SMØRØYET

Solskinnsværet fra i går varte alt annet enn lenge!
I dag er det pøsregn og torden.
Sol i hjertet, sol i sinnet. Er det ikke det det heter? :grin:


Jeg hadde en god benøkt i dag.
Ettermiddagen er da jeg liker best å trene, men i dag trente jeg på formiddagen.
Jeg ble positivt overrasket over hvor bra det gikk.
God energi, god kontakt og masse humør:grin:
Jeg slang inn to mageøvelser på slutten.
– Knebøy
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 6 -9 repetisjoner
– Benpress
3 sett * 8 -9 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 10 -12 repetisjoner
supersett med
Lår curl på ball
3 sett * 15 repetisjoner
– Situps
2 sett * 15 repetisjoner
supersett med
– Benhev på benk
2 sett * 10 repetisjoner


Jeg fikk så utrolig lyst på grøt med smørøye på trening.
Et helt akutt sug.
Det er lenge siden jeg har spist akkurat det, da måtte jeg selvfølgelig hjem å lage grøt.
Lunsj ble derfor havregrøt med sukrin, kanel og smør, en god porsjon deilig frukt; druer, appelsin, eple, kiwi og blåbær med proteinpeanøttkrem.


Proteinpeanøttkrem skal lages igjen.
Det var utrolig godt å dyppe frukten i kremen.
Jeg laget den av å blande sammen 30 g choco-peanøtt protein, 50 g mager kesam, 1 ss pb2 (peanøttmel), 1 ss organisk peanøttsmør, litt salt og 4 dråper stevia  english toffee.
Har du ikke choco-peanøtt protein kan du droppe det og heller bruker mer peanøttmel.

Jeg må slenge med dagens ord på kalenderen og noen av mine tanker.
Livet mitt dreier seg om langt mer enn kropp, trening og mat.
Her på bloggen får dere bare et lite innblikk i min hverdag.
Selv om temaene kost og trening er en stor hobby, er jeg så langt mye mer enn det. Hadde jeg hatt et så snevert og ensidig syn på livet, tror jeg ikke at jeg hadde vært særlig lykkelig.
For meg handler livet om å gjøre det som gjør meg glad. De tingene som får meg til å smile.
Ja, jeg elsker å dra på treningssenteret og svette, stå på kjøkkenet og kokkelere og å spise mat. Men jeg elsker også andre ting som å skravle timesvis med gode venninner, lese og tilegne meg mer kunnskap, ligge dvask inntil kjæresten min, sette meg på verandaen og bare “lukete” på luften, drikke en god kopp kaffe, klemme på verdens beste mamma, se filmer, osv, osv.
Jeg har alltid lagt vekt på at det er viktig å gjøre de små ting som gjør hverdagen unik. Ikke minst å velge hvilke tanker jeg vil fokusere på. Tenker du grå tanker, ja da vil hverdagen bli grå. Spor inn på den positive tanke-kanalen, lag rom for å dagdrømme, sett pris på de små øyeblikkene og form fremtiden utifra ditt hjerte.
Slutt å være ulykkelig.
Gjør de tingene som gjør deg lykkelig.

Kristine

17 kommentarer
    1. Nå fikk jeg lyst på risengrynsgrøt, det har jeg ikke spist på evigheter!
      God økt på deg, er alltid så deilig når alt “sitter” i økta 🙂

    2. Smør faktisk!? Din galning. 😉
      Jeg holder meg til “butter”, men nå ble jeg nesten fristet. Ha en super dag, søte du.

    3. Hei Kristine! 🙂
      Først og fremst – du ser helt fantastisk ut!! Jeg kom tilfeldigvis over noen bilder av deg fra i fjor høst her på bloggen og ble virkelig “blown-away” over den sinnsyke transformasjonen du har gått igjennom på så “kort” tid! Virkelig godt jobbet!!
      For et par dager siden skrev du at du f.o.m januar 2012 la om kostholdet ditt ved å øke karbohydratinntaket betraktelig. Det hersker jo overhodet ingen tvil om at denne endringen har ganget deg til de grader!
      Derfor lurte jeg litt på om du kunne fortelle litt om endringene du foretok deg i januar? Hvor mye karbohydrater spiser du daglig nå ift. før? Har du økt den totale kalorimengden også, eller har du “byttet ut” noen av de andre næringsemnene? 🙂
      Ellers vil jeg si tusen takk for en helt fantastisk blogg, du er min største inspirasjon når det kommer til trening, kosthold – og ikke minst – livsglede! Keep it up! 🙂
      Klem fra Margrete

    4. Du skirver fint, jeg kunne tenkte meg å lese mer om hva du tenker i forhold til mat og mat du spiser 🙂

    5. Nå fikk jeg også lyst på grøt!!:)
      Hvor mye tar du i knebøy/markløft?:)

    6. Så flott skrevet! Ja, det er viktig å gjøre seg selv lykkelig 🙂 men akkurat i dag føler jeg meg litt ulykkelig:/ håper det blir bedre snart!

    7. fikk lyst på grøt selv nå, jeg…
      men jeg bare lurte på, du ser jo helt fantastisk ut(!), og skjønner jo man oppnår best resultater på treningsstudio, men har du noen tips til styrkeøvelser man kan gjøre hjemme (annet enn push-ups og sit-ups) for å se litt mer “lean” ut? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg