FOR THE LOVE OF CHOCOLATE


Jeg skal ikke legge sjul på at jeg er en skikkelig sjokoladeelsker.
Heldigvis finnes det mange gode og sunne varianter.
Jeg laget helt fantastisk gode peanøtt- og sjokoladetrøfler i går.
Nesten for godt til å være sunt :grin:

Proteinrike peanøtt -sjokoladetrøfler

1 boks kikerter
3  ss kakaopulver
3 ss melk
1 ss sukrinmelis
1 ts peanøttessens, kan sløyfes
5 dråper stevia english toffee, kan sløyfes
50 g choco-peanut-proteinpulver
En liten klype salt

Skyll kikertene.
Mos dem med en stavmikser, i foodprosessoren eller med en gaffel.
Tilsett melk, proteinpulver, kakaopulver, peanøttessens, sukrinmelis og salt.
Bland godt til en jevn og tykk masse. Tilsett eventuelt litt mer væske om deigen blir tørr.
Sett kaldt i 15 minutter.
Rull kuler.
Om du ønsker kan du dyppe kulene i smeltet sjokolade.
Jeg dyppet mine kuler i sukkerfri melkesjokolade og strødde i tillegg kokosmasse over noen.
Nydelig.


Jeg vet det høres rart ut med kikerter i en dessertoppskrift, men jeg lover deg at det er langt fra så skummelt som det høres ut.
Bønner inneholder mye proteiner og fiber. De  inneholder også godt med jern, kalsium, folsyre, sink og B-vitaminer.
Legg vekk all skepsis og prøv disse trøflene. Jeg kan garantere at de faller i smak og forsvinner raskt.
Super godt og super sunt, for en herlig kombinasjon!

Kristine  

36 kommentarer
    1. Prøver meg på konfektene nå, og deigen smaker helt SINNSYKT digg 😀 gleder meg til
      å rulle små konfekter og duppe dem i sjokolade og kokos 🙂
      og helt enig, nesten for godt til å være sunt <3
      Leser bloggen din hver dag også btw 🙂 stor inspo

    2. Malin:
      Jeg bruker mange forskjellig. Kjøper på iHerb, Ultra, ica og invandrerbutikker. Vanlige matvarebutikker har dem 🙂
      Tusen takk. Setter utrolig pris på slike tilbakemeldinger 🙂

    3. Hvilken sukkerfri sjokolade bruker du? Og hvor kjøper du den?
      Vet du eventuelt av en god og sukkerfri sjokolade som man får kjøpt i vanlig dagligvarebutikk?
      Elsker bloggen din forresten! Du er en så utrolig stor inspirasjon! Stå på videre 😀

    4. åååfytti! <3 Sjokoladeelskeren i meg kan ikke vente med å komme hjem å prøve ut dette! 😀
      Lagde CookieDoughen din i går, og den ble så gooood 🙂
      I kveld blir det lett disse 🙂 NAM!

    5. Hvilken peanøttessens bruker du. Og koker du ikke kikertene først? Skal de være “rå”? Skal de stå i bløt i 12 timer først?

    6. Kordan e det nye Protein Peanut pulveret du fikk kontra Cocorite protein peanut pulver?? Hvis du vet??

    7. Det så veldig veldig godt ut! Men kan du ikke legge ut flere oppskrifter på sunn dessert som man kan lage uten alle disse spesielle ingrediensene?

    8. Heihei!:) Du sa en gang at man kunne bytte ut kikerte/bønner med kokt søtpotet. Må det være søtpotet eller kan det være vanlig potet??
      Vil gjerne prøve å lage!! Hvis ja til potet kor mye/mange??
      Håper det går bra med dæ og håper moren din bli bra!!

    9. ååå, sjokolade<3 Just love it!! Sitter å spiser en (...2) biter raw sjokolade akkuart nå, og det skjer flere ganger om dagen! er så fantastisk at noe som er såå godt er så sunt! 🙂

    10. Namm! Dette blir min lunsj idag!! De står i kjøleskapet og venter på meg, men har selvfølgelig smakt på deigen 😉 Og kan ikke si annet enn at jeg gleder meg! Oppskrift måtte selvfølgelig tilpasses ingr til rådighet, så mine trøfler inneholder da kikerter, bakekakao, Zero Karb Metapure Chocolate (proteinpulveret in my <3), kaffe og Maldòn-salt. .....Og kikerter+stavmikser.... Vel, kikert-rusk over hele kjøkkenet. Men tok et klede over bollen så da gikk alt mye bedre 😀
      Takk for supert oppskrifttips og ha en fin dag! 🙂

    11. Disse så bare helt nydelige ut! Har prøvd meg på noe av det samme selv, men med paenøttmel og kakao som hovedingredienser. Herlig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg