VIL HA BRØD

Da jeg var i Sverige for en ukestid siden, kjøpte jeg med en haug brød.
Etter dette har jeg jo fått brøddilla!
Jeg har frosset mesteparten og nå hadde jeg plutselig spist opp alle skivene som var ferske.
Dermed måtte jeg improvisere med å lage brød i dag.
For jeg ville ha brød til lunsj.



Cottage cheese brød

100 g cottage cheese
1 egg
1 ss bakepro
1 ss speltmel (eller annet mel)
1/2 ts salt
1/2 ts sukrin

Bland sammen alle ingrediensene.
Smør massen utover som to skiver på en bakeplate.
Stek på nest nederste rille i ovnen på 200 grader i 10 minutter.
Avkjøl på rist.


Jeg spiste skivene med kesalla, svenskenes kesam, og hadde over jordbær, blåbær og sukrin.
Det var nesten som en liten bløtkake!
Søtt og godt.
Jeg vil tro at denne oppskriften også fungerer supert som pizzabunn eller lignende.
Du kan lage den som en søt- eller saltvariant, tilsett da mer eller mindre av salt (kanskje også litt krydder som hvitløk, oregano og chili) / søtstoff (sukrin, stevia dråper, vaniljepulver, osv).


Til brødskivene serverte jeg kremet squash med laks.
Jeg skar squash i skiver med en ostehøvel og stekte dem raskt i pannen.
I en bolle blandet jeg sammen en eggeplomme, 1 ts dijon sennep, 2 ss kesam og 2 ss lett creme fraiche. 
Bland så suqash og hakket løk med kremblandingen.
På toppen strødde jeg over cherrytomater, gul paprika, røkelaks og litt gressløk.  

Akkurat nå sitter jeg å lader opp med en luksusvariant av proteinkaffen.
Denne gangen blandet jeg sammen 1 ss kakaopulver, 1 ts sukrin, 30 g mocca-protein og 4 dråper stevia sjokolade med 0,2 dl vann.
Jeg bruker en skje til å røre denne blandingen jevn.
Tilslutt helte jeg i en kopp svart kaffe i kakaomiksen.
En deilig kopp proteinrik sjokokaffe.
Mmmm…


I og med at jeg startet dagen med en liten runde morgenkardio, 30 minutter gange, blir det en kort styrkeøkt nå.
Rygg og bryst;
– Nedtrekk
– Stående roing
– Facepull
– Benkpress
– Flyes

Ha en fortsatt flott torsdag :grin:
Kristine

13 kommentarer
    1. jeg lagde brødet ditt etter nattevakt og det var veldig god og lett og lage. din mat er en inspirasjon i hverdag =)

    2. Brød er så godt! Spesielt når det er helt ferskt fra butikken (eller hjemmelaget, selvfølgelig;). Byggbrødet fra Coop er skikkelig herlig; mykt og godt og saftig. Spiste maaange tykke brødskiver med gulost og smør i går! ^^

    3. Haha, fant du på det brødet selv? Det så veeeeldig godt ut… Brød og andre melprodukter er min “akilleshel”, gitt :/

    4. Prøvde brødet ditt isted,og det var utrolig godt!
      Takk for en inspirerende og motiverende blogg!

    5. kesella er ikke svenskenes kesam nei:p er nok kvarg som er de samme som kesamen vår

    6. Hei! Hvordan gjør jeg proteinkaffen om til proteinkakao? Selges mocca-protein og stevia sjokolade også i helsekostbutikker, eller må de kjøpes på nett? Kjempegod blogg forresten, med mange spennende oppskrifter:-)

    7. Jeg er virkelig imponert over improviseringen din her! Gur så lurt, og det så jo riktig lekkert ut 🙂 dette må jeg teste ut :)) Laksen og tilbehøret så nydelig ut! Ha en fin dag, snuppa 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg