SØNDAGSRO


Jeg lagde ovnsbakt tortillalefse til middag i dag.
Taco er en favoritt som kan lages i uendelige mange varianter.
Godt blir det så og si uansett.
Jeg serverte tortillalefsene med hot organisk tacosaus, kesam og salat av ruccola salat, lollo salat, gul og rød paprika, cherrytomat og rødløk.   


Fyllet i tortillalefsen består av karbonadedeig som jeg stekte med hakket løk og finhakket hvitløk og chili.
Etter at det hadde surret noen minutter hadde jeg over hakkede tomater og tacokrydder: chili, hvitløk, paprika, cummin, salt og pepper.
Du må gjerne bruke ferdig tacokrydder-blanding, men jeg liker å lage min egen miks.
Tilslutt fylte jeg lefsene med fyllet, hadde over osteskiver og gratinerte i ovnen på 200 grader i 10 minutter.
Kjempe godt.


Jeg jobbet tidligere i dag.
Derfor var det ekstra godt å legge seg på sofaen etter middag.
Jeg liker rolige søndager hvor jeg kan lade opp til en ny uke.
Snaks hører med til sofaslitingen.
Grov brød med brunost og syltetøy, mandler og druer.
Og en god tallerken med masse deilige, norske jordbær og resten av drueboksen.


Resten av dagen skal jeg bare slappe av.
Se en film og kanskje more meg litt på kjøkkenet.
Da er jeg klar til å starte en ny treningsuke i morgen med masse giv og energi.

Nyt resten av kvelden :grin:
Kristine

13 kommentarer
    1. Jeg har ikke fulgt bloggen din så lenge, så kanskje du har svart på det før. Men hadde vært interessant med en liste over andre blogger du følger, og evt nettsider 🙂

    2. Taco på den måten er en av mine favoritter også. Hvis jeg skal skeie ut litt gratinerer jeg dem med ridderost på toppen! Veldig fett, men herregud så godt. 😉

    3. Kjære Kristine, har du noen gode råd for et produkt som er det samme som fiberhusk, som jeg kan bestille på iherb.com???? Håper på svar =)

    4. Hei
      Takk for en kjempe inspirerende blogg!
      Men en ting jeg lurer på. Nå je bestiller fra iherb, hvor skal jeg skrive inn min bonuskode? finner ingen plass å skrive den inn

    5. Middagen ser herlig ut! 🙂 Selv har jeg trent, og skal slappe av før det er nattevakt. Heldigvis den siste for denne gangen 🙂
      Kos deg masse på sofaen 🙂

    6. Hei! Jeg lurer på om hoppetau er et bra alternativ istedenfor løpeturer, nå som jeg skal til syden.
      Hvor mye hopping kan erstattes med 6 km løping? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg