PEANUT CHOCOLATE COOKIE

Hei igjen.
Håper du har hatt en super helg og er klar for en ny uke, det er mandag :grin:
I dag er det dugnad med jobben. Jeg har laget nydelige cookies med peanøtt og sjokolade.
Verdens beste kollegaer fortjener litt ekstra.

CHUNKY PEANUT CHOCOLATE CHIP COOKIE

50 g smør
50 g sukrin
2 egg
50 g eplemos (jeg brukte barnemat)
2 -4 ss melk
1 ts bakepulver
6 dråper stevia english toffee
30 g glutenmel, kan byttes ut mot annen meltype
30 g peanøttmel
30 g peanøttprotein, kan erstattes med mer peanøttmel
1 ts bakepulver
Hakket sukkerfri sjokolade

Rør sammen smør og sukrin.
Tilsett eggene. Et og et om gangen.
Rør inn eplemos.
Ha melk og stevia.
Tilsett det tørre og bland godt.
La deigen stå kaldt i 15 minutters tid.
Lag klatter på et stekebrett kledd med bakepapir.
Stek på 180 grader i 12 -15 minutter nest nederst i ovnen.
Avkjøl på rist.


Det lukter så utrolig godt.
Herlig duft av sjokolade og peanøtter oste i hele huset.

Jeg kjøper de fleste ingrediensene på iHerb.
Glutenmel, peanøttmel, peanøttprotein og stevia bestiller jeg herfra.
Bruker du koden OKE701 får du 5 $ i rabatt.
 

Jeg skulle jo egentlig lage disse til kollegaene, men jeg måtte selvfølgelig smake.
Det ble en…
To…
Tre…
Voops, fire cookies.
Sammen med et glass iskald melk smakte det virkelig herlig.


Så ta en cookie.
Nyt og kos deg :grin:

Kristine  

20 kommentarer

Siste innlegg