OME – lekende – LETT


Hei dere, hvordan går det?
Jeg nyter noen late dager hos familien.
Disse dagene har jeg ikke følt at jeg har så mye å blogge om, men om du er interessert kan du gjerne følge meg på instagram her.
Stort sett har jeg slappet av og bare hygget oss.
I går laget vi verdens beste muffins…og jeg fikk skikkelig sukkersjokk etterpå!

Jeg hadde også en god kondisjonsøkt i går.
Faktisk noe av det beste jeg har hatt på lenge :grin: 
kanskje fordi jeg nesten aldri trener kondisjon lenger.

Bakke intervaller etterfulgt av moderat kondisjon.
Økten ble slik:
– Oppvarming
5 minutters gange
– Bakkeintervaller
Løpe opp en bakke, ca 30 -40 sekunder, for så å gå ned
Jeg gjentok 8 ganger
– Gåtur
35 minutter gåtur med Kasper-hunden i moderat tempo
Jeg kjente det godt i bena etterpå, ja!


Selv om jeg er bortreist prøver jeg å spise nok så sunt.
Til lunsj laget trolig den beste omeletten jeg har laget noen sinne.
Så enkelt og så godt.

Super omelett
til en sulten person

Skjær en potet i skiver og stek i litt olje i en panne.
Miks sammen 3 egg, 2 eggehviter og 2 ss kesam.
Hell blandingen over potetene og topp med ønsket grønnsaker.
Jeg brukte purre og rødløk.
La omeletten steke på middels varme noen minutter.
Når den begynner å bli stiv i kantene tar du den av platen og har øver mer topping om du ønsker dette.
Jeg hadde over marinert hvitløk og fetaost.
Sett omeletten i ovnen på 200 grader i cirka 6 minutter.
Server med ønsket tilbehør.
Røkelaks, cherrytomater og salat gjorde omeletten komplett.
Kjempe godt!

I dag dro jeg med lillebror på en styrkeøkt.
Vi trente rygg og bryst.
Jeg perset i enarms roing med 8 repetisjoner på 22,5 kg – hurra!
– Chins
2 sett * 11 -8 repetisjoner
– Enarms roing
4 sett * 7 -9 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 6 -9 repetisjoner
– Sittende roing
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Flyes i kabel
4 sett * 10 -12 repetisjoner

Nå skal jeg sette i gang med middagslagingen.
Jeg står for mye av maten, da jeg elsker å kokkelere.
Ha en fortsatt flott dag :grin:

Kristine

13 kommentarer
    1. Fint med tips til hvordan gjøre omeletten mer spennende. Blir fort bare løk og skinke det går i her, men nå skal jeg jammen prøve noe nytt 🙂

    2. Lenge siden jeg har vært innom her, men du byr fortsatt på lekre oppskrifter ser jeg! håper alt står bra til med deg og at du nyter sommeren! 🙂

    3. Så helt herlig ut! Flink du 😀 Det er sikkert flere som har spurt deg om dette tidligere, men ve tdu sånn ca hvor mye (gram) proteiner du får i deg i løpet av en dag? Folk sier så mye forskjellig så ville høre med deg 🙂

    4. Nam! Du er så flink til å lage mat (og flink til å trene!),
      får skikkelig masse inspo fra bloggen din,
      så tusen takk og stå på videre 😀

    5. Så god den omeletten så ut 🙂
      Jeg lurte på en ting, Kristine..
      Jeg har som mål i sommer å få til chins og jeg sliter skikkelig!
      Pleier å ta nedtrekk ca 2 ganger i uken, er det andre øvelser jeg kan gjøre for å få det til?
      Hvordan klarte du det? 🙂 Trenger noen tips!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg