DAGEN I DAG

Lørdag og været fortsetter å være skikkelig kjipt.
Jeg hadde faktisk tenkt til å være sporty i dag satte ringeklokken på tidlig slik at jeg skulle rekke en runde morgenkardio før jobb. Da jeg stod opp og så at det regnet tenkte jeg ‘ikke fa** om jeg gidder å gå ut i dette været’. Jeg la meg til å sove en time lengre isteden.
Jeg blir litt daff og energiløs med så mange dager med grått vær, regn og kald vind.
Hvor er sommeren?
 

Etter jobb slang jeg inn en kort styrkeøkt på armer og skuldre.
-Skulderpress
4 sett * 10 -12 repetisjoner
-Triceps pushdown
3 sett * 8 -10 repetisjoner
-Dips på benk
2 sett * 12 repetisjoner
-Biceps curl med stang
3 sett * 10 -12 repetisjoner

Jeg tok turen til Matfestivalen på storsenteret i dag.
Masse deilig mat, smaksprøver og inspirasjon.
Jeg smakte årets første norske jordbær. Så nydelig og godt! Jeg kjøpte en boks med en gang, men den er allerede forsvunnet. Jeg tror jeg må kjøpe en til.
Ingenting får frem sommerfølelsen så bra som søte og deilige norske jordbær.


Jeg har ikke rukket å lage middag enda. Akkurat nå sitter faktisk og funderer på hva jeg skal lage.
Lunsj derimot har jeg spist.
Det ble karbonadedeig i tomatsaus med godt tilbehør.


Jeg stekte en pakke karbonadedeig sammen med to fedd hvitløk, chili og en hakket løk.
Deretter hadde jeg i en boks hakkede tomater og godt med krydder; oregano, paprika, cummin, salt og pepper.
Etter at det hadde putret noen minutter hadde jeg det over i en tallerken og toppet med parmesan og fetaost.
En salat av ruccola, tomat, rød og gul paprika hørte også med.

I kveld blir det rolig og koselig.
Jentekveld med vin, is, film og sladring :grin:
Jeg skal teste den nye Dream isen med kakedeig. Har du smakt den?
Is og kakedeig i et, det høres nydelig ut.
Ha en flott kveld.

Kristine

22 kommentarer
    1. Hørtes ut som en bra kveld 🙂 Jeg begynner faktisk å savne å kunne ta meg et glass vin nå, så det er bra mini-meg snart skal ut 😉
      Syns ikke den nye Dreamisen var så god jeg. De cookie-bitene knaste jo i sukker :S

    2. Om jeg har smakt den, ja! Sitter her stappmett og fornøyd etter å ha slukt hele boksen, sammen med norske jordbær 🙂 Håper dere har en kjekk kveld! Hva syntes du om isen forresten? 🙂

    3. is og vin hørtes ut som en perfekt lørdag. kos deg masse.
      må si at du stråler om dagen. du ser veldig frisk og rask ut med glede i øynene 🙂

    4. Hallo
      Jeg blir så inspirert og motivert av å lese alt det du skriver, men jeg lurer på en ting, får du aldri lyst på melkesjokolade, jeg får alltid et skikkelig sjokoladekikk. Er jo heilt fantastisk, skulle ønske jeg klarte det!
      klemz

    5. Deilige deig-isen er helt ok. Mye sjokolade og lite kakedeig. Det som skal vare kakedeig smaker som sukret frossen marsipan, god, men ikke helt cookiedough-feeling.

    6. hva er grunnen til at du kaller kjæresten din for PØ? 🙂 jeg er bare litt nysgjerrig. siden sommeren ikke ser ut til å komme til norge i år, har jeg bestilt restplass til syden. et døgn med tog, så blir det fly til varmen i morgen tidlig! skal bli deilig med varme og sol!

    7. Uff, syntes vi fortjener sommer altså! Herlig mat på deg idag, namnam 🙂 Håper du får en kos kveld med jentene!
      Nei, jeg har ikke smakt den. Foretrekker sjokolade 😀

    8. Kjenner igjen den følelsen, har den litt for ofte… :-/
      Den isen har jeg også kjøpt inn til i kveld, gleder meg som et barn til å smake 😉
      Ha en fiiiin lørdag! Tinaklem

    9. Er helt enig med deg! Blir faktisk litt derprimert om det er dårlig vær flere dager på rad.. da sitter jeg fort og drømmer meg bort i reiser på nett :p Skummelt hvor mye været har å si på humøret!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg