ENERGIII


Da er jeg kommet meg vel hjem til eget hus.
Borte bra men hjemme best.
Jeg har hatt så mye energi i dag.
Kanskje det skyldes en god dose nugatti i går. Uansett, jeg klager ikke!
Dagen startet med 30 minutters gåtur med Kasper-hunden :grin:
Solen skinte. Det var fantastisk å gå langs Steinsfjorden og bare nyte hvert sekund.



Etter noen dager borte fra gymmet var det skikkelig deilig med en styrkeøkt.
For moro skyld tok jeg på meg pulsklokken.
Den viste en makspuls på 178, det er ikke dårlig for å være en styrkeøkt.
Jeg kjørte ben og skuldre.
– Strak markløft
4 sett * 6 -10 repetisjoner
– Knebøy mot step-kasse
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Gående utfall
3 sett * 12 repetisjoner
– Ham curl på ball
3 sett * 15 repetisjoner
– Skulderpress med stang
4 sett * 7 -12 repetisjoner
– Four ways med manualer
2 sett * 12 -13 repetisjoner

En skikkelig kill-legs økt som jeg kommer til å kjenne godt i morgen.


Til middag laget jeg tikka masala med biffspyd.
Hjemmelaget tikka masala er mye enklere og mye sunnere enn jeg trodde.
Det blir en favoritt fremover.

Jeg hadde 1 ss olje i en kjele og freste hakket løk, chili, ingfær og hvitløk raskt. Så hadde jeg i 1 boks hakkede tomater, 2 ts tandori masala krydder, ½ ts kanel, ¼ ts kardemomme, ½ ts gurkemeie og litt frisk koriander og lot det hele koke noen minutter. Deretter hadde jeg i 1 dl yoghurt naturell og lot gryten småkoke i 2 minutter. Litt sitronsaft på slutten gjør susen.
Jeg toppet tikka masalaen med biff av ytrefilet  som jeg skar i stenger, tredde på grillspyd og stekte raskt i pannen.
I tillegg ble det en frisk salat ved siden av med hjertesalat, gul og rød cherrytomat og gul paprika.
Utrolig god middag.


Til dessert gjorde jeg det enkelt.
Frukt er alltid en perfekt avslutning på et måltid.
Druer, banan, appelsin og sharon foran TV’n.
Da er jeg fornøyd.

Håper du har hatt en super tirsdag :grin:
Ha en god kveld videre.

Kristine

24 kommentarer
    1. Anna:
      Hei Anna og tusen takk for kjempe koselig tilbakemelding. Det er hyggelig å høre at jobben man legger ned i bloggen er til “Nytte” 🙂

      Det er veldig vanskelig å gi deg et svar i og med at du ikke sier noe om deg selv og hvordan du spiser. OM du står og går hele dagen bruker du mye energi på jobben. Er det mulig at du spiser for lite og derfor er sliten? Pass på å spise nok. Få i deg godt med proteiner, sunne fettsyrer og grove karbohydrater. Karbohydrater er i manges øyne sett på som den store synderen, men det er ikke sant. Selv har jeg fått mye mer energi og trykk på trening etter at jeg økte karbohydratinntaket. Spis jevnt gjennom dagen med balanserte måltider.
      Når begynner du på jobb? Har du for eksempel muligheten til å få inn en styrkeøkt før jobb? Det er ikke mer enn 40 minutter 3 -4 ganger som skal til for å gi gode resultater. Del kroppen inn o over og under-krop slik at du trener styrketrening på underkroppen to ganger i uken og overkroppen to ganger i uken. Sørg for å få i deg næring, da helst godt med karbohydrater, en halvtimes tid før du skal trene.
      Søvn og hvile er også utrolig viktig. Sover du nok? Ta vare på deg selv, tenk positivt og ikke stress. Det er lettere sagt enn gjort, men øvelse gjør mester.
      Håper du fikk noe nyttig ut av svaret mitt 🙂

    2. Kjære Krisitne. Takk for en helt super blogg med masse tips, oppskrifter og treningsinspirasjon! Du er så flink, og ofte klikke jeg innom bloggen din for litt treningsmotivasjon, kostholdstips og positiv livsinstilling!! Tusen takk for det! 🙂
      Hmm, men jeg lurte på om du kunne gi meg litt råd. Jeg er egentlig en sporty jente, har alltid trent mye og drevet aktivt med fotball og friidrett, før jeg de siste to årene har trent “for min egen skyld” uten å konkurrere. Denne våren var min siste på videregående, noe som førte til at tiden var knapp og jeg fikk trent mindre enn jeg er vant til og liker. Så kondis og styrke har naturlig nok sunket litt, men jeg har jo et godt grunnlag så å trene seg “opp igjen” skulle ikke være umulig. Men nå har det seg sånn at jeg jobber fulltid i klesbutikk i sommer. Står og går hele dagen, får vondt i nakke og rygg, blir sliten og har null overskudd. Jeg lurte på om du har noen enkle tips, om det så gjelder kosthold, livsstil, trening eller annet for hvordan jeg kan skaffe meg litt mer energi og overskudd. For tiden orker jeg ikke å trene etter jobb, og det gjør meg super irritert, og jeg har kommet inn i en ond sirkel der jeg får enda mindre energi og blir mer irritert fordi jeg ikke orker å trene. Ja, dette ble litt komplisert – men kort oppsummert: tips for hvordan man kan få mer energi, treningsmotivasjon eventuelt enkle øvelser/treningstips for de dagene der man ikke orker å løpe 1 mil 😉
      På forhånnd takk! 🙂

    3. Hvor bor du egentlig? Blir litt forvirra, hehe.. Steinsfjorden er jo ikke i Oslo :p

    4. mmmmm… jeg eeelsker tikka masala, men har aldri sett det kombinert med biff, eller laget på denne måten for ikke å snakke om!! MEN det skal jeg jammen meg prøve.. kanskje også slippe nedi en liten skvett kokosmelk ? 😀 du er fin kristine, så fin så fin 🙂

    5. Og nok en gang blir jeg lamslått av kreativiteten din 😀 herrefred, jeg føler jeg har mer enn nok med å steke opp kylling,fisk og grønnsaker.. Men du kristine, du er mesterkokk hver dag! Aplaus for deg assa 😀

    6. Frukt er det beste som finnes! Elsker bildene du tar Kristine, de kjennetegner liksom deg på en måte! haha, merklig nok, men de gjør det!:D

    7. hallo:-) jeg lurte på om du hadde noen tips til hvordan man kan ha en sunn kost med en overbekymret mor hengende over deg hvert sekund? hun blir sur og kaller meg ”fanatisk” osv når hun ser jeg har kjøpt cottage cheese, atkins bar osv. Jeg er bare 15 år men jeg elsker å være sunn, så håper på svaar

    8. hallo:-) jeg lurte på om du hadde noen tips til hvordan jeg kan ha en sunn kost med en overbekymret mor? jeg er 15 år og elsker å være sunn! Men moren min ble b.l.a sur da jeg kjøpte cottage cheese, atkins bar osv, og kaller meg ”fanatisk” osv, så utrolig plagsomt. håper på svaaar

    9. Det ser ut som du har det så koselig hjemme hos deg!
      Kan du ikke blogge noen bilder av huset ditt? 🙂

    10. Fantastisk! Har leita etter ei sunn oppskrift på tikka masala i ei lita evigheit, så TUSEN TAKK! Gleda meg til å prøve den!

    11. Nam, det så/hørtes veldig godt og smakfullt ut! Hehe, liker at du bruker salatbladet som fat – ser ut som meg når jeg vil spare litt oppvask 😛
      Blir beintrening i morgen her, noe som alltid fører med seg en STØL dagen derpå.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg