UKESTART

Jeg startet uken min med intet mindre enn en skikkelig god treningsøkt.
I dag fikk jeg ordentlig god kontakt med rygg, bryst og skuldre.
Hadde det ikke vært for PØ, som ville hjem, kunne jeg fortsatt mye, mye lenger.
Det var så gøy :mrgreen:
– 5 min oppvarming
gange på møllen, hastighet 7 og stigning 3
– Nedtrekk
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Stående roing
3 sett * 8 -10 repetisjoner
super sett med
– Push ups
3 sett * 15 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Flyes i kabel
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Face pull
2 sett * 15 repetisjoner


Etter trening må vi ha mat.
Påfyll er viktig.
Jeg laget eggwrap med grønnsaker, havregrøt med god topping og te.
Havregrøten laget jeg av havregryn, vann og melk som jeg kokte ekstra lenge.
Så blandet jeg inn litt stevia vanilje.
På toppen har jeg kesam, bringebær, bananbiter, kokosflak, linfrø, solsikkekjerner og peanøtter.


Eggwrapen laget jeg av to egg som jeg stekte i pannen.
Jeg toppet med tomatskiver, gul og oransje paprika og sautert spinat, hvitløk og rødløk.
Så flippet jeg over den siden, slik at det ble som en egglompe.
Det var enkelt og veldig godt.

Det kom en pakke fra iHerb i dag.
Jippi, real mandags glede.
Jeg er iHerb avhengig!
Lurer du på noe angående iHerb, har jeg skrevet en guide tidligere her.
Bruk gjerne koden min OKE701, da får du 5 $ i rabatt.


I dagens pakke skjulte det seg (alle produktene er linket):
Protein sjokolade pudding
jeg har smakt på den allerede, ikke spesielt god.
Nøttemiks
Pukka vanilla chai te
Kokosolje
PB2
jeg har ikke testet dette peanøttmelet før, kun fra en annen produsent.
Wild Berry Mix
Kjempe god bær og nøttemiks, naturlig og sukkerfri. Denne har jeg bestilt mange ganger.
Walden Farm karamell sirup
Denne var faktisk god og er så langt det eneste produktet fra dette merket jeg faktisk likte.

Håper du har hatt en herlig start på uken :grin:
Bare så du vet det; denne uken blir fantastisk.
Fortell det til deg selv og tro på det.
Legg vekk de grå tankene, spol inn på den positive kanalen.
Tenk glade tanker og gjør denne uken til DIN uke.

Kristine

27 kommentarer
    1. Hei igjen, Kristine! Jeg har vært bortreist og derfor ikke sett svaret ditt før nå.
      Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive et så utfyllende, godt og ærlig svar. Jeg må bare si meg enig med de to over i at du virker veldig reflektert over din egen situasjon. Det var veldig trist å høre at moren din har vært syk, og jeg forstår at dette kan påvirke familiemedlemmer på ulike måter. Jeg håper det går bedre med moren din nå.
      Ellers er det godt å høre at alle blodverdier er bra og at du har menstruasjon osv. Det er også godt å høre at du føler deg bra og har både energi, konsentrasjon og godt humør, men ekstra glad blir jeg for at du sier at du likevel ønsker å gå litt opp i vekt. Selv om verdier, energi og konsentrasjon er bra nå tror jeg personlig at det ikke er bra for en kropp å ha en så lav fettprosent over lengre tid – selv om jeg selvfølgelig ikke har noen fagkompetanse på området og heller ikke ønsker å motargumentere legen din i det han sier om at det er mulig din kropp tåler en lav fettprosent bedre enn andre. Jeg er helt enig i det du skriver om at alle har ulike utgangspunkt, og jeg respekterer også at folk har ulike ønsker når det gjelder sin ideale vekt, fettprosent mm. Jeg ønsket bare å uttrykke min bekymring for deg fordi det i det siste har syntes ganske tydelig på bildene du har lagt ut på bloggen at du har en lavere fettprosent nå enn tidligere, og jeg følte jeg hadde oppfattet deg som fornøyd med kroppen din slik den var tidligere. Derfor lurte jeg på om du så endringene selv, om du har reflektert over dette, og hva dine tanker om dette var. Og det er jo åpenbart at du har reflektert over dette, noe som er veldig betryggende.
      Jeg må innrømme at det overrasker meg litt at du forteller at vekten din er innenfor BMI, men det er jo åpenbart at du består av absolutt mest muskler, så jeg stoler på deg når du sier det. Og selv om kroppen din (ifølge legen din og nåværende blodverdier mm.) har tålt den ytterligere reduseringen av fettprosenten foreløpig, blir jeg som sagt veldig betrygget av at du sier at du ønsker å gå noen kilo opp i vekt. En økning i muskelvekt er flott om du ønsker det og får det til, og du er en stor inspirasjon på treningsfronten, men jeg må legge til at jeg håper at du heller ikke er redd for å også øke fettprosenten din litt. Du vil se like godt ut, etter min personlige mening bedre, om dette blir utfallet. Men du er alltid nydelig uansett, Kristine.
      Jeg heier på deg og tror deg i at du nå vil gå inn for å legge på deg disse kiloene du har gått ned den siste tiden, og det blir jeg som sagt veldig glad for å høre. Som en fast leser over lengre tid vil jeg selvfølgelig bare at du skal ha det godt, og at kroppen din skal ha det godt. Det var kun derfor jeg skrev denne kommentaren, og jeg ble veldig glad for at du tok kommentaren til deg på en så åpen og fin måte. Tusen takk igjen for et ærlig og reflektert svar ? og lykke til med vektøkningen!

    2. reflektert og godt skrevet kristine. det gleder meg å se at du faktisk har sett at du er blitt tynnere selv og gjør noe med situasjonen. jeg har lest bloggen din i over et år og du har vært en stor inspirasjon på mage områder. jeg var redd for at du ville komme med et forsvar med at personen over bare var misunnelig. jeg er veldig glad for at du svarer ærlig og viser styrke. du ble en enda større inspirasjon nå =)

    3. Hei søte deg. Nå kjente eg at eg virkelig kunne senke skuldrene litt. Du tenker fornuftig og rflektert og har folk rundt det:) Det er godt å høre at du ønsker å gå litt opp i vekt:) Det er ufattelig trist når noen av dei nærmeste blir syk, og eg skjønner at dette kan ha påvirket deg. Eg har fulgt bloggen din lenge, og liker den svært godt. Derfor har eg også sett at du gradvis siste tida har gått en del ned i vekt. Gleder meg til å følge deg videre Kristine. Du er nydelig 🙂

    4. VIlde og Lidenskap for ein sunn livssti:
      Tusen takk både Vilde og ‘Lidenskap for ein sunn livsstil’. Jeg setter pris på at dere bryr dere.
      Jeg har gått noe ned i vekt, ja, og jobber med saken nå. Jeg så ikke selv at jeg hadde gått ned i vekt med en gang, men jeg jobber med saken nå.
      Etter jul jobbet jeg litt med å få ned fettprosenten, stresset ikke med det, men levde i et lite underskudd. I mai sa jeg meg egentlig fornøyd med både fettprosent og kropp, da hadde jeg gått ned to kilo og endret ganske bra på kroppssammensetningen. Så ble min mor syk. Det var noe som var veldig, veldig vanskelig for meg. Hun er min store klippe i livet, jeg er ufattelig glad i henne og jeg ble knus av tanken på å miste henne. I løpet av noen uker raste jeg ned et par kilo til uten å ønske det. Jeg stresset rett og slett mye og glemte til tider å spise. Jeg hadde ikke så mye å gå på fra før av og disse ynkelige få kiloene gjorde tydeligvis stort utsalg på utseende. Da det gikk opp for meg, faktisk da jeg fikk kommentaren ‘Faen Kristine, nå er du fit’, stoppet jeg opp og så meg selv i speilet. Jeg ser at jeg er blitt slankere enn det jeg ønsker, og tok meg sammen etter dette og skjerpet meg. For å få litt hjelp har jeg også en kjæreste som da hjalp meg med å husk å spise. ‘Kristine, har du spist lunsj nå?’. Da stabiliserte vekten seg heldigvis.
      Nå videre fremover ønsker jeg å gå opp 3 -4 kilo kanskje? De siste to ukene har jeg gått opp 0,75 kilo og sier meg veldig fornøyd med det. Jeg vil ikke at vekt, trening, kropp og mat skal bli veldig fokuser, om du skjønner. Jeg vil trene, spise godt og kose meg med det. Det skal være en gledelig og positiv del av livet, ikke føles som en må-ting. Derfor veier jeg meg nå kun annen hver uke og har som mål å kunne gå opp disse kiloene i løpet av noen måneder.
      Det skal sies at jeg føler meg veldig bra og har både energi, konsentrasjon og godt humør. Jeg har det veldig bra for tiden. Ellers tror jeg ikke at jeg hadde klart å leve det livet jeg lever med jobb, samboer, skole, familie, kokebokskriving, blogg, venner, osv.
      Angående vekten min så er jeg innenfor normalområdet og har normal BMI. Fettprosenten min er noe under normalt. Jeg går jevnlig til legen, fordi jeg har en hjertelidelse. Jeg ble nysgjerrig på dette med fettprosenten min og tok det opp med legen. I og med at alle blodverdier er bra, jeg har mensen, osv, fikk jeg beskjed om at det ikke er helsefarlig eller noe å bekymre meg over. Alle har forskjellige utgangspunkt og noen har gener som gjør at de kan ligge lavere i fettprosent enn det andre kan. Han trodde muligens at noe avgrunnen til at kroppen min ikke har noen problem med å ligge der jeg er nå er fordi jeg i flere år har vært svært undervektig og underernært (da jeg var spiseforstyrret) og muligens har kroppen min derfor begynte å tilpasse seg dette. Jeg tror også noe av grunnen er at jeg har lært meg å lytte til kroppen min. Jeg hviler når jeg kjenner at jeg trenger det, utsetter vekkerklokken om jeg trenger mer søvn, spiser om jeg er sulten, osv.
      Jeg setter veldig pris på tilbakemeldingene deres og blir veldig rørt i og med at dere bryr dere, gode jenter. Sakte men sikkert nå skal det bli noe mer kjøtt på denne kroppen, forhåpentligvis noe muskler 😉

    5. Hei Kristine!
      Jeg har fulgt bloggen din lenge, men dessverre bare kommentert noen få ganger. Må bare få sagt dette her, og jeg mener det ikke vondt, det er mer som en undring; Jeg undrer meg over hvorfor du nesten ikke får en eneste kommentar på at du ser veldig tynn ut om dagen, hvorfor alle bare sier “Så flott rygg du har fått, du er stor inspirasjon” og lignende kommentarer. Jeg vet at jeg nok terger noen nå, og det er som sagt ikke meningen. Jeg vet godt at det kan såre ordentlig å få høre at man er for tynn, like mye som at man er for tykk. Jeg har selv vært for tynn en gang. Jeg føler likevel at jeg må sende deg en kommentar, og håper at du vil svare meg. Jeg lurer på om du er fornøyd slik du ser ut nå, nesten uten noe som helst fett på kroppen? Kan du se på bildet du har lagt ut her at du er veldig tynn? Jeg synes det er ekstra vanskelig å si dette til deg, fordi du virkelig – som andre skriver – HAR vært en inspirasjon så lenge jeg har lest bloggen din. Men i det siste har du dessverre smuldret opp, bokstavelig talt, og med det forsvinner inspirasjonen, og bekymringen starter. Jeg synes også det er ekstra vanskelig å si dette til deg fordi jeg ser hvor “mye” (i forhold til mange andre jenter i dagens samfunn på slanker´n) du spiser til måltidene dine – du unngår ikke mat totalt. Men faktum er at kroppen din ikke ser sunn ut nå, slik at selv om du spiser “mye”, spiser du åpenbart “for rent”, for magert, for kalorifattig, og likevel for lite i forhold til hvor mye du trener. Det kan helt klart være ulike meninger om dette, men jeg sier det fra en som tidligere har vært der du er nå (i kroppsstørrelse, jeg antyder ikke at du er syk), og som har sittet på så mange legekontor og hørt hvor mange risikoer og farer som kommer med den ekstremt lave fettprosenten. Jeg ser at du har den samme kroppen som jeg selv kjente en gang, og som jeg nå har skjønt at var så forferdelig usunn. Min undring er hva du tenker om alt dette. Er du totalt uenig, eller kan du se hva jeg mener? Synes du virkelig at kroppen på bildet ser sunn ut, ikke syk ut? Tror du, hvis du er helt ærlig med deg selv, at du spiser nok energirik mat i forhold til hvor mye du trener? Og hvordan ser du på utviklingen din fremover, vil du fortsette å gå nedover og nedover i vekt/fettprosent, eller vil du prøve å gå opp/stabilisere deg her?
      Jeg håper du godkjenner denne kommentaren, og svarer på undringene mine. Som sagt mener jeg ikke noe som helst vondt med denne kommentaren, jeg skriver det fordi jeg etter så lang tid fast blogglesing, føler at jeg bryr meg ordentlig om deg, og jeg blir bekymret når jeg ser de siste bildene av deg. Jeg lurer på om du ser det selv, og håper at du gjør det. Du har som sagt alltid vært en stor inspirasjon for meg, og jeg mener du har mange sunne verdier, og har vært et godt forbilde. Imidlertid har du den seneste tiden ikke vært det samme forbildet som før, etter min mening. Dessverre. Og jeg lurer på om du ser det. Beklager lang og rotete kommentar, mange tanker som surrer i hodet mitt nå..:) Håper på svar! Klem

    6. Er ikke så fan av Walden Farm´s karamellsirup. Bruker den i kaffe noen ganger. Eller så funker den å blande med cottage cheese eller kesam og litt salt, og ha f eks på pannekaker 🙂 Men har lyst å prøve sjokoladesirupen.

    7. Jeg må bare få sagt dette. Du gir meg så mye LIVSGLEDE!! Høres kanskje merkelig ut, men med de små kommentarene på slutten av innleggene som dette iblant, gir meg virkelig en oppvekker. Jeg kan i stor grad skape min egen lykke! Tusen takk for dine inspirerende ord, jeg tviler aldri på at du mener det du skriver. Aldri undervurder kraften av slike ord, og deg selv 🙂 ha en GOD kveld!

    8. da er vi flere jeg elsker iherb. flott rygg du har fått du er sotr inspirasjon 🙂

    9. Bestilte meg to pakker på tirsdag som jeg venter på, gleder meg!! Har faktisk bestilt den karamellsausen for første gang jeg også 🙂 Godt å høre at det ikke bare er meg som ikke er superbegeistret for alle Walden Farms produkter…
      Ha en herlig uke videre, Kristine! 🙂

    10. Jammen bra det ikke er kun jeg som er iHerb addict! Fikk hentelapp både på lørdag og i dag – kjæresten himler med øynene hver gang, mens jeg hopper av glede 😀

    11. Hørtes ut som en super mandag! Jeg har akkurat kjøpt den pukka teen, og den er utrolig god 🙂 Har bare smakt sjokoladedippen fra Walden Farms, og jeg er ikke noe tilhenger akkurat.. Kanskje jeg får prøve denne med karamell? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg