MANDAGSGLEDE


I dag hentet jeg en pakke på posten.
Jeg fikk hentelappen i forrige uke, men har ikke fått somlet meg til å hente den. Det ble mye grubling på hva dette kunne være, for jeg har ikke bestilt noe nå. Gleden var stor da jeg så at det var en gave fra Jernia, to delikate vinglass.
For noen uker siden stemte jeg på en utfordring hos matbloggsentralen, jammen ble ikke min stemme trukket ut til å få en gave.
Glasset måtte selvfølgelig testes med en gang.


Ettersom det regner bruker jeg alle midler for å få frem sommerfølelsen.
Grillpannen blir heftig brukt for tiden, da kan jeg grille inne.
Dagens middag ble derfor grillet svinefilet med grillede grønnsaker og nanbrød.
Jeg burde vel egentlig prøvd meg på hjemmelaget nanbrød, men jeg liker så godt det ferdigkjøpte så jeg holder meg til det en stund til.


Svin indrefileten smurte jeg med Jacobs grill krydder før jeg grillet den på middels varme på alle sider. Det tok crika 5 -8 minutter på hver siden.
Aspargesene skrelles før jeg hadde over litt olje og sitronsaft og grillet raskt på høy varme.
Tomat, rødløk og squash ble skåret i skiver, krydret med hvitløk, chili og oregano før jeg grillet dem et par minutter på hver side.
Server sommer på en tallerken. Da kan regnet pøse ned ute, jeg bryr meg ikke!

Første dag av nytt treningsprogram gikk veldig bra.
Det er så gøy med nytt program, jeg gleder meg allerede til å se hva morgendagen bringer :grin:
Jeg har foreløpig bare sett dagens plan, så jeg vet ikke hvordan resten av uken ser ut. Jeg skal gi dere en full oppdatering når PØ får skrevet ned alt til meg.
Vi kommer til å fokusere på mine svakheter; ben og foroverbøyde skuldre.
Dagens økt så slik ut:
– Knebøy med bred benstilling
4 sett * 10 -12 repetisjoner
– Utfall i smith-maskin
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Skulderpress med stang
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Sidehev i kabel
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Push ups på kettlebell med strekk på toppen
4 sett * 10 -12 repetisjoner
– Flyes med full strekk
3 sett * 10 -12 repetisjoner


I glasset har jeg forresten home-made-style limonade.
Jeg presset en sitron, blandet saften med 1 ss sukrin+ og rørte godt til sukrinen var oppløst. Deretter fylte jeg på med 2 dl vann.
Enkelt, forfriskende og godt.

Håper du har hatt en super mandag :grin:
Det er starten på uken, så bruk den godt.
Kristine

19 kommentarer
    1. Push-ups i kettlebell med strekk på toppen… Hmmm… Hørtes spennende ut, kan du forklare denne nærmere? Ser etter div push-ups varianter nemlig. Har begynt å kjøre med beina på step, hendene på manualer m/el uten bein på step og i slynge. Virkelig morsomt og utfordrende!

    2. Jeg lager meg også sånn lemonade. nammings!
      Prøver å la være å drikke saft og cola light med kunstig søtning.
      Og noen ganger må man ha noe med smak annet enn te.

    3. Morsomt at du fikk vinglassene på en dag hvor ditt forrige innlegg var at man skal
      se det positive i hver mandag! 🙂 Der ser du, “what comes around goes around”. En
      positiv innstilling til livet lønner seg, og nettopp DET føler jeg at jeg får gjennom
      den fine bloggen din 😀 Håper du får en like fin uke som starten i går 🙂

    4. Hei!
      Jeg har et spørsmål som kanskje du kan svare på. Jeg skal snart reise på ferie, og er litt redd for å miste formen helt…hvor lang tid kan jeg ta treningsfri uten at det gjør noe? Jeg vet at både muskler og utholdenhet er ferskvare. Har du kanskje noen tips til enkelt å holde det litt ved like når man er på ferie? Også har man jo lyst til å kose seg, uten å stresse med trening osv…

    5. hva slags nam brød er det du spiser? de ser litt gule ut på bilde, så kjente de ikke igjen fra de jeg har sett i butikken…

    6. Du var utrolig fin på disse bildene! 😀
      Foroverbøyde skuldre er et problem jeg tror mange har, inkludert meg. Trener masse bakside skuldre, men kom gjerne med tips og råd! 🙂

    7. Åh, limonade! Det hørtes godt ut 🙂 Også vil jeg henge meg på de andres meninger over her, du er så pen! 🙂

    8. Å! Jeg sliter med ofroverbøyde skuldre, så gi VELDIG gjerne noen tips på øvelser som kan forbedre det :):)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg