BENTUNGT

Elsk og hat.
Bendagen blir jeg aldri klok på!
Jeg og lillebror hadde en rask og intensiv økt på ben i dag.
40 minutter hvor vi kjørte en del super sett.
Den økten vil vi kjenne i morgen :grin:
– Knebøy
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Leg ex
7 -8 repetisjoner
super sett med
– Utfall
3 sett * 7 -8 repetisjoner
– Lår curl
3 sett * 10 repetisjoner
– Hacklift
3 sett * 6 -8 repetisjoner
super sett med
– Sitte i knebøy-posisjon
3 sett * 20 sekunder


Etter trening hev jeg i meg et deilig restitusjonsmåltid før jeg satte i gang med middagen.
Husk at musklene dine må ha næring, både nok og riktig mat, for å kunne gro.
Jeg passer alltid på å få i meg karbohydrater og proteiner rett etter trening.
Ofte allerede i garderoben hiver jeg i meg en banan og en proteinshake, så spiser jeg et større måltid når jeg kommer hjem cirka en times tid senere.


Jeg var så sulten og orket ikke vente på middagen og laget meg derfor en vente-lompe mens middagen ble laget.
En speltlompe med peanøttkrem og sjokobanankrem.
Dette var himmelsk godt.
Peanøttkremen laget jeg av 2 ss peanøttsmør som jeg blandet med 1 ss kesam.
Sjokobanankremen laget jeg av å mose en banan med 30 g mocca-protein, 1 ss melk og 1 ss kakao.
Banan, sjokolade og peanøtter, deilig!


Jeg er fortsatt bortreis og nyter det å lage mat til flere mennesker.
Det er så mye mer moro å lage mat når vi er seks enn når jeg kun er alene eller det er meg og PØ.
I dag serverte jeg kokt brokkoli, ovnsbakte gulerøtter (skjær gulrøttene i staver, ha over litt salt og sitronsaft og bak i ovnen på 200 grader i 25 minutter), marinert og grillet skinkebiff, salat (lollo salat, tomat, minimais), marinert sopp (skjær sopp i biter, ha over godt med krydder og gjerne litt olje og stek i ovnen på 200 grader i 25 minutter), ovnsbakte cherrytomater (kast cherrytomater inn i ovnen med potetene de siste 10 minuttene), potetbåter (skjær poteter i båter, ha på ønsket krydder og olje, og stek i ovnen på 200 grader i 25 minutter) og marinerte hvitløksbåter.


Masse grønt!
Jeg elsker grønnsaker.
En middag må inneholde en viss dose grønt etter min mening.
Grønnsaker inneholder også masse livsviktige vitaminer og mineraler.
Dessuten tilfører det tallerken masse flotte farger som gjør at det ser delikat og innbydende ut.
Husk og spis grønnsakene dine :grin:

Kristine

13 kommentarer
    1. Hei 🙂 Studerer du ernæring? Over nett? Jeg har tenkt litt på å studere det, men har 100% stilling som frisør, så blir nettstudie for min del. Så lurte på om du kunne fortelle litt om studiet. Klem

    2. Det så kjempegodt ut ! 😀 Kunne du lagd et innlegg med hvilke blogger om trening du leser? Er litt vanskelig å finne dem på linker 😛

    3. Den beste tida, er tida etter trening, då ein kan nyte restitusjonsmåltid og puste letta ut i garderoben, den følelsen er PRICELESS!!!haha, godt å sjå at det er fleire som et ventemat, nokon gongar er kroppen min et stort søkk, og eg kan ete alt eg kjem over i kjøkkenskapa 😉 Beinøkt; savner det eg!! Det er vel noko med det ein ikkje får lov til som verkar så forlokkande 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg