SJOKO ISKREM


Hei og hopp strålende lørdags formiddag!
Nå er jeg på vei for å ta en tur på trening før jobben venter resten av dagen.
I går hadde jeg en kort og grei økt på ben.
Øvelsene jeg kjørte var knebøy i smith-maskinen, utfall i smith-maskinen, leg ex og lår curl.
Jeg kjørte knebøy og utfall som super sett, altså at jeg gjorde et sett knebøy og så gikk rett på utfall uten å ta en pause mellom de to øvelsene. Det var tung!
Det er gøy å gjøre noe nytt og gi kroppen et lite “sjokk” av og til.

I dag er det skuldre, triceps og mage som står på planen.
Økten blir slik:
– Triceps push down
– Dips
– Skulderpress
– Benhev
– Reverse crunch


I går kveld laget jeg en ordentlig god protein sjokolade iskrem.
Dere kjenner jo min kjærlighet til sjokolade :grin: 
Jeg elsker sjokolade!
Is er også et must nå på sommeren og da ønsket jeg å kombinere disse to.
Sammen med litt sukkerfri sjokolade var dette en fest for både kropp og smaksløker.

Proteinrik sjokolade iskrem
til en

100 g kesam
0,5 dl melk
1 ss kakaopulver
15 g mocca-protein
Noen dråper stevia sjokolade, eller annet søtt

Bland sammen alle ingrediensene.
Jeg brukte en håndvisp og rørte noen sekunder.
Sett så blandingen i fryseren.
Frys for 3 timer. Rør kraftig om hver halve til hele time.
For best resultat burde isen tine noen minutter på kjøkkenbenken før du spiser den.
Jafs!

Ha en strålende lørdag.
Her skinner solen :grin:  
Det gjør godt for kropp og sjel; sol i sinnet.
Nyt dagen.

Kristine

30 kommentarer
    1. Mmmmmmmmmmm………….i dag lagde jeg denne isen din og hadde planer om
      å spise den til kvartfinalen i håndball kl.11….men klokka 10 lå den trygt plassert i
      magen!;-)

    2. Kristine, mange av oppskriftene dine er med proteinpulver med ulike smaker. Dersom man ikke har protspulver i det hele tatt, og kutter dette fra oppskriften, bør man ta i mer tørrvare?
      Hvis man f.eks. kutter protspulver fra iskremoppskriften her, hva skjer da? Ha en strålende helg videre søte! 🙂

    3. Åh, du er så sykt inspirerende! Kom over bloggen din for ikke så lenge siden, og synes det er helt utrolig at man kan lage så mye søt, men SUNN mat! Jeg er også veldig glad i sjokolade, og har veldig lyst å prøve ut noen av oppskriftene dine! Men jeg lurer på hvor du får tak i disse ekstra-stoffene, hvis du skjønner, som moccaprotein, steviasjokoladedråper, sjokoladeprotein, sukrinmelis, fiberfin osv? 🙂 Og så lurer jeg på om du kunne opplyst om hvor mange kalorier oppskriftene ca inneholder? Du opplyste det i en sjokoladekake du lagde tidligere, og det var veldig greit! 🙂
      Stå på, du er megaflink!!!

    4. Nam! Craver søte ting hele tiden selv:) Greit at det heldigvis finnes gode måter å gjøre søte ting sunne på!
      Hvordan smaker sukkerfri sjokolade i forhold til mørk sjokolade som man kjøper på vanlige matbutikker? Vurderer å bestille noe sjokolade fra iHerb. Har du gjort det før?

    5. Åfytttikatta! Dette så jo bare helt utrolig godt ut, namnammm!
      Jeg skal definitivt prøve ut denne isen, som faktisk er sunn!
      Takk for tipset, synd jeg ikke gikk inn tidligere sånn at jeg kunne kosa meg
      med isen i kveld.. Jaja, det får bli en annen gang 🙂

    6. Anonym:
      Hva med yoghurt? Laktosefri eller soyayoghurt 🙂 Du kan prøve å droppe proteinpulveret, men da ville jeg tatt litt mer kakaopulver 🙂
      Håper det smaker 🙂

    7. Jeg venter FORTSATT på proteinpulveret mitt (bestilte 22.juli). Det er så mye jeg vil prøve på og kjenner at jeg blir litt utålmodig. Har lagt deg til i bloggrollen min, håper det er ok. Hvis ikke sender du meg en mail.

    8. Hei 😉
      Elsker bloggen din! Vil gjerne prøve ut denne oppskriften, men jeg har laktoseintoleranse. Har du noen oppskrift der du bruker noe annet en kesam? Melken bytter jeg jo bare ut med soyamelk 😉 Må man også bruke protein mocca? Eller holder det bare med kakaopulver? Mvh en fast leser! ;D

    9. Denne skal testet på hytta i kveld! Tusen takk for masse gode og sunne oppskrifter Kristine! Du er flink! 😀

    10. jo litt, men jeg synes det er godt =) har jo i litt fløte så den blir litt kremete også da=)

    11. kjempehærlige tips du kommer med som inspirere!=) bruker vispe eggehvite til mousse og ha smaker i og søtningsmiddel, fruktbiter. alt etter smak=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg