GLEDE

Fredag allerede dere.
Og solen skinner!
Glede :grin:
Selv om jeg står inne på jobb er det virkelig herlig å se solskinn gjennom vinduet.


Glad og blid frøken før trening.

I går hadde jeg en god styrkeøkt på rygg og bryst.
Det er så godt med de treningsøktene hvor blodet bruser og jeg forsvinner inn i et lykkerush når jeg trener.
– Nedtrekk med bredt grep
– Stående roing
– Benkpress
– Pec deck
– Push ups
– Omvendt flyes
44 herlige minutter.


I dag hadde jeg en god styrkeøkt på ben.
Jeg både kjenner fremgang i form av at jeg blir sterkere og føler bedre kontakt samtidig som jeg ser fremgang i speilet. Det er gøy!
Dagens økt så slik ut:
– Markløft
– Utfall i smith-maskinen
– Leg ex
– Hacklift
Litt dårlig tid før jobb, men det ble likevel 32 gode minutter.


Før trening spiste jeg et godt måltid.
Uten mat og drikke duger helten ikke, vet dere.
Kroppen må ha mat og næring for å kunne prestere og fungere optimalt.
Det er spesielt viktig om du trener, så ikke slurv med matinntaket!

– Masse deilig grønt; tomat, agurk, spinat, gul paprika og asparges, med stekte egg og røkaks
– Eplebiter, pink lady, med peanøttkrem og hakkede nøtter
Peanøttkremet laget jeg av 1 ss crunch peanøttsmør, 1 ss peanøttmel, 2 ss kesam, litt salt og et par dråper stevia english toffee
– Hjemmelaget iste
Enkelt og greit pukkas detox te med et par dråper stevia vanilje som er avkjølt



Har du prøvd eplebiter med peanøttsmør?
Det er himmelsk godt.
Jeg tror det er noe med det saftige, syrlige og søte fra frukten som passer perfekt med det salte fra peanøttsmøret.
Ekstra godt blir det med litt kanel over.
Dette er en av mine snacks favoritter.

Riktig god fredag.
Nyt helgen og gled deg over det du kan :grin:
Det sies at lykke er å se de små gledene, det tror jeg så absolutt på.
Livet har så mye å tilby bare du åpner øynene dine for det.

Kristine 

52 kommentarer
    1. Hei. Jeg er nysgjerrig av natur og jeg lurer i grunn på hva hensikten med å legge ut disse bildene er; hva er det du ønsker å oppnå med å vise frem kroppen din på denne måten? Skal dette være til inspirasjon og motivasjon?
      Hvis det er ment som inspirasjon så tviler jeg ikke på at du når et utvalg av publikum og at du klarer å inspirere mange med disse bildene. Jeg er overbevist om at mange vil la seg inspirere men jeg er derimot ikke så sikker på at denne inspirasjonen er til det beste for de som lar seg inspirere…..
      Det vil også være et publikum som ikke lar seg inspirere og jeg er blant dem. Jeg blir ikke inspirert eller motivert, jeg blir derimot bekymret når jeg ser disse bildene. For med disse bildene sender du ut signaler om at du synes du har en fin kropp (for ellers ville du vel neppe stille den ut i offentlighet på denne måten) og samtidig signaliserer du at sunnhet og underernæring er to sider av samme sak (hvilket det jo ikke er!). For på disse bildene ser du ikke like sunn ut men snarere usunn og underernært ut….
      Og jeg ønsker ikke å være frekk med deg, jeg bare forteller deg hvilke signaler du sender ut til meg når du legger ut disse bildene…. så kan du selv velge hvilke signaler du ønsker å gi og hvilket ansvar du ønsker å ta i så måte overfor ditt publikum for fremtiden. Ønsker deg lykke til med studiene og videre blogging!

    2. Karoline:
      Nå spiser jeg som regel 3 måltider og dagen, pluss et mellommåltid. Så da må jeg ha en god porsjon når jeg først spiser 🙂

    3. Anonym:
      Oj, det var nok meg ja, for jeg trente der på tirsdag. Hehe.. Nå rødmer jeg her jeg sitter. Tusen takk du 🙂

    4. En ting til må jeg bare si.
      At dere har noe negativt og si om meg på min blogg er helt i orden, men jeg ønsker at dere ikke kritiserer andre mennesker. Fotballfrue, Therese og Pauline er flotte mennesker som vi ikke kjenner og dermed ikke kan uttale oss om.

    5. Jeg har jo lovet å svare dere så jeg får vel nesten gjøre det.
      Jeg er meg og jeg føler det blir feil at jeg må forsvare den jeg er.
      Samtidig vil jeg takke alle for at dere bryr dere, det setter jeg veldig pris på. At dere engasjerer dere så mye.

      Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal si, jeg er redd for at det jeg skriver blir feil uansett. Som jeg sa/skrev ser jeg ingen grunn til å forsvare meg, for meg er det viktig hva de som kjenner meg og er rundt meg mener, ikke hva andre utenforstående mener. I går måtte jeg spørre min bestevenninne ‘synes du jeg er for tynn?’ Jeg vet at hun er hundre prosent ærlig med meg. Svaret var ‘vel, med klær ser du normal og sprek ut, men når du klær av deg kan du se litt tynn ut fordi fettprosenten er lavere enn hva vi er vant til å se’. Kjæresten sa ‘Nei! Du har perfekt kropp”.

      I fare for å virke arrogant må jeg bare si at jeg egentlig ikke har noe mer å si. Jeg elsker den er! Selvfølgelig har jeg mine feil og mangler som jeg skulle forandret, men likevel vet jeg at jeg er bra akkurat som jeg er. De som står meg nær, kjæresten, familie , kollegaer og venner synes også det samme. Så om du tror at jeg lar meg hakke på av en person som sitter bak en skjer og ikke kjenner meg eller ser meg i hverdagen, er det helt feil. Jeg kommer ikke til å forandre meg, men ei heller fortsette å leve det livet jeg elsker. Jeg er meg og du er deg. Vi lever hvert vært liv og må gjøre det en selv ønsker.
      Men, ja, jeg skal ta mer i etterretning hva slags bilder jeg legger ut av meg selv og tenke mer på hva slags signaler jeg sender. Det er fin at dere tar opp dette. I og med at jeg ser hele livet mitt og ikke bare bloggen er det ikke alltid jeg tenker over at helheten ikke kommer frem.

      For meg er nå saken over.
      Blir det ytterligere kommentarer kommer jeg bare til å henvise til denne kommentaren.
      The end og peac out.
      Ha en god dag 🙂

    6. Så hva med andre bloggere som Therese mthereseo.blogg.no eller feks Puline Nordin. De har levere fettprosent, er det plutselig feil også? Bre fordi Krsiten har en en fortid så er det lett og hakke ned på henne. Dere er svake mennesker. Sitte bak en skjærm og være frekke mot andre! Skam dere!

    7. Hei,
      Jeg var fast leser av bloggen din før, men nå orker jeg ikke lese den lenger. Har all respekt for deg og det du gjør, men når du er så tymn som du er nå må du tenke på hvilket forbilde du er.
      Meen du var virkelig et godt forbilde før og du har gitt meg mye leserglede de to siste årene.
      ps. har aldri kommentert før, men nå sier jeg fra pga de unge jentene som kanskje leser dette.
      Jeg er heldigvis voksen nå, men får fem år siden hadde jeg taklet dette annerleder

    8. Jeg har selv lav fettprosent, men spiser rikelig med mat og trener regelmessig,
      og alt står bra med min kropp, har selv slitt med en spiseforstyrrelse så jeg vet hvordan det er.
      Men så lenge man spiser bra, hviler bra og ikke minst sover bra og har det bra med seg selv så skulle ikke det være noe i veien med det.
      Ps! Spiser man raske karbs og bearbeidet mat ja da legge man lett på seg selv med trening.
      Ønsker deg en riktig god helg Kristina =)

    9. De oppskriftene du har kikkerter/bønner. Du sa en gang at man kunne bruke kokt søtpotet kan man også brukte andre sorter kokte poteter?

    10. Jeg vet ikke om dere har sett det, men her skal det være hyggelige hilsner.
      Kristine: Jeg leser bloggen din hver dag. Du er en tøff jente, og husk at det viktigste er at du liker hvordan du ser ut, og ikke de anonyme som legger igjen stygge komentarer til deg. Det er virkelig tøft at du legger ut bilder av deg selv på den måten du gjør. Stå på videre, du er stilig!

    11. Ville bare si at jeg synes du er vanvittig flink og jobber bra. Jeg har selv alvorlig anoreksi og vet hvor mye det påvirker livet og hvor utrolig vanskelig det er å jobbe seg ut av det. Du har veldig lav fettprosent, da du kan se selve muskelfibrene i kroppen din, men det aller viktigste er at blodprøver, vekt og fyfisk form er bra og at menstruasjonen er der. Det er ikke noe galt å være opptatt av hva du spiser, det viktigste er jo å få i seg nok i løpet av dagen. Det er en lang og hard jobb å kjempe seg ut av en spiseforstyrrelse. Jeg er imponert over hva du har kommet deg gjennom. Du er et forbilde for meg, fortsett med det du driver med og motivere andre til å gjøre det samme. Når man kjemper mot en spiseforstyrrelse lærer man mer og mer å ta vare på de rundt seg og være takknemmelig for små ting. Ting som fakisk ikke er noen selvfølge. Spis godt, tren, vær med venner og familie og nyt sommeren fullt ut. Det fortjener du virkelig :))

    12. Jeg er så drittlei alle disse som farer rundt på blogger om trening og kosthold, som mener bloggerne er usunne, underernærte og et dårlig forbilde. Kristine og Caroline fra fotballfrue.no er begge SUNNE jenter med fokus på en sunn livsstil. De inntar kun mat som gjør godt for kropp og sinn, i riktige mengder. Dette er noe alle burde følge. Dagens “normal” når det gjelder hva folk får i seg og hvor mye, er mer eller mindre destruktivt i mange tilfeller. Alfor høy Nugatti på loff-faktor! At folk i tillegg gir dette til unger i vekst er skammelig. Trening vet vi alle er sunt, og ingen av disse bloggerne overdriver. Fagfolk burde uttale seg mer om og på blogger som dette, så disse haters’ene som sitter hjemme og slækker på sofaen i stedet for å gjøre en innsats for en sunnere livsstil, kan finne noe bedre å gjøre enn å forsøke å trykke inspirasjonskilder ned.

    13. Ojda, har var det skjedd mye siden sist jeg var inne.
      Først og fremst må jeg takke for alle tilbakemeldinger, både positive og konstruktive. Alle er tatt vel i mot hos meg og jeg synes det er koselig at dere bryr dere.
      Nå er jeg på jobb og i kveld er det sushi og vin som er på planen, men jeg skal få svart dere i løpet av morgendagen, jobber i morgen formiddag også. I mellomtiden trenger dere ikke bekymre dere 😉 Jeg var senest hos legen på tirsdag og fikk svar på fredag. Alle prøvene mine er perfekte, selv jernnivåene har normalisert seg til tross for at jeg har slitt med det siden jeg var 12, vekten var bra og hjerterytmen var normal. Meldingen var derfor at jeg skulle fortsette å gjøre det jeg gjør.
      Peace out 🙂

    14. Takk for flott blogg! Eg laga knallgod is i dag og tenkte å dele den med deg: eg putta ein heil banan og nokre frosne bringebær i stavmiksaren – det fungerte veldig bra!

    15. Hadde dere vært like frekke om person var litt overvektig? Ta dere sammen, det er faktisk snakk om et menneske med følelser.

    16. Jeg har fulgt bloggen til Kristine lenge og har funnet masse inspirasjon her, men jeg ser også at hun har blitt veeeeldig tynn. Det er kjempeflott med muskler, jeg er også litt for glad i synlige blodårer, men jeg tror ikke det er så lurt å legge ut slike bilder når bloggen er såpass populær. Selv synes jeg det er litt rart at en person kan spise så mye og likevel være så tynn. Selv om du også trener hver dag, så er det ikke snakk om mange timer hver dag, og man forbrenner ikke sååå mye på en av disse øktene. Du har jo selv hatt problemer med kropp før, og da vet du sikkert at slike bilder kan påvirke negativt. Jenter med muskler er fint(synes jeg i hvertfall), men kroppen skal også ha litt fett på seg.

    17. Wow! Har fulgt deg i over to år nå, du er skikkelig inspirasjon! Musklene dine er veldig markerte, heldig! 🙂 man kan se framgangen! 🙂

    18. Hvorfor kan ikke noen få være som de er. Ja, Kristine er noe tynn i mine øyne, men hun er fortsatt flott og ikke minst en strålende person. Når man diskuterer en blogg som her må man ikke bare se på en ting, måten Kristine skriver på og snakker om mat og trening så er hun et godt forbilde. Å sitte bak en skjerm og krtisere noen er ikke koselig gjort, spesielt ikke med alt Kristine sitter oppi med en mor med hjernesvulst og vanskelig situasjon. Ta et skritt tilbake og se deg selv i speilet. Vær snill mot andre mennesker og la dem leve sitt liv.

    19. Hei!
      Du skriver av og til at du kjører øvelsen Hacklift på ben dagene dine – hva er Hacklift? Link til Youtube-video på øvelser er et tips, evt film fra egen trening 😉

    20. Syns ikke disse bildene var så flatterende. Tidlig at du er underernært. Tenk på den påvirkningskraften du har på unge jenter:/

    21. Det kan godt være at grunnen til at Kristine har mistet kroppsfett er pga at hun går gjennom en vanskelig periode nå, da er det lett å droppe vekt. Likevel synes jeg da at hun burde ta det til etterretning når hun poster bilde på bilde av struttende blodårer og sener. Enten bør hun la være å broadcaste slike bilder, eller så bør hun presisere at det er visse årsaker til at formen er som den er. Å fremstille det som at det der er en sunn helårsform er rett og slett helt på trynet. Dette var siste ord fra meg i denne saken, så får hun gjøre som hun vil, men forhåpentlig tenke over hvilke konsekvenser det kan ha for andre.

    22. Du ser anorektisk ut. Sikker på at det du gjør er så sunt for kroppen din?

    23. Dette er Kristine sin blogg og hun skriver akkurat hva hun vil på den.
      Hun er fornøyd med kroppen sin og det er det som teller! Selv ville ikke jeg
      hatt en sånn kropp, men det er jo opp til hver enkelt. Det at folk kan bli inspirert
      av Kristine er jo en bra måte for å begynne å trene. Selv om noen kanskje har litt
      mer på kroppen betyr jo ikke det at de vil bli sånn som Kristine? De får kanskje
      bare “et spark bak” til å begynne å trene og leve sunnere.
      Stå på Kristine! 🙂

    24. Eple og peanøtt er en supergod blanding! Og det er så gøy å høre at du ser fremgang og blir sterkere. Du ser dødsbra ut, og jeg unner deg all fremgang og treningsmotivasjon 🙂

    25. Uff, synes du var så utrolig flott rundt april-mai måned. Markert, men fortsatt litt trykk i musklaturen. Har du gått ned i fettprosent pga. mer cardio i det siste? Synes hvertfall du kler “litt mer” på kroppen. Jeg leser mange som har kritisert deg for et dårlig forbilde i denne posten, men vil påpeke hvor stor inspirasjon og forbilde du er som viser unge jenter hvordan man lager sunn mat og holder seg i form 🙂

    26. Veldig enig med kommentaren til Christina. Det sitter mange unge jenter og leser diverse
      blogger, som ser disse bildene. Ved en fettprosent som dette mister man menstrasjon og er svært
      ugunstig for jenter. Håper ikke mange unge som sitter hjemme og ser dette, blir inspirert til å se ut likedann. Ingenting personlig imot Kristine, som sikkert spiser sunt og nok. Alle er forsjellige, men er redd for mange unge jenter der ute ikke ser dette.

    27. Seriøst? Har du ikke noe bedre å gjøre enn å sitte og trykke deg inn på bloggen til Kristine? Det er jo en treningsblogg, det er akkurat trening og kropp det hele handler om! Om du ikke vil lese om kropp så ikke les en treningsblogg. Kristine er langt bedre forbilde enn mage andre bloggere, som for eksempel fotballfrue. Det er aldri snakk om diett, kaloritelling eller timesvis med trening. Det er snakk om god og sunn mat, glede og en sprek kropp. At fettprosenten er lavere enn normalt er vel egentlig ikke ditt probelm.

    28. Jeg er ikke en “hater”, og det uttrykket begynner å bli realtivt oppbrukt.

    29. Helt seriøst, tenker du i det hele tatt over at det sitter 13 år gamle usikre jenter og leser bloggen din? Du sier at du ikke bryr deg om vekt og fettprosent også videre, men det er helt tydelig at du liker å vise frem en kropp som er underernært. Du ser ikke sunn ut og du er IKKE er godt forbilde. Det virker som om du oppriktig talt tror at det er vakkert og sunt å se ut som du gjør, men det er det er det overhodet ikke, jeg håper bare at flertallet av leserne dine skjønner det også. Dette er ikke ment som et angrep mot deg personlig, men du og andre bloggere bør ta rollen deres som forbilde for unge jenter mer seriøst.

    30. du, så jeg deg på elixia hønefoss på tirsdag? jeg tror det var deg men turte ikke si hei. du stråler i hvertfall og ser råbra ut både med og uten treningstopp. jeg er misunnelig. hehe.

    31. Så utroligt mykje god mat. Eg er heilt eineg med deg, eplebåtar med peanøttsmør er kjempegodt!
      Ha ei fantastisk flott helg 😀

    32. Holyyymoly! Ikke rart du stråler med maten der! Og jaaa, epler og peanøttsmør/mandelsmør er diiiiiiigg!! Ha en super helg vakre!

    33. Skjønner ikke at du har plass til all maten i magen din, det er jo 700 kalorier det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg