EN DAG TILBAKE


I går hadde jeg to skikkelig gode treningsøkter :grin:
En kort økt på core-muskulatur og en lenger økt på rygg og bryst.

Det er noen uker siden sist jeg trente mage, det kjennes godt i dag!
– Hengende benhev
12 – 15 repetisjoner
– Situsp på BOSU-ball med 10 kilos vekt på brystet
10 – 12 repetisjoner
– Planken på BOSU
60 sekunder
Jeg kjørte disse tre øvelsene rett etter hverandre, som sirkeltrening, og tok en pause etter å ha gjort en runde.
Tre ganger gjentok jeg runden.

Etter jobb stod rygg og bryst for tur.
– Chins
2 sett * 11 -8 repetisjoner
– Nedtrekk med bredt grep
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 6 -9 repetisjoner
– Flyes
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– T-bar row
3 sett * 10 repetisjoner


Etter en tur på kino; jeg så Istid 4 som absolutt kan anbefales for å få trent lattermuskulaturen, laget jeg digg bringebær-is.
Kjempe enkelt, raskt og godt.

Jeg tok 1 pose frosne bringebær, 400 g) og lot de tine et par minutter på kjøkkenbenken.
Deretter hadde jeg de i miksmasteren sammen med 1 boks mager kesam og 2 ss sukrinmelis.
Kjør på full guffe til en jevn masse.
Server.

Bringebær inneholder få kalorier.
Bæret er en super næringskilde med masse vitaminer og mineraler.
Bare 250 gram bringebær dekker dagsbehovet for vitaminC.
De få karbohydratene i bringebær består av mye kostfiber. Dette er faktisk en av bærene med størst innhold av kostfiber.
I tillegg inneholder bringebær en rekke antioksidanter som beskytter kroppen mot frie radikaler og styrker immunforsvaret.
Hiv innpå!

Ha en riktig god torsdag.
Jeg har mine to småbrødre på besøk:grin: 
Vi skal kose oss med en treningsøkt, kafetur og baking.

Kristine

23 kommentarer
    1. Så knall godt ut, den isen! Du er så definert og fin altså:) Hvordan holder du deg
      så definert hele tiden? Jeg ser selvfølgelig mye av matvarene du spiser og slikt,
      men er du bevisst på hvor mye makronæringsstoffer du får i deg for eks? Eller
      holder du deg bare så fin ved å spise sunt, nok og variert? Veldig fin og inspirende
      blogg som skal følges framover:)

    2. hei!
      når du tar planken på bosu ballen, bruker du den da med den flate siden opp og rette armer?

    3. Fantastisk form på deg Kristine! Jeg digger magen din <3 Og den bringebærisen så ikke dum ut! Blir aldri nok is 😀

    4. Dette må lages! Elsker bloggen din 🙂 men det som hadde vært suuuupert var om du kunne laget en hurtig-link på siden din der hvor det kommer opp alle oppskriftene dine 😀 for de er jo alle så gode! stå på! og ikke stopp med å legge ut bilder på weheartit.com :):)

    5. Elizabeth:
      For en kjempe koselig kommentar Elizabeth. Tusen takk 🙂
      Jeg er ekstremt glad i mat og liker å prøve meg frem på kjøkkenet. Det er rett og slett det som driver meg 🙂

    6. Kan du legge ut et bilde av deg der du ikke lener deg bakover eller strammer magemusklene?
      Eller har du så markerte muskler hele tiden?

    7. Holy banana, gjett hvem som skal kjøpe seg bringebær etter jobb i dag 😀
      NAM! Du aner ikke hvor mye inspirasjon du faktisk gir 🙂 Hver eneste gang jeg er matlei klikker jeg meg inn på favoritter, finner din blogg og ser gjennom.. Og, det har enda ikke slått feil en eneste gang. Om jeg ikke har lagd eksakt det samme, har jeg bare plutselig fått kreativiteten over meg og kommer på noe på egenhånd, men det er utelukkende din skyld 😀
      Så, tusen takk :-))))

    8. GODDAMN!! Her har det skjedd ting med absene dine….. Fucking awesome !! 😀 Flink!!!

    9. mmmmmm den isen, den isen! 🙂 bringebær er så innmari godt, spesielt som is! spør du meg så smaker det nesten som bringebærsorbet, bare myyye sunnere <3 nam.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg