SOLSKINNSTIRSDAG


Selv om dagen begynte tidlig og grått, kom solen raskt frem.
Jeg fikk ordentlig sommerfølelse noen timer :grin:
Sol er ikke det vi har sett mest av disse sommermånedene.
Kanskje er det derfor det føles fantastisk når solen først titter frem.
Jeg satte meg ut og nøt et par timer med sol og varme.


Det ble en enkel middag tidligere i dag.
Jeg og PØ skal lage middag sammen etterpå, men jeg ble sulten i mellomtiden og laget en pre-middag.
Eller kanskje jeg skal kalle det lunsj nummer to?
Uansett, godt var det i hvertfall.


Røkelaks med kokte egg, salat og mos.
Mosen laget jeg av å mose sammen kokte poteter, blomkål, finhakket hvitløk og litt gresk yoghurt (kesam fungerer også).
Salaten består enkelt av salat, cherrytomater og rosenkål.
Jeg hadde over litt salt og pepper etter at jeg hadde tatt bilde.


Nå har jeg sunket ned i sofaen med dessert.
En god og kraftig kopp med kakao og bringebærmuffins med vaniljefrosting.

Kakao passer egentlig ikke helt inn på en sommerdag som denne, men jeg hadde så lyst på.
Har du lyst har du lov!
Jeg lagde den av 3 dl melk, 3 ss kakao, 4 dråper stevia sjokolade, 2 ss sukrin og 30 g mocca-protein.
Alle ingrediensene ble puttet i en shaker og ristet sammen før jeg hadde shakeren i mikroen og varmet kakaoen.
Hell så i en kopp.
Raskt, enkelt og godt.


Matvekten min har tatt kvelden, da ble baksten målt med spiseskjeer isteden.

Bringebær muffins
Jeg blandet sammen 1 egg, 2 ss mandelmel, 2 ss vaniljeprotein, 2 ss kesam, 1 ss yaconsirup (ikke nødvendig), 4 dråper stevia vanilje og 1 ts bakepulver.
En eggehvite stivpiskes med 2 ss sukrin. Vend så forsiktig røren inn i de stivpiskede eggehvitene.
Ha 1 ss med deig i muffinsformene. Ha så i bringebær, jeg brukte cirka 3 bringebær i hver muffinsform. Topp med mer deig.
Stek på 175 grader i 15 minutter midt i ovnen.
Avkjøl muffinsene på rist.

Mens muffinsene kjøles ned kan du lage vaniljefrosting.
Det er selvfølgelig ikke nødvendig, men da smaker det ekstra godt.
Miks sammen 3 ss philadelphia light med 2 ss kesam, 2 ss sukrinmelis og 1/2 ts vaniljepulver.
Ha over muffinsene.
Nyt.

Foreløpig har jeg ikke trent i dag, men jeg vurderer å ta meg en liten løpetur når jeg har spist opp muffinsene mine. Bare en igjen nå.
PØ er ikke tilbake før rett over åtte, slik at jeg rekker akkurat en liten økt.
Ja, det vet du hva. Det tror jeg at jeg gjør.
Håper du har fått kost deg i solen denne skinnende tirsdagen.
Ha en flott kveld :grin:

Kristine

14 kommentarer
    1. Du er en inspirasjon!!! Å kunne trene godt, spise så mye, og se fantastisk ut?! Yes please! I wanna I wanna 😀 Styrketrening har fått en annen mening for meg etter bloggen din 🙂
      Har jeg null motivasjon, er en svipptur innom bloggen din alt som treng 🙂
      Håper du nyter solen mens du kan!

    2. Håper du fikk deg en herlig løpetur!
      Ser ut som du har hatt en alle tiders tirsdag. Her ser det ut som det er slutt på sommerværet for denne gang, så send gjerne over litt solstråler om dere har litt ekstra å overse! 🙂

    3. Hei! Ville bare si at du er en UTROLIG stor inspirasjonskilde! Hver gang jeg får lyst til å lage noe skikkelig usunt, klikker jeg meg inn på bloggen din og ser all den NYDELIGE sunne maten du lager, og vips! så lager jeg noe sunt i stedenfor! Du er helt utroooolig flink til å lage mat og gir meg full motivasjon til å trene! Tusen takk! 😀

    4. Hei! Jeg lurer på to ting: når du i diverse oppskrifter skriver at du bruker peanøttsmør.. hva slags peanøttsmør bruker du da? Og samme gjelder kakaopulveret,er det vanlig kakaopulver eller er det noe spesielt med det?:)
      Anette.

    5. Her har det definitivt ikke vært så mye sol i dag, men jeg koser meg i regnet likevel, jeg 😉 Håper du har en god løpetur!

    6. Hei 🙂 Jeg lurte på om du kunne teste de nye anti-shake thightsene fra Røhnich, eller evt. legge ut di treningsthightsene du er mest fornøyd med. Lurte også på om du kunne sette opp øvelsene du tar for lår, legger og rumpe. ps: Bloggen din er virkelig inspirerende, og får meg motivert!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg