PIZZA SØNDAG


Hva passer vel bedre enn en deilig og sunn proteinrik pizza på en søndagskveld?
Lat søndag på sofaen med pizza ble min ettermiddag :razz:
Jeg var så sulten når jeg kom hjem og smelte i sammen denne pizzaen på under 20 minutter.

Proteinrik og rask pizza

Bunn
0,5 dl -1 dlvann
1 egg
40 g bakepro
40 g mel, bruk det du har, jeg brukte en blanding av mandelmel, kokosmel og speltmel
10 g pofiber eller fiberfin, kan byttes ut med mel
1 ts fiberhusk
Litt salt
1 ts bakepulver

Ha tørrvarene i en bolle og bland i egg og vann.
Elt deigen godt og tilsestt mer vann om det trengs.
Deigen skal være fast men litt klissete.
Ha deigen utover et bakepapirkledd bakebrett.
Stek på nederste rille i ovnen på 250 grader i 5 minutter.

Topping
Hakkede tomater fra boks
Squash
Rødløk
Ost, jeg brukte lettere jarlsberg
Mozarella

Her kan du bruke hva enn du ønsker.
Ta på det du liker best.
Smør sausen utover bunnen. Ha på toppingen og dryss over ost.
Stek på 250 grader nederst i ovnen i 10 minutter.
Nyt.


Så utrolig godt.
Pizza på en søndag foran TV’n mens regnet høljer ned ute, deilig!
Jeg serverte proteinpizzaen med en salat av isbergsalat, gul paprika, cherrytomat, snack paprika, rødløk og fetaost.

Jeg fikk alt for få timers søvn i dag.
Mobilen ringte tidlig og jeg måtte plutselig avgårde til jobb til tross for at jeg hadde fri i dag.
Dermed ble det under fem timer i sengen i natt.
Likevel klarte jeg å ta frem viljestyrken og få inn en treningsøkt etter jobb.
Aller helst ville jeg rett hjem å sove, men det føles så godt å bevege kroppen også.
Etter 50 minutter moderat kardio følte jeg meg straks mye mer våken.
30 minutter gange på tredemøllen og 20 minutter på ellipsemaskinen.
Da skal jeg nyte sofaen med den beste samvittighet resten av kvelden.


Akkurat nå har jeg krøket meg sammen under teppet med denne sjokoladekremen.
Det ser ikke så godt ut, men det smaker som klissete browniedeig.
Jeg blandet sammen  30 g mocca-protein, 2 ss kakaopulver, 2 ss sukrinmelis, 50 g mager kesam, 4 dråper stevia sjokolade, 1 ss peanøttsmør og melk til passe konsistens.
Jeg toppet med noen pistasjnøtter.
Mmmm, sjokoladehimmelen :grin:

Ha en herlig søndag videre.  
Kristine  

10 kommentarer
    1. Er det noen grunn til at du ikke bruker animalsk protein? du bruker pulverform, men hvor blir det av kjøttdeigen/kyllingen? Bare lurer altså!
      -nykjerrig jente 🙂

    2. ÅÅ, pizza er så digg! Bra du koser deg 🙂 hørtes tungt ut å plutselig måtte sprette opp etter bare 5 timer :/ du er virkelig flink. Klem!

    3. Hei! Dumpet over bloggen din ved en ren tilfeldighet, og er nå fast leser 🙂 Kjempemye bra motivasjon, både med tanke på trening og kosthold! Love it! Jeg har et spørsmål til deg angående proteintilskudd. Jeg tåler nemlig ikke melk (reagerer på proteinene), og sliter med å finne et godt alternativ som jeg kan bruke til proteinkaffe og i “desserter” slik som denne. Har prøvd med soyaprotein og hempprotein. Begge løser seg ikke helt opp, og proteinkaffen blir litt kornete eller grøtete. Har du noen tips å komme med til hvilke typer jeg kan prøve?? Lurer også på hvilket kakaopulver du bruker??? Håper du har tid til å svare meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg