Cookies<3)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg