TANKER

Hei dere,
har dere hatt en fin start på uken :grin:
Jeg hadde den beste treningsøkten på lenge i går.
Det føltes som om jeg kunne fortsette i det uendelige.
Underkroppen skulle kjøres og jeg hadde bestemt meg på forhånd at dette skulle bli en kjempe økt hvor jeg skulle i masse og jammen ble det ikke slik.
Det ligger virkelig mye styrke i tankegangen.
Tenker du glade tanker kan jeg love deg at du generelt vil føle deg bedre.
Du kan faktisk tenke deg glad!
It’s all in your mind.


Dagens lunsj ble enkel og god.
Jeg er ikke i humør til å stå timesvis på kjøkkenet for tiden, så jeg gjør det enkelt og greit.
Dette måltidet er laget på 5 minutter.
Sunt og godt trenger ikke ta lang tid.


Salat med hjertesalat, cherrytomat, gul paprika, maiskorn og rødløk, toppet med kylling, cottage cheese og kokt asparges servert med speltlomper med peanøttsmør, kanel og sukrin.
Jeg er inne i en peanøttsmør-periode.
Etter at jeg kjøpte dette peanøttsmøret på iHerb, har jeg fått blod på tann og har måtte bestille et par glass til.
Et godt peanøttsmør skal ha få ingredienser på ingredienslisten, aller helst kun peanøtter og litt salt.
En kjempe god og sunn fettkilde.


Nå lader jeg opp til en styrkeøkt med en proteinkaffe.
I dag er det bryst, rygg og skuldre som skal trenes:
– Nedtrekk
– Benkpress
– Enarms roing
– Stående roing
– Flyes i kabel
– Pushups
– Roing i kabel

Ha en herlig tirsdag :grin:
Jeg skal avgårde på BeachBoys konsert.
Dette blir en bra dag!

Kristine

29 kommentarer
    1. Hei! Pleier du å forhåndssteke kyllingfileter også fryse dem?
      Ha en hærlig dag 😉

    2. abc:
      Det var veldig smart du 🙂 Tusen takk for et godt tips. Jeg skal teste å lage det selv når glasset mitt er tomt!

    3. Henriette:
      Mils peanøttsmør er fyfy! De tilsetter transfett, sukker og mye shit! Peanøtter er en sunn fettkilde, nøtter generelt. Kroppen vår trenger fett for å kunne forbrenne fett. Rent peanøttsmør er derfor veldig sunt 🙂

    4. Kristina:
      Tusen takk for godt tips angående innlegg. Det skal jeg få til 🙂
      Jeg vil anbefale youtube om du er usikker på en øvelse. Jeg skal høre om jeg ikke får lov til å filme på Elixia, men i mellomtiden er youbube genial.
      Tusen takk 🙂

    5. Ingrid:
      Takk for en kjempe koselig kommentar.
      Det er ikke lov til å filme på Elixia, det er derfor jeg ikke har noen videoer dessverre! Men jeg skal se hva jeg får til.

      Øktene mine varer som regel 45 -50 minutter 🙂
      Jeg gjorde en drastisk endring i livet mitt i Januar. Jeg begynte å bli skikkelig sliten, gjorde alt for mye på en gang. Først og fremst stresset jeg ned (stress hindrer fettforbrenning), lærte meg med tiden og sove mer og nyte hver dag. Jeg kuttet også ned på treningen, mye mindre kardio og mer tung styrke, og økte karbohydratene. Det har gjort enorm endring i kroppsammensetningen. Jeg har kun gått ned 2,5 kilo siden da, men kroppen min ser helt anderledes ut!

    6. Maja:
      Takk Maja, ha en fin dag du 🙂
      Jeg ble litt skuffet over PB2. Bestilte jo dette, men så nå at det inneholder sukker!

    7. hege:
      Hei du, jeg studerer på Atlantis. Jeg ville sendt dem en mail eller ringt, da jeg egentlig ikke er veldig fornøyd med skolen akkurat nå og tror ikke jeg skal uttale meg.

    8. Cathrine:
      Jeg har ingen plan.
      Jeg går på trening og gjør det jeg vil gjøre. For meg handler trening om å ha det gøy! 😀 Jeg vet at jeg vil trene ben to ganger i uken og overkropp to ganger i uken, så tar jeg det utfira det. Intensitet, sett, øvelser, repetisjoner varierer fra dag til dag og fra dagsformen. Det viktigste er å lytte til kroppen sin 🙂

    9. Cecilie:
      Gjør akkurat som du ønsker Cecilie 🙂
      Jeg gjør begge deler. Du vil uansett ikke legge på deg med mindre du spiser mer enn du forbruker.

    10. Vil bare først og fremst si veldig bra blogg, digger deg!!
      Jeg bare lurte på en ting, om det går bra å spise måltider og samtidig drikke proteinkaffe eller legger man på seg da? Mvh Cecilie 🙂

    11. Vil bare først og fremst si veldig bra blogg, digger deg!!
      Jeg bare lurte på en ting, om det går bra å spise måltider og samtidig drikke proteinkaffe eller legger man på seg da? Mvh Cecilie 🙂

    12. Hvor tungt/intensivt løfter du? 🙂 dvs, antall sett og reps, pauser imellom osv 🙂 Ser jo at du legger ut øvelser og med antall sett/reps innimellom og kanskje kg, men hadde vært kjekt å se hva hele opplegget ditt er 🙂 Du er jo så inspirerende på alle måter! 🙂 Har du lyst å legge ut planen din? Det hadde vært utrolig bra i tilfelle, for jeg trenger litt inspirasjon akkurat på det, da jeg skal lage meg nytt program snart 😀 Ha en fin dag 😀

    13. å, det så godt ut!
      Jeg bare lurer på en liten ting.. Du studerer ernæring, ikke sant? Jeg har også tenkt til å studere det, mmen vet ikke helt hvor. Kan du fortelle litt om hvor du studerer, hva er snittet (ca) for å komme inn, og hvordan trives du/syns du undervisningen er?
      Dette ble visst litt mye, men håper du svarer! 😀
      klem

    14. Å, deilig med slike treningsøkter! Er en stund siden jeg har hatt en sånn.. Peanøttsmør er fantastisk godt. 🙂

    15. Ha! Det er også min peanøtsmørr-tid! Jeg kunne spise peanøtsmør hver dag! Så hyggelig at jeg har PB2 hjem 🙂 Ha en fin kveld, Kristine! Hilsen!

    16. Ja, det hadde vært kjempefint om du hadde lagt ut noen treningsvideoer!
      Og jeg synes du ser utrolig bra ut, alltid så blid! :DDeilig mat lager du og, ser alltid så friskt og sunt ut!
      Lurte på hvor lenge øktene dine pleier å vare?
      Også lurte jeg på hvordan du har gått ned i fettprosent, og er det over lang tid? Er det hovedsakelig gjennom cardio, eller styrke og kosthold? Har du noen tips når det gjelder dette?

    17. Du er så flink! Kanskje du kunne ha filmet noen øvelser for oss?! Siden jeg skjønner ikke hva alt du skriver opp er.. feks hva er det å gjøre øvelse i kabel? Og et innlegg om hvordan du har klart å bygge så mye muskler hadde ikke vært dumt! Hvilke øvelser/muskelgrupper fokuserer du på, hvor ofte må man trene, hvor lenge, hvor mange sett og reps etc..
      Blir så glad av å se andre glade mennesker!

    18. Har fått heilt dilla på peanøttsmør eg òg, men er det egentlig sunt? Har lest masse om at en egentlig ikkje bør ete det, men har òg funne artiklar som påstår at det er supermat. Blir litt forvirra i grunn 🙂

    19. Peanøttsmør er kjempegodt, og faktisk kjempelett å lage selv også! Jeg puttet bare en pose peanøtter i en foodprosessor (jeg bruke saltede, men man kan jo kjøpe uten salt og bestemme saltmengden selv) også kjørte jeg bare en god stund, tilsatte bittelitt olje og kjørte litt til. Det beste jeg har smakt 😀

    20. Jeg er også inne i en peanøttsmør-periode! Eller, nøtteperiode i seg selv 🙂 Hvorfor lager du ikke bare ditt eget smør? Det gjør jeg. EN ingrediens: nøtter. Full speed i blendern – voila, schmaker godt! Jo lenger du kjører det, dess tynnere blir det. Jeg legger noen ganger til litt hakkede peanøtter for en crunchy konsistens.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg