RECENT EATS

At mat er viktig, vet vi alle.
Spesielt viktig er det for deg og meg som trener regelmessig. 
Bare en liten del av hva jeg spiser skinner gjennom her på bloggen.
Her kommer en liten titt på hva jeg ellers har spist denne uken :grin:
Jeg er matnerd og har så lenge jeg kan huske både elsket å spise mat og lage mat.
Vi er alle forskjellige. Med årene har jeg lært hva og hvilken type mat kroppen min vil ha. Det som gjør at jeg føler meg på topp, har energi og godt humør.
Kostholdet har utrolig mye å si; finn din vei og bli den beste versjonen av deg selv.






1. Salat med grillet kalkun, kokt brokkoli og potetbåter
2. Flatbrød med brunost og syltetøy
3. Eplebiter med peanøttkrem og hakkede nøtter
4. Salat med ovnsbakt kalkun, avokado, kiwi og eple på siden
5. Vaniljemelk (melk blandet med vaniljeproteinpulver) toppet med vita hjertegod frokostblanding, bananskiver, nøtter, rosiner og kokos
6. Grillet flintstek med halve ovnsbakte poteter, salat og bearnaisesaus
7. Treningsoppladning; riskaker med vaniljekesam (kesam blandet med vaniljeprotein) toppet med macadamianøtter og moreller sammen med et eple
8. Et kokt egg, knekkebrød med agurk, egg og laks, kesam og cottage cheese toppet med banan, eple, mandler og kokos
9. Grillet biff, kokt brokkoli, ovnsbakte grønnsaker (kål, rødløk, cherrytomater, pure, gulrot, chili og hvitløk med olje) og hjemmelaget tzatziki
10. Banan med red berrys kesam (kesam blandet med fun light med red berrys smak) toppet med mandler, rosiner og kokos
11. Sjokolade cottage cheese; cottage cheese blandet med kakao, mocca-protein, sukrinmelis og et par dråper stevia sjokolade, toppet med jordbær og banan
12. Ruccola, grillet aubergine, tomat, paprika, rødløk, maiskorn, vannmelon, torsk, avokado, stekt egg og cottage cheese
13. Banan, kesam, proteinbar (varm den noen sekunder i mikroen først, så den blir myk og god), macadamianøtter og kokosmasse
14. Cottage cheese, kesam, blåbær, bringebær, jordbær, druer og mandler
15. Dessertmatpakke; kiwi, ananas, nektarin og pasjonsfrukt toppet med kokosflak, nøtter og frø
16. Noisy, naturlig juice brus
17. Smash på en tirsdag
18. Salat med vannmelon, spekeskinke, fetaost og cottage cheese
19. Proteinkaffe, egg,  eple, knekkebrød med egg og laks

Kristine

44 kommentarer
    1. Jente21:
      Hei du 🙂 Og takk for koselig kommentar.
      Så flott at du har funnet noe som fungerer for deg.
      Det handler i bunn og grunn og kalorier, ja. Så om du spiser en kjeks eller to og fortsett ligger i underskudd har det ingen ting og si. Bare sørg for at du får i deg nok proteiner 🙂

    2. Vilde:
      Ikke vær redd for å spise nøtter Vilde. Kroppen din trenger sunt fett for å kunne forbrenne fett. Nøtter er en veldig god fettkilde. Det sises at noen håndfulle nøtter om dagen hjelper deg å gå ned i vekt, så du kan spise de med god samvittighet 🙂

    3. Vet dere hva.
      Jeg blir utrolig glad av å lese alle kommentarene deres.
      Jeg vil bare få si tusen, tusen hjertlig takk for at dere tar dere tid til å legge igjen noen ord. At mennesker som ikke kjenner meg kan være så koselig… Dere altså <3

    4. Andrea:
      Sennep, så smart! Det skal jeg teste, takk Andrea 🙂
      Det går veldig bra. Jeg spiser mye røklaks da, enkelt og greit 😉

    5. marie:
      Vel, brunost er vel ikke akkurat det sunneste. Men om du spiser sunt mesteparten av tiden er det sunt og skiei ut litt også. Jeg elsker brunost og spiser det gjerne som en liten treat 😉

    6. Marte:
      Herlig, takk du 🙂
      Noen dager bruker minst mulig tid, andre dager kan jeg stå timesvis på kjøkkenet. Som regel bruker jeg nok bare 10 minutter på et måltid 🙂

    7. Du er så kreativ og flink i matveien! Har fått masse gode tips fra denne bloggen.
      Idag lagde jeg pannekaker med en av dine oppskifter, og de bli kjempe gode!

    8. Hei Kristine 🙂
      Utrolig flott og inspirerende blogg. Tror du at du kunne sendt meg det regne arket ditt, som du har nevnt tidligere på bloggen? Du har nevnt at du kan sende det på e-post 🙂

    9. Matglede 😀
      Gleder meg til jeg også får tid til å bake igjen, elsker å hente inspirasjon fra dine
      gode oppskrifter 😀
      Hvor mye tid tror du at du bruker på matlaging per dag?:)

    10. Du er en sann inspirasjon med dine fantastiske oppskrifter og treningsglede! Takk for at du deler.
      jippii 😀

    11. Digger bloggen din!
      Men jeg har et spørsmål, er flatbrød med brunost og syltetøy sunt??
      Blir glad for svar:)

    12. Nam, her var det mye godt! Hvordan går det med prosjektet ditt om å spise fisk 4 ganger i uken, forresten? 🙂 I dag lagde jeg noe utrolig godt, som jeg må tipse deg om! Ovnsbakt laks, krydret med salt og pepper, og smurt med sennep før du har den i ovnen! Sååå godt 😀
      Klem!

    13. Nam!! Så mye godt 🙂 Nå ble jeg skikkelig inspirert til å lage meg noe godt og fargerikt med masse gode næringstoffer. Følger bloggen din daglig, og den er blitt min favoritt 🙂

    14. Såååå mye godt. Du er så flink til å variere, det er jeg veldig dårlig på. Lager bare det samme om og om igjen. Jeg laget min første proteinkaffe i dag, det smakte bare så utrolig godt. Namnam 😉 Ha en fin mandag !! 😉

    15. Wææ! Får bare lyst å spring hjem og lage mange matpakker slik at jeg har superdigg mat hver gang jeg skal spise!
      Det eneste er at jeg ikke tørr å spise nøtter, noe jeg ser du bruke veldig mye i ditt kosthold. Jeg synest det er så grådig masse kcal i de.. Men godt er det jammen meg ! 😀

    16. Takk for at du tok deg tid til å svare:) Prøver å skjønne:) Nok en gang, bloggen din sprer massemasse glede altså, synes den har blitt enda bedre siste halvåret 😉

    17. Jeg har tatt helt av og blitt superinspirert av deg i dag. Det begynte med at jeg skulle reposte proteinrullen, men så var det jo bare godsaker så det ble et helt innlegg…. jeg poster dem i bloggen min med klar referanse til deg, håper det er greit hvis ikke sier du i fra så fjerner jeg innlegget, du kan se det her: http://holt.homelinux.org/anja/?p=13716
      Tusen takk, jeg gleder meg til å prøve!

    18. Hei!
      Jeg er ofte innom bloggen din og får inspirasjon til oppskrifter, så takk skal du ha for det 😀
      Jeg har lyst til å gå ned et par kg, helst 6-7 kg – men på en sunn måte. Jeg spiser 500 kcal mindre enn det jeg trenger for å opprettholde vekta mi (BMR kalkulator), og har allerede gått ned 4 kg. Jeg spiser 1544 kcal om dagen, og det holder i massevis for å holde meg mett og fornøyd! Det som er tingen er at jeg ofte får søtsug – går det greit da om jeg spiser en kjeks her og en kjeks der – så lenge dette er innenfor de 1544 kcal? Eller vil dette bremse vektnedgangen min tror du?
      Tusen takk for inspirerende blogg 😀

    19. Astrid:
      Da jeg var spiseforstyrret var jeg på en måte ikke meg, om du skjønner hva jeg mener. Jeg var Kristine, men spiseforstyrrelsen overtokk og styrte meg. Jeg elsker fortsatt og lage mat og bakte gjerne i timesvis, men klarte ikke spise det selv. Det var sånn familien min skjønte at det var noe galt, timesvis på kjøkkenet men serverte det bare til dem.
      Jeg ville jo spise, men klarte ikke.
      Det er vanskelig å forklare, og sannsynligvis vanskelig å forstå for en som ikke har vært syk før. Håper i hvert fall at svaret var delivis oppklarende 🙂

    20. Alt dette så veldig digg ut, og du sprer virkelig matglede! Men jeg lurer på en ting. Håper ikke at du tar dette ille opp, men hvordan kan du skrive at du har elsket å lage og spise mat så lenge du kan huske når du har hatt spf? Var du like glad i det da også? Nok en gang, hpåer ikke du blir støtt av spørsmålet, just asking. 🙂

    21. Så mye god mat! =)
      Må si at du er kjempe flink til og lage sunn og næringsrik mat 😉
      Men hvilken proteinbar bruker sammen med den kesamen og bananen egentlig…?
      Ha en fin dag videre! =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg