DAGENS


I dag hadde jeg Dagsavisen på besøk.
Saken kommer trolig på trykk i morgen.
Jeg laget en liten deilig sak mens de var på besøk.
Som dere vet elsker jeg frukt.
Det ble en deilig fruktsalat med kiwi, banan, mango, appelsin og eple som jeg toppet med kanel-ost (1/2 boks kesam blandet med 1/2 boks cottage cheese og kanel), berrymix (tørkede frukt, bær og frø) og peanøttsmør.
Et komplett og kjempe godt måltid med proteiner, fra kesam og cottage cheese, sunt fett fra peanøttsmør, nøtter og frø, og gode karbohydrater fra frukt og tørkede bær.


Noe av det jeg ønsker å få frem via bloggen er at uten mat fungerer vi ikke.
Da snakker jeg både om riktig mat og nok mengde mat.
Det nytter ikke å trene i vei om du ikke passe på hva en spiser.
Jeg mener ikke at det jeg gjør nødvendigvis er det riktige for alle.
Vi er alle forskjellige og du må finne ut av hva som fungerer for akkurat deg.  
Jeg spiser på den måten som gjør at jeg føler meg best. Altså at jeg har god konsentrasjon, godt humør, fremgang på treningen og masse energi.
 Jeg pleier å si at all mat jeg spiser skal være god på mer enn en måte. Den skal se god ut, smake godt og gjøre godt for kroppen.

Dagens økt på rygg og bryst ble kort gjort i hyggelig selskap:
– Chins
2 sett * max
– Nedtrekk
4 sett  * 7 -10 repetisjoner
– Benkpress
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Roing
3 sett * 10 repetisjoner
super sett med
– Push ups
3 sett * 15 repetisjoner
– Flyes
2 sett * 11 repetisjoner


Søte Silje og Annette er på besøk hos meg i dag.
Til middag laget vi ovnsbakt kyllingfilet med masse grønt.
– Kyllingfilet krydret med oregano, hvitløk og chili, toppet med cherrytomater stekt på 200 grader i 20 minutter.
– Ovnsbakt sopp, krydret med curry og hvitløk, stekt med kyllingen
– Kokt brokkoli
– Asparges stekt med hvitløk
– Salat med tomat, cherrytomat, rødløk, ruccola, lollo salat,  hjertesalat og avokado
Godt.

Forresten, har du lyst på noe søtt i kveld kan jeg anbefale disse sjokolademuffinsene som jeg laget i helgen, oppskriften finner du her. Proteinrike og kjempe gode.
Nå er Hunger Games på TV’n godt plaser i sofaen.
Rett og slett en koselig tirsdag :grin: 
Nyt kvelden.

Kristine

19 kommentarer
    1. Liker bloggen din veldig godt, er innom kvar dag og leser. Du er eit fantastisk forbilde og ein stor inspirasjonskjelde for ein sunn kvardag!

    2. Veldig koselig blogg, med mye fristende sunn mat. Jeg er ganske ny leser av bloggen og synnes det er vankelig å se på gamle oppskrifter siden jeg må trykke inn på hvert enkelt innlegg. Hadde vært greit hvis du ordnet det slik at hvis du f.eks trykker på middag – oppskrifter så kommer alle innleggene som “åpne” hvis du skjønner 🙂

    3. Jeg har blitt så glad i deg via bloggen din, Kristine <3 Også digger jeg at du er en av de ekstremt få bloggerne som fokuserer på at man skal få i seg MASSE mat, ikke lite!
      Stor klem fra Tonje

    4. Once again, huge congrats! Did they print the article today? 🙂 You looks great on those pictures!
      Have a wonderful day Kristine!

    5. Gur så spennende! og for et herlig måltid du har tilberedt 🙂
      Nydelige bilder av det ,du er jo rett og slett en skjønnhet, Kristine 😉 Her er det mye kloke ord.. Må helt klart deles videre 🙂 ønsker deg en super uke <3

    6. DO YOU KNOW YOUR PURPOSE?
      HVIS IKKE, LES INNLEGGET PÅ BLOGGEN MIN SOM HETER NETTOP PURPOSE
      OM DU VIL DA:)
      kinam

    7. Spiser du noe pasta, ris, poteter, brød osv.? Man får jo i sag karbohydrater via grønnsaker, men ikke så veldig mye akkurat.

    8. Det så godt ut! 🙂
      Lurer litt på en ting, jeg. Vet du sånn ca. hvor mye du bruker på mat i uka/ månden? Ettersom du er så innmari flink til å spise sunt og sunn mat ofter er litt dyrt.

    9. Du lager så mye som ser så godt ut! Skikkelig inspirerende, og flere ganger har jeg laget mat som er inspirert av deg. Stå på! 😀

    10. Den fruktsalaten så ufattelig god ut! Kiwi blandet med tørkede solsikkefrø er jo nødt til å bli bra! 😀 Må forresten gi deg en klapp på skulderen for at du legger så mye fokus på mat! Jeg jobber med en spiseforstyrrelse, og da er det veldig godt å se at mat er nødvendig! 😀

    11. Takk for en god blogg. Jeg liker måten du fremstiller livet og glede og mat og at vi alle er forskjellige. Du får meg til å smile og ta vare på meg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg