FINE TORSDAG

Det regner og regner.
Nå synes jeg det har regnet konstant alt for lenge og jeg kjente at jeg ble litt småirritert da jeg våknet i morges til, ja nettopp; regn!
Det er faktisk slik at vi ikke får gjort stort med været. Vi må gjøre det beste ut av det.
Jeg snudde på tankegangen min isteden.
Regn ute gir meg bare en sjanse til å gjøre det ekstra fint inne :grin:
Da kan jeg kose meg skikkelig inne under teppet.


Jeg fikk forresten en fin genser av verdens beste kjæreste i dag. Et lite plaster på såret for at han drar på ferie mens jeg er hjemme og jobber.
En varm og god Acne genser, perfekt for en regnfull sommer.
Jeg er fortsatt litt skeptisk til dette med bar mage, men det er vel kanskje en tilvenningssak.


Til middag laget jeg en skikkelig god biffrett med baktpotet og ovnsgrønsaker.
Jeg synes faktisk det er deilig å skulle være hjemme alene noen dag.
Bare nyte stilheten, meg selv og ingen som maser eller kjaser.


Poteten pakket jeg inn i folie og stekte på 225 grader i 45 minutter.
Etter at potetene hadde stått i ovnen i 20 minutter, hadde jeg i grønnsakene. Paprika, blomkål, brokkoli, løk og tomat i biter som jeg krydret med hvitløk og chili.
Biffen krydret jeg med salt og pepper før jeg stekte den i en panne med litt olje.
Når poteten var ferdig skar jeg et kryss i den og fylte med en urtedressing laget av skyr naturell (kesam kan også brukes), finhakket hvitløk, chili og oregano.
Kjempe godt.


Nå har jeg akkurat sunket ned i sofaen med Elle, sukkerfri sjokolade og en god kopp proteinkakao med lett krem.
Proteinkakaoen laget jeg av 0,5 dl vann som jeg varmet opp i en kjele. Deretter hadde jeg 30 gram 90 % kakao sjokolade som jeg lot smelte i vannet. 1 ss med kakaopulver, 1 stor ss med sukrin, 1/2 ts kanel og 3 dl melk gikk så opp i kjelen. Rør rundt i kjelen til det koker.
Kremen laget jeg av 0,5 dl lett dessertfløte som jeg pisket med sukrin og vaniljepulver. Når kremen er stiv hadde jeg i 50 g kesam og rørte rundt med en skje.
Ha kakaoen i en kopp og topp med kremen.
Nyyyyt.


Jeg tror det blir treningsfri i dag.
Opprinnelig skulle jeg trent ben, men jeg er støl i bena etter gårsdagens hoppetau økt. Da får underkroppen hvile i dag, så tar jeg igjen økten i morgen.
Det blir sofaen på meg resten av dagen.
Jeg er lat og jeg liker det!

Ha en fin torsdag videre :grin:
Kristine

25 kommentarer
    1. Tusen takk for svar:D Må også legge til at jeg elsker bloggen din! Du gir meg så mye motivasjon, inspirasjon, tips og… ja, det er en fryd å klikke seg innom! Stå på Kristine, du er topp;D

    2. jeg vil egentlig både prøve å bake og å drikke etter trening, tenkte jeg. 😀 kanskje jeg skal forsøke meg på chocorite, siden de kommer i mindre pakninger før jeg tyr til en svær boks 😀

    3. Josse:
      Jeg skjønner ikke bær av photoshop, noe jeg skulle ønske jeg var god på, så jeg klarer ikke redigere bildene mine. Jeg bruker som regel kjærestens speilrefleks camera. Det er et cannon 🙂

    4. Gunnhild:
      Hei du 🙂
      Hva skal du bruke pulveret til?
      Bake med det, blandet det i kaffen, blande det med vann, blande med melk?
      Favorittene mine er mocca-protein fra MyRevolution og brownie fudge fra ChocoRite 🙂

    5. Malin:
      Hei Malin. Så koselig å høre at oppskriftene blir satt pris på.
      Favorittene mine på iHerb er peanøttmel, stevia english toffee, stevia sjokolade og ChocoRite brownie fudge proteinpulver.
      Kos deg med baksten 🙂

    6. Malin:
      Jeg bruker mange forskjellige.
      Favoritten er den fra Guriland (eller noe i den duren) som jeg kjøper på Ica 🙂

    7. Kristine:
      Tusen, tusen hjertelig takk for fantastiske ord Kristine 🙂
      Navnesøster og greier!
      Jeg setter kjempe pris på det. Da føler jeg på en måte at tiden og energien jeg legger ned i bloggen faktisk gjør en nytte.
      Hjertelig takk og god klem til det 🙂

    8. Så koselig av kjæresten å komme hjem med en sånn gave da 🙂
      Her har også regnet tatt av litt de siste dagene…ganske kjedelig når jeg kunne tenkt meg en trilletur daglig for å få litt frisk luft :/

    9. Selv om bar mage er inn kan du feks ha en hvit skjorte under eller bruke bukser med høyt liv =) men du kan jo faktisk gå med en sånn genser uten at det ser helt teit ut =)

    10. Så fin genser 😀 Men du skal ikke ha bar mage vettu, du skal ha høytlivsbukse:)

    11. kjempe kule blogg du har 😀
      legg meg til som venn 😀
      har spørsmålsrunde på bloggen. gjerne ta en tit 😀

    12. HEI! Jeg leser nesten aldri blogger, og enda sjeldnere kommenterer jeg dem. Men du fortjener en kommentar! Bloggen din er virkelig INSPIRERENDE. Jeg kom over den her i farta, og ble bare helt satt ut! På en positiv måte altså. Bildene, oppskriftene og treningsprogrammene dine er utrolig inspirerende. Og det kommer fra en veldig treningsglad jente, som har litt problemer med kostholdet. Ikke at jeg spiser usunt, men jeg varierer sjelden og da blir det fort kjedelig. Så jeg gleder meg virkelig til å prøve noen av dine inspirerende oppskrifter! Det var akkurat det jeg trengte! TAKK! Stå på videre og inspirer andre trening- og matglade jenter 🙂

    13. HEI! Det er ikke ofte jeg leser blogger, og enda sjeldnere at jeg kommenterer dem… Men du fortjener en kommentar. INSPIRERENDE. Både bilder, oppskrifter og treningsprogram! Jeg er en treningsglad jente, men jeg har problemer med kostholdet. Ikke at jeg spiser usunt, men jeg har så liten variasjon i matlagingen min at det blir kjedelig. Så jeg gleder meg virkelig til å prøve noen av oppskriftene dine.. Og så klart følge med på bloggen din for mer inspirasjon 🙂 Det var akkurat det jeg trengte. TAKK 😀

    14. Hei.! Masse bra oppskrifter på bloggen din, spesielt søtsaker! Sunne søtsaker, noe jeg elsker.
      Jeg er en stor sjokoladeelsker selv. Jeg lurer derfor på hva du vil anbefale meg å handle?
      Det eneste jeg har av sunne varianter i skapet mitt er fiberfin, sukrin + og sukrinmelis.
      Tenkte å ta en liten shoppingrunde på iherb for å handle litt. har så lyst til å smake på
      proteinkaffen og lage masse av de sjokoladesøtsakene du lager. Hva skal jeg handle?
      Jeg trenger hjelp! Takk 🙂

    15. Maten ser herlig ut! 🙂 Og med den fine magen din så spiller det ikke noen rolle om det er en mage genser 🙂
      Ha en super kveld på sofaen! Jeg gleder meg til lørdag når jeg også kan være lat og gjøre absolutt ingenting 🙂

    16. Like it!! Sofaen på meg og idag:)
      Tips til nybegynner-proteinpulver? Har tenkt å kjøpe for første gang og er naturligvis litt engstelig for å kjøpe noe som ikke smaker godt!!
      Håper på svar:) ha en
      Fantastisk kveld på sofaen<3

    17. Hei Kristine! Jeg er innom bloggen din støtt og stadig, og henter ofte inspirasjon fra dine herlige oppskrifter. Ikke nok med det, jeg liker veldig godt bildene dine – og lurer på hvilket kamera du bruker, og om det er selve kameraet eller et redigeringsprogram som gjør hovedelementene på bildene dine klarere, mens det andre blir som det blir i bakgrunnen. Hvertfall, jeg liker det 🙂

    18. Inspirerende blogg! Har du noen tips til meg: jeg skal gifte meg om 23 dager, hvordan bør jeg trene for å se best mulig ut, og hva bør kostholdet mitt bestå av?? Hva bør jeg unngå…?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg