FRIday

Fridag.
Fredag.
Kosedag.
Kjærestedag.
= fantastisk dag :grin:
Håper du har hatt en herlig dag.
Det er helg dere.


Jeg våknet i dag med lyst til å jogge.
Hva skjer?!
For noen dager siden spurte jeg søte Henriette om hun ikke kunne dele noe av sin løpe entusiasme med meg. Det ser faktisk ut som om det har fungert. All ære og en stor takk til henne for dagens treningsøkt.
Totalt ble det 5,6 km på møllen.
30 minutter jogget jeg og koste meg virkelig.
I tillegg ble det 3 minutter oppvarming og 3 minutter nedtrapping.
Deilig.

 
Jeg laget en enkel og god middag.
Kyllingfilet med masse grønt og guacamole.
Jeg må alltid ha mye grønnsaker til middag.
I dag ble det salatblanding, cherrytomater og aubergineskiver, squashskiver og asparges grillet i grillpannen.
Kyllingen krydret jeg med chili, hvitløk og salt før jeg stekte den på svak varme under lokk.
Kyllingfilet kan lett bli tørr. Jeg har funnet ut at om jeg steker den på svak varme under lokk, holder den seg mye mer saftig og resultatet blir alltid bra.
Guacamole laget jeg av å mose avokado med finhakket hviløk og chili, litt sitronsaft og salt.


Dessert må man ha.
Eller helst noe med en smak av sjokolade.
Jeg laget banansoftis som jeg har nevnt flere ganger før.
Fremgangsmåten finner du her.
Banan, mocca-protein, et par spiseskjeer med melk, noen dråper stevia sjokolade og litt vaniljepulver.
Jeg toppet med en halv proteinbar og peanøtter.
Himmelsk godt.
Da ble i hvert fall mitt sjokoladesug tilfredsstilt.


Og akkurat nå er jeg plassert i sofaen.
Godt i sofaen med vannmelon og pc’en.
Vannmelonen er så utrolig god for tiden. Dessuten er den veldig billig.
Resten av kvelden står det baking, kjærestekos og film på menyen.
En veldig så bra fredag.


‘Se på kameraet da Kristine!’
‘Må jeg…. Javel da.’ :grin:

Kristine

14 kommentarer
    1. Test ut å steke fileter i stekepose, gjerne a’la “Maghi Juicy Chicken, da får du virkelig saftig kylling! Bare et lite tips fra sidelinjen!

    2. Du er så utrolig søt Kristine. Håper du får en alle tiders helg. Jeg blir glad av bloggen din =)

    3. Å, så utrolig gledelig at jeg kan inspirere! Det må være det beste komplimentet jeg har fått Kristine! Også er det jo kjempegøy at du trives med løpingen, uansett om man er hardcore løper med mange mil i uken eller bruker løping som en avveksling i gang i blant, er det deilig trening for kropp og sjel. Nesten mer for sjelen – når man løper, da bare.. løper man! Hehe.. Fullstendig avslått fra resten av verden, jobb, stress, skole – det som måtte plage en… Det er en deilig frihetsfølelse. Jeg er så glad jeg kunne gi deg litt løpeentusiasme, kjære deg. Håper du hadde en fantastisk fredagskveld med din kjære og deilig snacks! God helg og god klem fra LA 🙂

    4. Hei!
      Jeg lurte på en ting… Du kunne ikke skrevet litt om utdannelsen din? Hva du vil med den, og hvordan den er og hva du lærer osv. Vurderer å søke det samme selv. Hadde vært interessant å lese dine tanker om det 🙂

    5. Merete, trykk der det står moccaprotein. da kommer du til myrevolution som selger det. etter at kristine viste meg det bruker jeg ikke noe anna protein det er kjempe godt 🙂

    6. heisann! kanskje litt dumt spm.,men hvordan finhakker du? ex til chili og hvitlök i guacamolen? bruker du kniv eller rasp.Vil ha det det veldig opphakket og bruker lang tid med kniv..Hilsen uerfaren kokk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg