KOS PÅ EN TORSDAG

Jeg dro med lillebror på nok en styrkeøkt i dag :grin:
Han er blitt så flink til å trene styrketrening og er til og med blitt sterkere enn storesøster i enkelte øvelser! Noe jeg selvfølgelig ikke synes er like gøy.
I dag trente vi ben og skuldre.
– Knebøy
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Strak markløft på boks (bildet)
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Leg ex
10 + 4x (myo-reps)
– Benpress
3 sett * 6 -12 repetisjoner
– Sittende skulderpress
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Opptrekk i kabel
3 sett * 12 -15 repetisjoner


Til middag laget vi en god grillmeny.
Jeg liker å lage mat, det blir derfor ofte til at jeg lager middag når jeg er på besøk hos familien. I tillegg får jeg da bestemme litt av hva som skal spises, slik at jeg får inn noe sunnere alternativer.
En middag må alltid bestå av en proteinkilde og mye grønnsaker!


Her er det noe for alle.
– Grillet kyllingfilet med grillet spekeskinke over
– Grillet asparges
– Kokt brokkoli og gulrot
– Salat av lollo salat, minimais, maiskorn, tomat og rødløk
– Ovnsbakte halve poteter stekt med cherrytomater og parmesan ost
– Hjemmelaget tzatziki av kesam, revet agurk, hvitløk og salt
– Soltørket tomat og marinerte hvitløk
Så godt dere!


Jeg har også laget en deilig og litt sukkere iskake.
Den falt godt i smak hos alle.
Det er ekstra gøy når jeg får godkjent bakst av de som er skeptiske til sunnifiseringen min.
Mitt bakeego fikk et stort pluss samtidig som mitt søtsug ble dekket.

Håper du har hatt en super torsdag så langt :grin:
Nyt kvelden videre.
Jeg skal bare slappe av, noe jeg har gjort mye av den siste uken, og kose meg den siste kvelden med familien.

Kristine

14 kommentarer
    1. Håper oppskriften på kaken kommer ut her på bloggen, for den så vanvittig god ut!
      Gøy å få med seg søsken på trening, gleder meg faktisk til jeg kan dra søster på styrketrening (når hun blir litt eldre enn 14) 🙂

    2. Hei 🙂 elsker bloggen din, og syns du er en enorm motivasjon! keep up the good work!
      Så lurer jeg på, jeg trener mye styrke, er helt besatt av muskler. I tillegg trener jeg kondisjon flere ganger i uken. Prøver å gå litt ned i vekt, slik at musklene blir mer definert, samtidig som jeg selvfølgelig vil bygge større muskler. Har du noen erfaring eller tanker rundt kreatin til jenter? Bruker du dette selv? Har lest at man klarer å løfte tyngre, eller flere rep ved å gå på en slik kreatin kur. Eller er det andre tilskudd du anbefaler for en jente som vil øke i styrke? ¨
      på forhånd tusen takk 🙂

    3. JA! oppskrift på denne kaken! Har du mulighet til å legge ut innholdet i alle oppskriftene dine? Slik kriweb gjør. Protein, karb og kcal 🙂

    4. Jeg kommer Danmark og følger ivrigt din blog.:-) men måske du kunne oversætte din træning til engelsk.??????? Jeg ville så gerne ku forstå hva de forskellige træningspas betyder og Google translate er ikke altid en hjælp.. Hilsen Malene.

    5. Hei Kristine! Først av alt vil jeg bare si at jeg elsker bloggen din, og du gir mer inspirasjon hver eneste dag! Du er ei knalltøff jente!
      Jeg vil bare spørre deg om ett enkelt spørsmål. Vil du si at måten du spiser på likner på noen som helst slags diett? Lavkarbo eller liknende?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg