ROLLS

Det er så deilig med mandag.
Ny uke, ny dag og mange nye muligheter.
Jeg er klar, er du? :grin:
Når solen i tillegg skinner, da er jeg sikker på at uken blir bra.


Jeg lagde spring rolls til middag.
Det er godt, enkelt, raskt og sunt.
Du kan egentlig putte hva som helst i rispapiret, det er bra å ta i bruk fantasien.


Jeg hadde i ruccola, rødløk, litt tomat, mango, rødløk, røkelaks og soyadressing.
Soyadressingen laget jeg av soyasaus som jeg blandet med olje, limesaft, finhakket hvitløk, chili og ingefær.


Å lage vårruller er gjort på en -to -tre.
Finn frem det du vil ha i.
Dypp rispapirarkene i kaldt vann og legg dem på kjøkkenbenken.
Fyll den med ønsket fyll og brett dem sammen.
Ofte har man en dressing eller dipp ved siden av.
Jeg liker derimot å putte dressingen i rullen, slik at man slipper å dyppe.


Så er det bare å spise og kose seg.
Which I obviously did.


Til dessert ble det noe så enkelt som ananas og bringebær med litt honning og sukrinmelis.
Det enkleste er ofte det beste.

Treningen i dag ble en kort og lett økt på rygg.
– 5 minutter oppvarming på møllen
hastighet 7 og stigning 3
– Lateral row
4 sett * 8 – 10 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 11 -12 repetisjoner
– Stående roing i kabel
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Omvendt pec deck
3 sett * 8 -10 repetisjoner

Jeg ønsker deg en fantastisk uke :grin:
Tren hardt, spis bra, le masse og nyt hver dag.

Kristine

27 kommentarer
    1. Nam!! Vet du hvor mange kcal det er i et sånt papir? Ca mener jeg. Snakker vi 10 eller 150? :p

    2. Kjeeempetips! Det er jo faktisk så enkelt. jeg har smakt risruller én gang hos en vietnamesisk venninne, men dette kan jeg jo klare selv. Takk takk, søte snille!
      Klem på deg.

    3. Håper du ikke tar dette vondt ment, men er det ikke på tide å bytte header?

    4. nam, jeg elsker vitiamesiske spring rolls. Har spist det mye de siste årene etter en asiatisk venninne av meg presenterte meg for det! 😀

    5. Sophy:
      Ikke av fast type. Jeg spiser det jeg ønsker når jeg ønsker det og hva kroppen føler for.
      Men jeg spiser mer “usunt” i helgen 😉

    6. Kjernesunn:
      Rispapir blir laget av deler av risplanten, som risstrå eller rismel.
      Et risark veier så og si ingenting.
      Det er ikke super sunt, men langt fra usunt 🙂

    7. Ingriiiiiid:
      Magen min har det veldig bra, heldigvis 🙂
      Jeg slet mye med den tidligere, men da hadde jeg ubalanse i livet. Jeg fikk flere diagnoser på mageproblemene, var flere ganger på sykehuset og slet mye. På denne tiden stresset jeg mye, slet med overspising, sov dårlig, osv. Mye av problemene kom rett og slett av stress og ubalanse. Det tok meg tid å lære men når jeg fikk ned tempoet på hverdag, lærte å ta en dag av gangen, sove minimum åtte timer om dagen, sette meg ned og spise, nyte maten, slappe av når jeg trenger det, osv. Da ble magen mye bedre. Med tiden lærte jeg også hva magen liker og hva den ikke liker. Mye korn, hvtemel, ris, pasta, osv går ikke bra.
      Kort sagt, har jeg funnet en måte å spise og leve på som gjør magen frisk 🙂

    8. m i l a n b a n a n:
      Det hørtes veldig godt ut.
      Hva er vietnamesisk saus? Lager du den selv eller kjøper du den? 🙂

    9. Ann Kristin:
      Du finner det i frysedisken på de fleste matvareforretninger.
      Asiatiske forretninger har de også ferske 🙂

    10. jeg lagde det i går men droppa oljen i dressingen. hadde i gulrot også og rullan ble gode. takk for tips som vanlige 🙂

    11. mmm det så friskt og godt ut med mango og røkt laks inni der 🙂 kan tenke meg at avokado er godt også! kanskje jeg får prøve å somle meg til å kjøpe sånne risark 🙂

    12. Kan du skrive om hvordan å lage fluff med wheyprotein + cottage cheese? 🙂
      Elsker bloggen din – keep up the good work!

    13. Vet du hva? Spiste det der nettopp ^^ Eller, jeg spiste en vietnamesisk versjon. Vi har masse rispapir i hus, og vi pleier å ha i risnudler (rispapir og risnudler faktisk :p), reke/kjøtt/makrell og salat i rullen 😀 Også dypper vi det i sånn vietnamesisk saus, haha 🙂 Mmm, det er godt! <3

    14. oi – det så spennende ut 🙂 Aldri prøvd!
      Men jeg må spørre igjen – hvordan går d med magen din? den ser jo hvertfall utrolig bra ut fra utsiden – har du blitt helt frisk? via kosthold? 🙂

    15. Kreativt! Liker’e 😉 Skal virkelig få surret meg til å lage vårruller en dag, for det ser godt ut! Hvor kjøper du arkene? 🙂

    16. Jeg er klar, men er litt nervøs ang. muntlig eksamen.
      Forhåpentligvis blir det denne uka.
      Men jeg er alltid klar for trening 😀
      Kos deg denne uka 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg