LAZY SUNDAY


Jeg elsker late søndager.
Søndager er nesten blitt fast lateday og hvile dag fra treningen.
Er det flere enn meg som bedriver latskap i dag? :roll:
Det skal sies at jeg har vært på jobb til tre, så noe nyttig har jeg da gjort i dag.


Middagen i dag ble utrolig god.
Grillet squash og aubergine, ovnsbakt potet, lagtidsstekt ytrefilet av storfe, salat og kalkun bacon.


– Gni inn ytrefileten med olje, salt og pepper.
Stek i ovnen på 125 grader til steketermometeret viser 55 grader.
La den hvile i minimum 5 minutter.
– Potetene krydres med godt krydder og has i ovnen sammen med steken.
– Squash og aubergine skjæres i skiver, krydres med hvitløk, chili og paprika før de stekes i grillpannen på høy varme.
– Salaten består enkelt av lollo salat og cherrytomater med litt balsamico over
– Kalkun bacon sprøstekes i en varm panne


For guds skyld, ikke glem dessert på en søndag.
Hver dag i mitt liv er en fruktfest!
Jeg har også fått dilla på proteinis.
Desserten ble derfor vaniljeis med frukt og nøtter.


– Pisk 2 eggehviter med 2 ss sukrin.
Bland sammen 1/2 boks mager kesam med 1 eggeplomme, 30 g vaniljeprotein, et par dråper stevia vanilje.
Du kan droppe eggeplommen.
Bland sammen vaniljeblandingen med de stivpiskede eggehvitene.
Sett i fryseren 30 -60 minutter.
– Skjær ønsket frukt i biter.
Jeg brukte kiwi, eple, nektarin og bringebær.
– Topp med nøtter.
Jeg har salte pekannøtter.
– Nyt.

Jeg må forresten fortelle dere om gårsdagens nydelige middag.
Som jeg nevnte i går, var jeg jo i bursdagsmiddag.
Han som laget maten er ordentlig mat entusiast. 
Både jeg og PØ var enig om at det er noe av det beste vi har blitt servert på lenge.
Jeg tok dessverre ikke med kameraet, men menyen så slik ut:
– Forrett:
Laksetartar med rørosrømme og rogn
– Hovedrett:
Grillet reinsdyrstek med spinatkrem, smørstekt kantareller, aspargesbønner og gratinert sellerirot med kastanjepurre og parmesan.
– Dessert
Nøttekake med krem og bær

Jeg er ikke vant til å spise så store mengder fett på en gang, fløte, rømme, smør, osv, og ble forferdelig tung og mett.
Kroppen er fascinerende. Det er rart og veldig spennende å kjenne på hvordan kroppen reagerer på forskjellige typer mat. Den vet veldig godt hva den trives med og ikke fult trives så godt med.

Ha en riktig fin søndag :grin:
Nå er jeg i gang med en bakerunde.
Resten av kvelden er det latskap og kos.
PØ skal lage middag og jeg får ligge i sofaen og velge film. For en luksus!
Kos deg.

Kristine

11 kommentarer
    1. Sv: Jeg bruker Endomondo. Virkelig elsker den, gjør det så mye gøyere å løpe eller gå tur.
      Motivasjon til tusen!
      Wow, den maten din ser jo helt sinnsyk ut, NAM!

    2. Sånn is skal jeg lage, må jeg lage, trenger jeg å lage…. jeg tror faktisk jeg trenger den mer enn vann og kaffe…. og jeg har nettopp spist men ble allikevel sulten! Makan så dårlig gjort (og lite gjennomtenkt) av meg å komme inn hit nå…. men ha en deilig filmkveld!

    3. Jeg har også vært på jobb i dag (og i går + skal i morgen), men late søndagskvelder er godt, det også 😉 Maten din ser vilt god ut, som vanlig!

    4. Må bare få sagt det at bloggen din er skikkelig inspirerende. Du er til stor inspirasjon, spessielt når det gjelder sunn og god mat! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg